– Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Η πρόταση του Κώστα Κατσιμίγα αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική προοπτική»
– Χαρά Κεφαλίδου: «Αναρωτιέμαι πόσο θα συνεχιστεί η απομόνωση της Δράμας»
– Συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη Σιδηροδρομική Εγνατία
Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι το θέμα της νέας σιδηροδρομικής χάραξης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Θράκη, η οποία δεν διέρχεται από τις πόλεις της Δράμας και των Σερρών. Η ανακοίνωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, όπως καθιερώθηκε να ονομάζεται, δημιούργησε αρκετές αντιδράσεις το προηγούμενο διάστημα στη Δράμα και όχι μόνο.
Ενδεικτικό των αντιδράσεων ήταν η κατάσταση που διαμορφώθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Π.Α.Μ.Θ. κατά τη συζήτηση και τελικά τη λήψη θετικής απόφασης για την περιβαλλοντική μελέτη του έργου που εκπόνησε ο ΟΣΕ. Την περιβαλλοντική μελέτη δεν ψήφισαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας από όλες τις παρατάξεις, θεωρώντας ότι η προοπτική υλοποίησης του έργου αδικεί τον Νομό Δράμας.
Το θέμα της νέας σιδηροδρομικής χάραξης επανέρχεται στην επικαιρότητα με αφορμή και τη συζήτηση που θα διεξαχθεί για το ίδιο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δράμας αύριο Τετάρτη, μετά από πρόταση της δημοτικής παράταξης «Πόλη + Ζωή». Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι ένα ζήτημα που ενδιαφέρει δικαιολογημένα τον Νομό Δράμας, όπως και τους γειτονικούς νομούς Σερρών και Καβάλας. Στο πλαίσιο της δημόσιας συζήτησης που έχει αναπτυχθεί για το θέμα της νέας σιδηροδρομικής χάραξης, εξέφρασαν τις απόψεις τους στα «Χ» οι Βουλευτές Θ. Ξανθόπουλος και Χ. Κεφαλίδου, ενώ ο κ. Κ. Μπλούχος ανέφερε ότι θα τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο θέμα εντός της εβδομάδας, καθώς αυτό ήταν αδύνατο να γίνει λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.
Θεόφιλος Ξανθόπουλος: «Η πρόταση του Κώστα Κατσιμίγα αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική προοπτική»
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη, ο Βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος σημείωσε: «H κυβέρνηση της Ν.Δ., συνεπικουρούμενη και από τη διοίκηση Μέτιου στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., προχωρά στη χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αγνοώντας τόσο τις τοπικές κοινωνίες της Δράμας και των Σερρών όσο και τα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά που δείχνουν ότι είναι μία λάθος επιλογή. Η νέα χάραξη που αφήνει απ’ έξω δύο μεγάλα αστικά κέντρα, τις Σέρρες και τη Δράμα και ουσιαστικά αποκλείει το λιμάνι της Καβάλας με τα φυσικά του προσόντα από τη δυνατότητα πρόσβασης στη βαλκανική ενδοχώρα, θα δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα. Η πρόταση που έχει καταθέσει η παράταξη του Κώστα Κατσιμίγα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και η οποία συγκεντρώνει την υποστήριξη ευρύτατων τμημάτων της δραμινής κοινωνίας αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική προοπτική. Ατυχώς, η κυβέρνηση, όπως συνηθίζει, αγνοεί την κοινωνία και προχωρά στον δρόμο της επιλογής της».
Χαρά Κεφαλίδου: «Θεωρώ ότι το Υπουργείο πρέπει να επανεξετάσει τη χάραξη»
Καταθέτοντας την άποψή της στα «Χ» για το ίδιο θέμα, η Βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝ.ΑΛ. κ. Χαρά Κεφαλίδου επεσήμανε: «Τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ όσο και η σημερινή της Νέας Δημοκρατίας συμφωνούν στη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα συνδέει Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη μέσω Ασπροβάλτας, Αμφίπολης και Καβάλας αφήνοντας έξω τη Δράμα και τις Σέρρες.
Ήδη από το καλοκαίρι του 2020 δημοσιοποιήθηκε η περιβαλλοντική μελέτη για το πρώτο έργο που αφορά το τμήμα Θεσσαλονίκης-Καβάλας, που εκπόνησε ο ΟΣΕ, προωθήθηκε στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., εγκρίθηκε από την πλειοψηφία και θα προκηρυχθούν σύντομα οι οριστικές μελέτες για να προχωρήσει η διαδικασία και να αρχίσουν τα έργα.
Η απομονωμένη Δράμα έχει τεράστια ανάγκη από ένα σύγχρονο και αναβαθμισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να διευκολυνθεί η διακίνηση και η διάθεση των παραγόμενων προϊόντων της.
Οι χαράξεις, οι μελέτες, οι πράξεις και τα έργα δείχνουν περαιτέρω απομόνωση του Νομού Δράμας.
Θεωρώ ότι το Υπουργείο πρέπει να επανεξετάσει τη χάραξη και τη δυνατότητα χρησιμοποίησης της υφιστάμενης γραμμής, όπου υπάρχουν πεδινά τμήματα και ευθείες διαδρομές.
Αναρωτιέμαι, πόσο θα συνεχίσει η απομόνωση της Δράμας, των επιχειρήσεων και των κατοίκων;».