Νέες καθυστερήσεις στον άξονα για Αμφίπολη

0
1177

Δεν ολοκληρώθηκε ακόμα η μελετητική φάση του έργου, παρά τις διαβεβαιώσεις

Σε νέες καθυστερήσεις μπαίνει όπως φαίνεται η φάση τής ολοκλήρωσης τού μελετητικού έργου για τον νέο άξονα Δράμας – Αμφίπολης, που επρόκειτο να τελειώσει μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έγινε γνωστή χθες και αφορά την παράταση της διάρκειας της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου με αντικείμενο την υποβοήθηση στην εκπόνηση της ανάλυσης κόστους οφέλους και τη διενέργεια μετρήσεων κυκλοφοριακών φόρτων καθώς και την έρευνα προέλευσης – προορισμού για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης και ειδικότερα για το τμήμα Παλαιοκώμης – Μαυρολεύκης.
Σύμφωνα με την σύμβαση που είχε υπογραφεί, ανάλογα με την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος των ενεργειών της υπηρεσίας ή και εφόσον υπάρξουν παρατηρήσεις και πρόσθετες απαιτήσεις εκ μέρους της ΕΤΕπ σχετικά με θέματα της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους ή και της Αίτησης Χρηματοδότησης, η παροχή των υπόψη υπηρεσιών του Τεχνικού Συμβούλου, αν κριθεί αναγκαίο, μπορεί να κατανεμηθεί σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με παράταση της διάρκειας της σύμβασης από την προϊσταμένη Αρχή χωρίς αύξηση του προϋπολογισμού της σύμβασης. Επιπλέον, προβλεπόταν ότι σε περίπτωση που υπάρξουν αλλαγές όσον αφορά στον φορέα χρηματοδότησης του έργου, ο Τεχνικός Σύμβουλος θα υποστηρίξει αντιστοίχως την υπηρεσία στη διαμόρφωση της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του φορέα χρηματοδότησης αλλά και στις διαπραγματεύσεις με τον φορέα αυτό.
Όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης του υπουργείου, η υπηρεσία δεν έχει ακόμα χορηγήσει στον ανάδοχο τις απαραίτητες διευκρινίσεις που έχουν ζητηθεί, οι οποίες αφορούν ως επί το πλείστον τον τρόπο υλοποίησης του έργου. Θέματα για τα οποία έχει ζητηθεί η συνδρομή της υπηρεσίας που θα υλοποιήσει το έργο, δηλαδή η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, και αναμένονται να χορηγηθούν το προσεχές διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το τελευταίο δίμηνο υπήρχε η πληροφόρηση ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις από την πλευρά της κυβέρνησης για το διαγωνιστικό μέρος του έργου. H αποκατάσταση, διαπλάτυνση και κατασκευή νέων τμημάτων για τον νέο άξονα Δράμα – Αμφίπολη είχε ανακοινωθεί τον Απρίλιο στη Θεσσαλονίκη, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Εκεί είχε ανακοινωθεί ότι το έργο του νέου άξονα, θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ (σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα) και ότι ο νέος άξονας θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες και δεν θα έχει διόδια. Ο ιδιωτικός φορέας που θα συμμετάσχει στο έργο θα αναλάβει και την ευθύνη λειτουργίας του για 27 χρόνια. Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χρήστος Μέτιος, μιλώντας για τη σημασία του νέου άξονα είχε επισημάνει ότι ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης, αποτελεί για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της Δράμας, τη συντομότερη έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη χώρα μέσω της Εγνατίας Οδού, προσθέτοντας ότι ο νέος άξονας θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα που είναι ανεπαρκής και εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια οχημάτων και πεζών.
Είχε κάνει γνωστό επίσης ότι, ο νέος δρόμος που θα έχει πλάτος πάνω από 21 μέτρα, θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα και αμφίπλευρο στηθαίο και επιπλέον λωρίδες έκτακτης ανάγκης και στις δυο κατευθύνσεις, όπως επίσης και ότι ο νέος δρόμος θα δώσει τη δυνατότητα ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης, συνδέοντας 2 περιφέρειες.
Σε κάθε περίπτωση το έργο είναι σημαντικό και έχει αναπτυξιακή διάσταση για τον Νομό Δράμας, καθώς αφορά τη σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό και τα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις και οι αναβολές στα χρονοδιαγράμματα που προκύπτουν κατά καιρούς, παρατείνουν την επίλυση ενός προβλήματος που είναι μείζων για τον Νομό Δράμας και εύλογα προκαλούν δυσπιστία και προβληματισμό στους πολίτες για τον χρόνο περαίωσης του έργου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ