Η Δράμα εκτός σιδηροδρομικού κάδρου

0
1031

– Οι τοποθετήσεις Μέτιου, Τοψίδη, Κατσιμίγα στη συνεδρίαση
– Αρνητικά, προς τιμήν τους, ψήφισαν σχεδόν όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας
– «Ναι» στη νέα σιδηροδρομική χάραξη ψήφισε το Περιφερειακό Συμβούλιο

Θετικά ψήφισε το Περιφερειακό Συμβούλιο το βράδυ της Δευτέρας για την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, στην οποία ουσιαστικά δεν συμπεριλαμβάνεται η Δράμα. Ωστόσο, αρνητικά ψήφισαν, σε αντίθεση με τις γραμμές των παρατάξεών τους, όλοι σχεδόν οι περιφερειακοί σύμβουλοι από τη Δράμα, ενώ ο κ. Γιάννης Στεφανίδης από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» δήλωσε ότι ψηφίζει «λευκό». Η γνωμοδότηση για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τελικώς εγκρίθηκε με 25 «ναι» και 14 «όχι».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, με αντικείμενο τη γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, υπήρξε ενημερωτική εισήγηση από τον προϋφιστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΑΜΘ κ. Τ. Παράσχου. Ο τελευταίος είπε για το θέμα ότι η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΠΑΜΘ έχει ήδη εκφραστεί θετικά προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και επίσης έχει εκφράσει θετική εισήγηση προς το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Τεχνικά, το έργο αφορά μία νέα σιδηροδρομική γραμμή η οποία προβλέπεται στο εγκεκριμένο χωροταξικό σχέδιο της Περιφέρειας, το οποίο εγκρίθηκε και αναθεωρήθηκε το 2018. Η γραμμή ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και, σε ό,τι αφορά την ΠΑΜΘ, διέρχεται από την Αμφίπολη, την Πιέρια κοιλάδα, φθάνει μέχρι τον Αμυγδαλεώνα και από εκεί καταλήγει στην περιοχή μεταξύ του Χαλκερού και Νέας Καρβάλης. Η γραμμή που διέρχεται από δύο περιοχές «Natura», στις εκβολές του Στρυμόνα και στο νότιο κομμάτι του Παγγαίου Όρους δημιουργεί 4 σταθμούς:
-Ο πρώτος στα σύνορα της ΠΑΜΘ με την Αμφίπολη,
-ο δεύτερος στο Ποδοχώρι,
-ο τρίτος στην Αυλή και
-ο τέταρτος στον Αμυγδαλεώνα.
Η νέα γραμμή συνδέεται με το παλιό δίκτυο από το Χαλκερό με την υπό μελέτη γραμμή Νέας Καρβάλης – Τοξοτών και από εκεί συνδέεται με την παλιά σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα – Τοξότες – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο.
Ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος είπε ότι είναι θετικός στο έργο, όπως και σε κάθε νέο έργο που γίνεται στην περιοχή, παράλληλα όμως γίνεται προσπάθεια να υπάρξει και αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο κ. Τοψίδης είπε ότι όλοι επιθυμούν ο σιδηρόδρομος να περιλαμβάνει όλες τις περιφερειακές ενότητες. Πρόσθεσε ότι είναι καλοδεχούμενο κάθε αναπτυξιακό έργο και ότι ο σιδηρόδρομος στην περιοχή θα πρέπει να τεθεί και πάλι σε λειτουργία.
Ο κ. Κατσιμίγας είπε, μεταξύ άλλων, ότι τα επιχειρήματα πως η νέα γραμμή μέσω κάθετων αξόνων θα εξυπηρετήσει και τη γραμμή της Δράμας είναι «όνειρα θερινής νύκτας». Επίσης, είπε ότι με την προτεινόμενη λύση αποκόπτεται η Δράμα από την υπόλοιπη περιφέρεια, αλλά αποκόπτεται και το λιμάνι της Καβάλας από την απευθείας σύνδεση με τη βαλκανική ενδοχώρα. Είπε ακόμη ότι η Υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά, διότι θα επιφέρει μεγάλες και μη αναστρέψιμες καταστροφές. Ακόμα, ο κ. Κατσιμίγας είπε ότι οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί και ότι το να γνωμοδοτήσει η ΠΑΜΘ αρνητικά δεν σημαίνει ότι το έργο θα σταματήσει, ωστόσο, όπως είπε: «Γράφουμε ιστορία και δίνουμε ένα μήνυμα στην Αθήνα ότι εμείς θέλουμε μία αυτόνομη ανάπτυξη που να αφορά όλες τις πόλεις της περιφέρειάς μας. Μας ενδιαφέρει η Δράμα να αποκτήσει σιδηροδρομικές μεταφορές αντάξιες του μεταφορικού έργου το οποίο παράγει. Πρέπει να στείλουμε ένα μήνυμα ότι εμείς δεν συμφωνούμε με την επιλογή να γίνει ένας προαστιακός σιδηρόδρομος, με τα χρήματα που δίδονται αυτή τη στιγμή για να γίνει ένας αναπτυξιακός σιδηροδρομικός άξονας για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά συμφέροντα».
Στην τοποθέτησή του για το θέμα, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος ήταν απόλυτα σαφής. Είπε ότι η Δράμα δεν έχει ούτε θάλασσα ούτε αεροδρόμιο, αλλά μόνο τον σιδηρόδρομο που έχει τη δική του ιστορία. Ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι ψηφίζει αρνητικά, διότι, ανάμεσα σε άλλα, στο νέο αυτό κάδρο των μεταφορών και των εμπορευμάτων, λείπει η Δράμα. Ο ίδιος μιλώντας στα «Χ» είπε ότι θα ήταν θετικός στο έργο από τη στιγμή που θα περιελάμβανε τη Δράμα. Εφόσον αυτό δεν γίνεται, είναι αντίθετος, όπως το δήλωσε ευθαρσώς στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Χρ. Παπαθεοδώρου ψήφισε αρνητικά στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, δηλώνοντας μετά το Περιφερειακό Συμβούλιο: «Μετά από 20 μήνες παραμονής στη θέση του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου και χωρίς να έχω κατέλθει ποτέ της Προεδρικής Έδρας, τοποθετήθηκα επί της ουσίας ως απλός Περιφερειακός Σύμβουλος Δράμας στη συζήτηση για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη. Ψήφισα αρνητικά ως προς την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης, διότι, κατά τη γνώμη μου, η χάραξη της γραμμής, όπως αυτή σχεδιάζεται, αποκλείει τη Δράμα και την αδικεί κατάφωρα σε σχέση με τις υπόλοιπες Π.Ε. της ΠΑΜΘ. Νιώθοντας το βάρος της ευθύνης μου απέναντι στους Δραμινούς, ύψωσα τη φωνή μου, ζητώντας μία εναλλακτική πρόταση που θα ενισχύει τη συνολική προσπάθεια που καταβάλλουμε για την άρση της απομόνωσης της Δράμας σε επίπεδο οδικών αξόνων και σιδηροδρομικού δικτύου. Θέλω να πιστεύω ότι τίμησα με τη στάση μου την ψήφο όσων με τίμησαν στις εκλογές, στέλνοντας με στα έδρανα του Περιφερειακού Συμβουλίου».
Στην ίδια κατεύθυνση, ψήφισε αρνητικά και ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ, που είπε ότι συντάσσεται με την άποψη του Περιφερειακού Συμβουλίου. Είπε ότι το θέμα δεν αφορά μόνο τη Δράμα, αλλά ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Είπε ότι θα έπρεπε να προηγηθεί διάλογος με τους φορείς της Περιφέρειας και πρόσθεσε ότι η παράκαμψη των Σερρών και της Δράμας αποκλείει και τη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με την βαλκανική ενδοχώρα.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιώργος Ζιμπίδης είπε, ανάμεσα σε άλλα, ότι υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξει η όδευση της νέας γραμμής. Πρόσθεσε ότι δεν είναι αργά να γίνει διαβούλευση για τη χάραξη της γραμμής και ότι ψηφίζει αρνητικά.
Αρνητικά ψήφισαν επίσης οι περιφερειακοί Αρ. Μωυσιάδης και Αργύρης Πατακάκης από την «Περιφερειακή Σύνθεση», ενώ ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Γιάννης Στεφανίδης από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» είπε ότι η παράταξή του ψηφίζει «Λευκό», διότι διαφωνεί με τους σχεδιασμούς αυτών που θέλουν μία ανάπτυξη που θα είναι σε βάρος του λαού της περιοχής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here