Καινοτομεί δημιουργικά το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας

0
4655

Μετεωρολογικό σταθμό, σχολικό σεισμογράφο και συσκευή για την εποπτεία της πληρότητας των κάδων ανακύκλωσης, ετοιμάζει, μεταξύ άλλων, το σχολείο

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας δεν είναι ένα ακόμα σχολείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον σχολικό χάρτη της Δράμας, αλλά ένα σχολείο που ενημερώνει, δημιουργεί, καινοτομεί και κοινωνικοποιεί τους μαθητές του στην πράξη. Αυτό βγαίνει αβίαστα ως συμπέρασμα από τον μεγάλο αριθμό προγραμμάτων που τρέχει το σχολείο, αλλά και το εντυπωσιακό εκπαιδευτικό έργο που παράγει, παρά τα εμπόδια της πανδημίας.
Η ακούραστη διάθεση για καινοτόμες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες του διευθυντή του σχολείου και των υπολοίπων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτό, αλλά και το γόνιμο έδαφος που βρίσκουν οι καινοτόμες ιδέες στους μαθητές, έχουν μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε ένα δημιουργικό εργαστήριο εφαρμοσμένης γνώσης και καινοτομίας.
Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Τάσος Σαλής, εξηγεί στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» πως οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας, αξιοποιώντας διάφορα προγράμματα σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, σχεδίασαν, προγραμμάτισαν και ξεκίνησαν την υλοποίηση δράσεων και project, ώστε και αυτή τη σχολική χρονιά να παρουσιάσουν το αξιόλογο έργο που υλοποιείται στη σχολική μονάδα.
Τα περισσότερα έργα, όπως σημειώνει, που θα υλοποιηθούν στο σχολείο είναι Project τύπου STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Μathematics) με την εμπλοκή πολλών θετικών επιστημών στην υλοποίηση των έργων. Παράλληλα, κάποια άλλα αφορούν και κοινωνικά θέματα, δράσεις πολιτισμού και ψυχαγωγίας, στο πλαίσιο των οποίων δημιουργείται εκπαιδευτικό υλικό με τη μέγιστη εμπλοκή των μαθητών με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.
Στο σχολείο υπάρχει ένα ομαδικό και συνεργατικό κλίμα που οδηγεί στην υλοποίηση έργων και κατασκευών αλλά και σε πιθανές διακρίσεις, ακολουθώντας την πορεία των προηγούμενων ετών.
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας συμμετέχει για 4η χρονιά στο πρόγραμμα «Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» Ο φορέας υλοποίησης και διαχείρισης των χρηματοδοτούμενων Σχεδίων Δράσης της συγκεκριμένης δράσης είναι το ΝΟΗΣΙΣ (Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας στην Θεσσαλονίκη).

Ο σχολικός σεισμογράφος
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» με εντυπωσιακά έργα, όπως ο σχολικός σεισμογράφος. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία και με την υποστήριξη του ΕΚΦΕ Δράμας, θα μελετηθεί το φαινόμενο του σεισμού, τα σεισμικά κύματα και θα αναζητηθούν λύσεις για την κατασκευή δύο σεισμογράφων. Το πρώτο μοντέλο θα έχει εκπαιδευτική και παιδαγωγική χρήση, θα αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά για να γίνει κατανοητή η λειτουργία του σεισμογράφου και η συσχέτισή του με τους νόμους της φυσικής. Ο δεύτερος σεισμογράφος θα είναι λειτουργικός, θα παράγει αποτελέσματα που μπορούν να αξιοποιηθούν ερευνητικά και θα έχει τις προδιαγραφές ώστε να μπορέσει να ενταχθεί στο ελληνικό και πανευρωπαϊκό σχολικό δίκτυο σεισμογράφων.

Ο μετεωρολογικός σταθμός του σχολείου
Το σχολείο θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός σχολικού μετεωρολογικού σταθμού, με σκοπό τη συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και του τοπικού ΕΚΦΕ σε ένα project, που το τελικό αποτέλεσμα θα είναι αφενός ένας πειραματικός μετεωρολογικός και αφετέρου η δημιουργία ενός ψηφιακού εγχειριδίου, ώστε ο καθένας μόνος του να μπορεί να δημιουργήσει τον δικό του μετεωρολογικό σταθμό. Ο μετεωρολογικός σταθμός θα μπορεί να αξιοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς από τη σχολική κοινότητα, αλλά και τα δεδομένα του θα είναι χρήσιμα στην τοπική κοινωνία. Τα τελικά παραδοτέα θα είναι ένα ψηφιακό manual κατασκευής του μετεωρολογικού σταθμού και ο ίδιος ο ψηφιακός μετεωρολογικός σταθμός του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας που θα αναρτά τις μετρήσεις του στην ιστοσελίδα του σχολείου, σε smartphone, στο διαδίκτυο και σε μετεωρολογικούς χάρτες.

Η συσκευή για την εποπτεία της πληρότητας των κάδων ανακύκλωσης
Εντυπωσιακή, επίσης, είναι και η προσπάθεια κατασκευής συσκευής για την εποπτεία της πληρότητας των κάδων ανακύκλωσης στη σχολική μονάδα και η απεικόνιση της πληροφορίας μέσω Android εφαρμογής στο κινητό. Όπως είπε ο διευθυντής του σχολείου στα «Χ», θα κατασκευαστεί μία ηλεκτρονική συσκευή η οποία θα εποπτεύει την πληρότητα των κάδων ανακύκλωσης και θα την απεικονίζει μέσω μίας android εφαρμογής σε κινητό τηλέφωνο. Η κατασκευή αυτή θα μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί, για παράδειγμα, στους υπόγειους κάδους της πόλης μας. Έτσι, το Τμήμα Καθαριότητας, παρακολουθώντας την πληρότητα των κάδων, θα προγραμματίζει την αποκομιδή των απορριμμάτων.
Με αυτόν τον τρόπο:
α) θα περιοριστούν οι μετακινήσεις απορριμματοφόρων που συνεπάγεται οικονομία, μείωση της ρύπανσης και προστασία του περιβάλλοντος και
β) θα μειωθεί ο αριθμός και οι ώρες εργασίες των υπαλλήλων καθαριότητας.

Η καινοτόμα ηλεκτρονική διάταξη με λέιζερ
Στο πλαίσιο άλλου έργου, οι μαθητές και μαθήτριες της ομάδας, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους κ. Συμεών Σαχινίδη (τέως ερευνητή της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης στις πυρηνικές τεχνολογίες) και αξιοποιώντας την πτυχιακή του εργασία στην ραδιοβιολογία (τομέας ακτινοβολιών), θα συμμετάσχουν στη δημιουργία μίας καινοτόμας ηλεκτρονικής διάταξης με λέιζερ συγκεκριμένης συχνότητας που θα μπορεί να ενεργοποιεί τα βακτήρια, να τα μεγεθύνει και να τα προβάλλει, ώστε να παρατηρούνται χωρίς τη χρήση μικροσκοπίων. Με τη διάταξη αυτή θα ενεργοποιούνται τα βακτήρια που υπάρχουν σε ένα σφουγγάρι που χρησιμοποιήθηκε τουλάχιστον οκτώ ώρες μετά το πλύσιμο των πιάτων. Το δείγμα θα βρίσκεται σε παλλόμενο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, που σκοπό έχει να τα προκαλεί κίνηση στα βακτήρια.

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις εντυπωσιακές εκπαιδευτικές δράσεις στις οποίες προχωρά το σχολείο. Ωστόσο, δεν μένει μόνο σε αυτές. Η κοινωνικές παρεμβάσεις του σχολείου είναι ένα ακόμα πολύ μεγάλο κεφάλαιο της δραστηριότητάς του. Οι μαθητές επέλεξαν να υιοθετήσουν την περιοχή της Αγίας Βαρβάρας και, μόλις έναν μήνα πριν, την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021, υλοποίησαν, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και τον Δήμο Δράμας, εθελοντικό καθαρισμό της περιοχής της Αγίας Βαρβάρας. Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας συμμετέχει στο δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια» της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης.
Οι δράσεις του συγκεκριμένου σχολείου, βέβαια, δεν σταματούν εδώ και έπεται συνέχεια…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ