«Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία την χρονιά που έρχεται»

0
673

Σ. Γεωργιάδης: «Το Επιμελητήριο Δράμας έχει οργανώσει και λειτουργεί γραφείο Help Desk»


Συνέντευξη τύπου παρατέθηκε από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανο Γεωργιάδη χθες Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022, στο χώρο του ΕΒΕ Δράμας. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, ενημέρωσε για προγράμματα και δράσεις που ενδιαφέρουν τον επιχειρηματικό κόσμο, αρχίζοντας από την προδημοσίευση του προγράμματος που αφορά την πράσινη μεταποίηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Μια δράση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προσαρμοσμένη ουσιαστικά στην ενεργειακή αναβάθμιση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Όπως είπε ο κ Γεωργιάδης το πρόγραμμα αφορά κτήρια, εξοπλισμούς και οτιδήποτε έχει σχέση με την εξοικονόμηση ενέργειας και την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τις επιχειρήσεις. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης είναι περίπου 700 εκατ. ευρώ τα οποία μοιράζονται ανάλογα με τις υποδράσεις του προγράμματος.
Παράλληλα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας τόνισε: «Θα ήθελα να πω ότι ξεκινάμε ουσιαστικά με ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα που αφορά το ΕΠΑνΕΚ, το πρόγραμμα της Ανταγωνιστικότητας. Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε την προδημοσίευση εντός του 2022. Η δημοσίευση θα είναι ουσιαστικά στις αρχές του 2023 με την υποβολή των αιτήσεων από τις επιχειρήσεις. Στόχος όλων είναι εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας που πλέον είναι υποχρεωτική στην επιχειρηματικότητα, είναι οι επιχειρήσεις να αυτονομηθούν ενεργειακά, λόγω της τεράστιας ενεργειακής κρίσης την οποία θα βιώσουμε δυστυχώς και το 2023. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα μας δώσει το ΕΣΠΑ, το Ελλάδα 2.0 και ο Αναπτυξιακός Νόμος, για να βελτιώσουμε κατά πολύ τις συνθήκες παραγωγής και να μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Θέλω επίσης να ανακοινώσω ότι το Επιμελητήριο Δράμας έχει οργανώσει και λειτουργεί γραφείο Help Desk. Σε αυτό υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης σε μια συνάντηση Β2Β, μεταξύ του ενδιαφερόμενου και του στελέχους του Επιμελητηρίου, ώστε να ενημερωθεί πλήρως για τα προγράμματα αυτά. Στο Help Desk κυρίως απευθύνονται μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν κάπου αλλού και αυτή είναι η μεγάλη προσφορά του φορέα μας στα μέλη μας. Ταυτόχρονα σε αυτό έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μια διάγνωση ρύθμισης οφειλών είτε στα ασφαλιστικά ταμεία είτε στις τράπεζες είτε στο δημόσιο. Γίνεται μέσω συνεργατών που είναι διαπιστευμένοι μεσολαβητές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό κυρίως για τον μικρό και μικρομεσαίο διότι θα πρέπει να διαγνώσει πως μπορεί αντιμετωπίσει το πρόβλημα που έχει. Επίσης θέλω να επισημάνω ότι έχουμε την υπηρεσία «Νόμος Επιχειρείν» που είναι οι νομικές συμβουλές τις οποίες μπορούμε να δώσουμε γραπτώς στα μέλη μας και όλα αυτά έναντι μιας ανταποδοτικότητας, δηλαδή της συνδρομής που καταβάλλουν. Να δώσουμε δηλαδή νομικές συμβουλές για διάφορα ζητήματα τα οποία τους απασχολούν, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική στέγη και πολλά άλλα ακόμη για τα οποία πολλές φορές οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες εγκλωβίζονται γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν επακριβώς. Δεν θα μιλήσω για την ψηφιακή υπογραφή. Δεν θα μιλήσω μόνο για τις υπόλοιπες ανταποδοτικές υπηρεσίες που δίνει το Επιμελητήριο Δράμας. Το σημαντικότερο είναι ότι στεκόμαστε δίπλα στον επιχειρηματία που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ή θέλει μια ενημέρωση. Αυτό δεν θα γίνεται μονο ψηφιακά μέσα από το Portal ή μονό με mail ή μόνο άυλα, αλλά θα γίνεται και με φυσική παρουσία εξειδικευμένων για αυτά τα θέματα που ανέφερα».
Ο κ. Στέφανος Γεωργιάδης, τόνισε ότι η χρονιά που έρχεται θα είναι μια χρονιά στην οποία τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα είναι στην πρώτη γραμμή και πρόσθεσε: «Είναι μια τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να τα αξιοποιήσουν. Οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι επιλέξιμες σε αυτά τα εργαλεία. Είτε θα ενταχθούν στα προγράμματα του ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται η κεντρική διοίκηση είτε στα προγράμματα που θα διαχειριστεί η Περιφέρεια. Χρήματα υπάρχουν πάρα πολλά. Το ΕΣΠΑ, με το ταμείο Ανάκαμψης και τον Αναπτυξιακό Νόμο, είναι πάνω από 70 δισ. ευρώ συνολικά. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει θέμα χρημάτων. Περισσότερο έχει να κάνει με τη φιλοσοφία που έχει ο καθένας να επενδύσει. Η φιλοσοφία αυτή έγκειται στο γεγονός να ακολουθεί τις κατευθύνσεις μιας σύγχρονης οικονομίας και μιας σύγχρονης αγοράς. Εννοώ την κυκλική οικονομία, την ψηφιακή εξέλιξη, τη βελτίωση των προϊόντων, την πιστοποίηση, τις εμπορικές δραστηριότητες που θα έχουν τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής πλέον παρουσίας. Αν αξιοποιηθούν με ένα buisness plan όλες αυτές οι δυνατότητες υπάρχουν εδώ τα εργαλεία για να τα αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις και να επενδύσουν με νέες μορφές».
Σχετικά με όσα ανακοινώθηκαν στον προϋπολογισμό για τα μέτρα στήριξης των πολιτών αλλά και των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Δράμας είπε ότι υπάρχουν και κάποια αιτήματα τα οποία αυτή τη στιγμή, εξετάζονται να ανακοινωθούν σε ένα δεύτερο χρόνο. Εξήγησε επίσης ότι: “H Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος και άλλοι φορείς έχουν αιτηθεί από το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, να επαναληφθεί η ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και στο δημόσιο. Οι πληροφορίες μας λένε ότι αυτό συζητιέται έντονα. Υπάρχουν δημοσιεύματα που λένε ότι η κυβέρνηση είναι θετική να επανεκκινήσει τη ρύθμιση των 120 δόσεων. Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο την συγκεκριμένη περίοδο διότι η ενεργειακή κρίση που ακολούθησε την πανδημία έχει δημιουργήσει ασφυκτικές καταστάσεις με αποτέλεσμα να χαθούν πολλές από αυτές τις ρυθμίσεις από ανθρώπους που ήταν συνεπείς αλλά δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τις ρυθμίσεις λόγω των συνθηκών. Θεωρώ ότι είναι λογικό να επανέλθει η ρύθμιση των 120 δόσεων το ταχύτερο. Πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις” είπε ανάμεσα σε άλλα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Δράμας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ