Μία… στάση πριν από την επιστροφή στη Δράμα η θρυλική εστιάμαξα

0
1030

– Μετά από περιπέτεια ενάμιση χρόνου, το θρυλικό βαγόνι του Orient Express θα επιστρέψει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας
– Παναγιώτης Μακρόπουλος στα «Χ»: «Ο ΜΕΑΣ Ήφαιστος σκοπεύει να διεκδικήσει και την αποκατάσταση της ατμομηχανής ΛΒ-962 για το τουριστικό δρομολόγιο»

Ένα βήμα πριν από την επιστροφή της στη Δράμα είναι η εστιάμαξα τής θρυλικής αμαξοστοιχίας του Orient Express, που αποκαταστάθηκε, συντηρήθηκε και μεταφέρθηκε ήδη στον χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου και θα παρουσιαστεί, λίγο πριν από την επιστροφή της στη βάση της, τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας. Αυτό έκανε γνωστό στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου ΜΕΑΣ Ήφαιστος της Δράμας.
Σημείωσε, επίσης, ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που είχαν προγραμματιστεί για την αποκατάσταση του ιστορικού βαγονιού από τον ΟΣΕ και κόστισαν γύρω στα 100.000 ευρώ, ενώ το βαγόνι έχει επιστρέψει στην αρχική του κατάσταση. Ο κ. Μακρόπουλος πρόσθεσε ότι η εστιάμαξα του Orient Express έχει ήδη τοποθετηθεί στον χώρο της Δ.Ε.Θ. και θα παρουσιαστεί πιθανόν στα εγκαίνια της έκθεσης, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Τα μέλη του «Ηφαίστου», σκοπεύουν να παραβρεθούν στην παρουσίαση του βαγονιού, λίγο πριν από την επιστροφή του στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας.
Η εστιάμαξα είχε απομακρυνθεί από τη Δράμα πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, προκειμένου να μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στην Αθήνα, όπου και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για τα γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, όπου με κονδύλια του ΟΣΕ έγινε η αποκατάστασή της.
Πλέον, με την επιστροφή της στη Δράμα, ο ΜΕΑΣ Ήφαιστος επιδιώκει να τη χρησιμοποιήσει και για τουριστικά δρομολόγια. «Εμείς έχουμε συγκεκριμένη πρόταση για την τουριστική αξιοποίηση του βαγονιού και προγραμματίζουμε μία συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ, μέλη της οποίας θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Πρέπει να πούμε ότι η δρομολόγηση τουριστικής αμαξοστοιχίας έχει ενταχθεί πλέον και στους σκοπούς του ΜΕΑΣ Ήφαιστος. Η διεκδίκηση αυτή έχει ενσωματωθεί και στο καταστατικό του συλλόγου» εξηγεί ο κ. Μακρόπουλος.
Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά στα «Χ» ο κ. Μακρόπουλος, μετά την επιστροφή της εστιάμαξας στον Σ.Σ. Δράμας, σειρά έχει η κλινάμαξα του Orient Express που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στη Δράμα, η οποία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη για την αποκατάστασή της και την επαναφορά της στην αρχική της κατάσταση. Ωστόσο, ο ΜΕΑΣ Ήφαιστος σκοπεύει να διεκδικήσει και την αποκατάσταση της ατμομηχανής ΛΒ-962 (είναι η μία από τις δύο ατμομηχανές που συντηρεί στις εγκαταστάσεις του), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για την αμαξοστοιχία της τουριστικής διαδρομής. Εάν το τελευταίο αυτό εγχείρημα επιτευχθεί, η ΛΒ-962 θα είναι και η μοναδική ατμομηχανή που θα κυκλοφορεί πλέον στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι μετά την αποκατάστασή τους τα βαγόνια του Orient Express θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα μέχρι και 120 χιλιόμετρα την ώρα στα τουριστικά δρομολόγια που επιδιώκει να δημιουργήσει ο Ήφαιστος.
Τέλος, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η προετοιμασία του Μουσείου Τρένων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας είναι σε εξέλιξη από τον σύλλογο, ωστόσο τα εγκαίνιά του, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία, δεν θα πραγματοποιηθούν τον προσεχή Οκτώβριο, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, αλλά την άνοιξη του 2022.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here