Η Δράμα αντιδρά… το Υπουργείο προχωρά

0
1897

– Ανοίγει ο βηματισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με κατεύθυνση τη δημοπράτηση της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες
– Στα δημόσια έργα «στρατηγικής σημασίας» για τη χώρα η νέα σιδηροδρομική χάραξη

Την ώρα που στη Δράμα συνεχίζεται ο προβληματισμός για την κατασκευή τής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, της νέας σιδηροδρομικής χάραξης που δεν περιλαμβάνει τις πόλεις τής Δράμας και των Σερρών, και ενώ παράλληλα το θέμα της νέας χάραξης έρχεται σήμερα, Τετάρτη προς συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δράμας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά ήδη στη διαδικασία που θα οδηγήσει στη δημοπράτηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες (Ξάνθης).
Οι όποιες ανησυχίες εκφράστηκαν για την απομόνωση των δύο πόλεων από την, προς υλοποίηση, Σιδηροδρομική Εγνατία, φαίνεται, αυτή την στιγμή τουλάχιστον, να μην λαμβάνονται υπόψη από την πολιτεία, αφού μάλλον προσκρούουν στις ήδη αποσαφηνισμένες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Με χθεσινή του απόφαση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα ακόμα βήμα προς τη δημοπράτηση του έργου που αφορά τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες. Προχωρά, δηλαδή, σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου για την παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών νομικής υποστήριξης που αφορούν την δημοπράτηση επιλεγμένων σιδηροδρομικών έργων, ανάμεσα στα οποία και η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες. Η πρόσκληση αφορά την υποστήριξή της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των απαιτούμενων προπαρασκευαστικών διαδικασιών για τη δημοπράτηση αυτών των έργων.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, μάλιστα, στη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα έργα που θα δημοπρατηθούν από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και τα οποία χαρακτηρίζονται ως στρατηγικής σημασίας είναι:
-Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες
-Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης
-Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών
-Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας
-Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελ. Βενιζέλος» (Κορωπί) και Λιμένα Λαυρίου.

Αξίζει, πάντως, να δοθεί προσοχή στην επισήμανση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά στην προτεραιότητα των εν λόγω έργων. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι εν λόγω σιδηροδρομικές συνδέσεις «αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και για τον λόγο αυτό κατά τα προηγούμενα έτη έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και τον ΟΣΕ ΑΕ σημαντικό μέρος των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή τους. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησής τους ανέρχεται στα 3,46 δις ευρώ».
Όπως, επίσης, επισημαίνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα συγκεκριμένα σιδηροδρομικά έργα «θα δημοπρατηθούν από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, με την οποία αναμένεται να διασφαλιστεί η τεχνικά άρτια κατασκευή με την πλέον συμφέρουσα τεχνικο-οικονομική λύση, δεδομένης της τεχνικής πολυπλοκότητας και των αυξημένων απαιτήσεων τους, καθώς και σημαντική συντόμευση στη συνολική διάρκεια υλοποίησής τους. Τα έργα αυτά που αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο ΟΕΜ του ΔΕΔΜ, περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό του ΥΠΥΜΕ για την προγραμματική Περίοδο 2021-2027, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη».
Με βάση τα παραπάνω, τίθεται εύλογα το ερώτημα τι πιθανότητες έχει να αλλάξει τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της πολιτείας η αντίδραση φορέων ή πολιτών που διαφωνούν με τη νέα χάραξη ή κατά πόσο μπορεί να είναι αργά για την οποιαδήποτε προσπάθεια. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες που θα έχουν ως στόχο να μην απομονωθούν σιδηροδρομικά στο μέλλον οι νομοί Δράμας και Σερρών και να αλλάξουν ή να μεταβληθούν τα σχέδια που έχουν εκπονηθεί για την πορεία της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, είναι προφανώς ο μόνος δρομος για τους τοπικούς παράγοντες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ