Μετασχηματίζεται ψηφιακά ο δήμος

0
1902
Ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου

Ενθαρρυντικά τα πρώτα βήματα παρότι η προσπάθεια είναι ακόμη στην αρχή

Ένα ακόμη βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό προχωρά ο Δήμος Δράμας μετά τη χθεσινή απόφαση τού Δημάρχου Δράμας κ. Χρ. Μαμσάκου. Η απόφαση αφορά το διαδικτυακό σύστημα επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων πολιτών και διάδρασης μεταξύ του Δήμου Δράμας και των δημοτών μέσω «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων. Σύμφωνα με όσα είπε στα «Χ» ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού, κ. Μιχάλης Τάσσου δημιουργείται ένας άμεσος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ δημοτών και Δήμου Δράμας, που μπορεί να δώσει ταχύτερα αποτελέσματα στην επίλυση προβλημάτων.
Στην έγκριση δαπάνης και τη δέσμευση ανάλογης πίστωσης για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών που αφορούν το ηλεκτρονικό διαδικτυακό σύστημα επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων πολιτών και διάδρασης μεταξύ του Δήμου Δράμας και των δημοτών μέσω έξυπνων κινητών τηλεφώνων προχώρησε χθες με απόφασή του ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χρ. Μαμσάκος. Το ποσό θα διατεθεί σε δυο φάσεις, το 2020 και το 2021.
Εν τω μεταξύ, η χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής της Novoville που χρησιμοποιείται ήδη από τον Δήμο Δράμας για τη διάθεση πέντε πιστοποιητικών δημοτικής κατάστασης προς τους πολίτες έχει αφήσει θετικές εντυπώσεις, αν και εφαρμόστηκε σε ένα πρώιμο στάδιο μόνο, κυρίως λόγω των μέτρων που αποφασίσθηκαν για την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών με φόντο την πανδημία.
Με τη λειτουργία της συγκεκριμένης εφαρμογής της Novoville, όπως είναι γνωστό, δίνεται η δυνατότητα στον δημότη να εξασφαλίζει με απομακρυσμένο τρόπο και σε σύντομο χρόνο πέντε είδη πιστοποιητικών. Μιλώντας στα «Χ» ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου σημείωσε ότι ο Δήμος σκοπεύει να προχωρήσει και στο πρόγραμμα διακίνησης εγγράφων μέσω του προγράμματος «ΙΡΙΔΑ» του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο στοχεύει στην αντικατάσταση της έντυπης εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας μέσα από ολοκληρωμένες υπηρεσίες πρωτοκόλλου, ψηφιακής διακίνησης και αρχειοθέτησης και λήψης υπογραφών και διεκπεραίωσης.
«Η φιλοδοξία μας, τόσο η δική μου όσο και του Δημάρχου Δράμας κ. Χρ. Μαμσάκου, είναι να μπορεί ο δημότης να καταθέτει το αίτημά του μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής ή μέσω διαδικτύου και να μην απαιτείται να τυπωθεί το έγγραφο, αλλά να διακινείται ηλεκτρονικά στις υπηρεσίες και με ψηφιακή υπογραφή ο τελικός αποδέκτης να είναι πάλι ο δημότης» σημείωσε ο κ. Τάσσου.

Τι δείχνουν τα στοιχεία από το σύντομο διάστημα λειτουργίας της ψηφιακής εφαρμογής εξυπηρέτησης των πολιτών
Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι σήμερα από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής της Novoville, προκύπτει ότι σε ενάμιση μήνα περίπου έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά 41 αιτήματα πολιτών για πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης. Επίσης έχουν απαντηθεί 38 αιτήματα μέσω της εφαρμογής και ο μέσος χρόνος επίλυσης ανά κατηγορία είναι από 1,59 μέχρι και 26 λεπτά για τις περιπτώσεις πιστοποιητικών πλησιέστερων συγγενών. Μεγαλύτερο χρόνο (της τάξης της μιας ημέρας και πάνω) απαίτησε η επίλυση αιτημάτων που κατατέθηκαν ηλεκτρονικά κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Η χρήση της εφαρμογής που διατέθηκε δωρεάν από την εταιρεία Novoville για την εξυπηρέτηση των δήμων κατά την περίοδο ισχύος των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης θα μπορούσε να πει κανείς ότι λειτούργησε και πιλοτικά για τα επόμενα ψηφιακά βήματα του Δήμου της Δράμας.
«Για εμένα ήταν και ένα δοκιμαστικό στάδιο στη διάρκεια του οποίου διαπιστώθηκε κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν οι υπάλληλοι του Δήμου. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι και για την ευκολία που παρέχει στους ίδιους αυτός ο τρόπος λειτουργίας. Βρισκόμαστε ήδη στη φάση σχεδιασμού ενός control room στον Δήμο Δράμας. Εκεί θα βρίσκεται και το τηλεφωνικό κέντρο, ενώ θα ελέγχονται και τα αιτήματα των πολιτών. Επίσης, θα μπορούμε να παρακολουθήσουμε την αποτελεσματικότητα της κάθε υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο. Στόχος μας είναι να ψηφιοποιήσουμε πλήρως τον Δήμο Δράμας. Εδώ, να προσθέσουμε ότι υπάρχει ήδη μια φημολογία ότι στους άξονες του προγράμματος Αντώνης Τρίτσης που θα τρέξει το επόμενο διάστημα θα υπάρχουν και προγράμματα για τη χρηματοδότηση της ψηφιοποίησης των δημοτικών υπηρεσιών» σημείωσε ο κ. Μ. Τάσσου, δηλώνοντας παράλληλα ικανοποιημένος από την επίδοση των υπαλλήλων στην εφαρμογή του συστήματος. Ωστόσο, εξέφρασε και ένα παράπονο, ότι δεν κοινοποιήθηκε η ηλεκτρονική εφαρμογή του Δήμου Δράμας από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
«Είναι μια εφαρμογή του Δήμου και εξυπηρετεί τους δημότες της Δράμας. Δεν εξυπηρετεί ούτε τον Μαμσάκο, ούτε τον Τάσσου αλλά μόνο τον δημότη. Η επιτυχία της εφαρμογής εξαρτάται από το πόσοι άνθρωποι θα την χρησιμοποιήσουν στο κινητό τους. Σε αυτό το θέμα θα θέλαμε μεγαλύτερη στήριξη από τους συναδέρφους της αντιπολίτευσης» διευκρίνισε ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here