Επέστρεψε στη Δράμα η ιστορική εστιάμαξα

1
2247

– Παραμένει σε εκκρεμότητα το τουριστικό τρένο που επρόκειτο να λειτουργήσει μεταξύ Δράμας και Ξάνθης
– Π. Μακρόπουλος στα «Χ»: «Έχει ανακαινιστεί πλήρως και επανήλθε στην κατάσταση που ήταν το 1963»


 

Επέστρεψε το απόγευμα της Τετάρτης στη βάση της, τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας, η εστιάμαξα της ιστορικής αμαξοστοιχίας του orient express, μετά από μια περιπέτεια δύο χρόνων, στη διάρκεια της οποίας έγινε εξωραϊσμός του βαγονιού από τον ΟΣΕ, αλλά και χρήση του για τηλεοπτικούς λόγους.
Η εστιάμαξα επέστρεψε στην Δράμα σιδηροδρομικώς, συρόμενη από μηχανή του ΟΣΕ σε αμαξοστοιχία που έφθασε στον Σ.Σ. Δράμας ειδικά για αυτή την αποστολή. Το ιστορικό βαγόνι οδηγήθηκε στο μηχανοστάσιο του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Δράμας, όπου και φυλάσσεται, δίνοντας με τον τρόπο αυτό, τέλος στις αμφισβητήσεις για την προοπτική επιστροφής της στη Δράμα.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών και φίλων Σιδηροδρόμου “Ήφαιστος” κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, μιλώντας στα “ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας”, είπε ότι πλέον το ιστορικής αξίας βαγόνι, κατασκευής 1927, έχει ανακαινιστεί πλήρως και επανήλθε στην κατάσταση που ήταν το 1963, όταν αγοράστηκε από τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους. Το βαγόνι είχε μεταφερθεί οδικώς με μεγάλο φορτηγό αυτοκίνητο, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας, πριν από 26 μήνες, με προορισμό τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στον Πειραιά, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε γυρίσματα τηλεοπτικής σειράς. Στην συνέχεια, μεταφέρθηκε στην Θεσσαλονίκη για επισκευή και επέστρεψε και πάλι στον Πειραιά για τηλεοπτικά γυρίσματα. Η ανακατασκευή του βαγονιού με απόφαση του ΟΣΕ έγινε προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε τουριστική αμαξοστοιχία, στην περιοχή του ΣΣ Δράμας. Ωστόσο για να ενεργοποιηθεί η τουριστική αμαξοστοιχία θα πρέπει να ανακαινιστεί και η ιστορική κλινάμαξα του orient express, που παραμένει επί του παρόντος στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας και είναι άγνωστο πότε και αν θα μεταφερθεί για συντήρηση και ανακαίνιση, παρότι η αποκατάστασή της απαιτεί μικρότερο κόστος αφού η κατάστασή της είναι καλύτερη από αυτή που είχε η εστιάμαξα, πριν την ανακαίνισή της. Όσο για την μηχανή που είχε ζητήσει ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας “Ήφαιστος” για την τουριστική αμαξοστοιχία, αυτή δεν έχει ακόμη παραχωρηθεί από τον ΟΣΕ.
Θυμίζουμε εδώ ότι για την αξιοποίηση του τουριστικού τρένου μεταξύ Δράμας και Ξάνθης, προηγήθηκε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου στο Δημαρχείο Παρανεστίου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Παρανεστίου Αναστάσιου Καγιάογλου, στην οποία συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Δράμας και Ξάνθης Χριστόδουλος Μαμσάκος και Μανώλης Τσέπελης, με τους συνεργάτες τους και τον Διευθυντή της Αναπτυξιακής Δράμας κ. Μανώλη Χατζόπουλο, με στόχο έναν κοινό σχεδιασμό ώστε η ευρύτερη περιοχή να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο, ενώ ακολούθησε και δεύτερη συνάντηση, αυτή τη φορά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας, το απόγευμα της Παρασκευής 4 Φεβρουαρίου.
Μετά τη δεύτερη συνάντηση, ανακοινώθηκε στα μέσα ενημέρωσης ότι θα γίνει προσπάθεια από τους τρεις δήμους προκειμένου τελικά να λειτουργήσει η συγκεκριμένη τουριστική αμαξοστοιχία. Στην κατεύθυνση αυτή επρόκειτο να γίνουν συντονισμένες κινήσεις και επαφές με τον ΟΣΕ, αλλά μέχρι σήμερα, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα τουλάχιστον κάποια εξέλιξη στο θέμα αυτό.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!