Νέες καθυστερήσεις στον άξονα της Αμφίπολης

Παράταση για τις μελέτες του άξονα Δράμα - Αμφίπολης ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

0
739

Νέος χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση των μελετών του δρόμου Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη (στον Άξονα Δράμα – Αμφίπολη) τίθεται με βάση την προχθεσινή απόφαση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η απόφαση της διεύθυνσης αφορά την έγκριση παράτασης της συμβατικής προθεσμίας της μελέτης της οδού Δράμας – Αμφίπολης. Η ημερομηνία της ολοκλήρωσης του μελετητικού έργου που αφορά τα 25 χιλιόμετρα της διαδρομής μεταξύ Μαυρολεύκης – Παλαιοκώμης, παρατείνεται έως τις 31-08-2019.

Η απόφαση για έγκριση της παράτασης έως την συγκεκριμένη ημερομηνία σημαίνει καταρχάς ότι εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις ή νέες παρατάσεις, το μελετητικό έργο που απαιτείται για την κατασκευή του έργου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τότε και μετά τον Αύγουστο, καλώς εχόντων των πραγμάτων και εφόσον βρεθεί οδός χρηματοδότησης θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία των δημοπρατήσεων.
Από την άλλη πλευρά, η μετάθεση του χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των μελετών για τον ερχόμενο Αύγουστο δείχνει ότι αυξάνεται η καθυστέρηση περαίωσης τους καθώς όπως είχε ανακοινωθεί επρόκειτο να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2018 με αρχές του 2019…
Εδώ πρέπει να υπενθυμιστεί ότι σύμφωνα με στελέχη της κυβέρνησης η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και για τον λόγο αυτό υπήρξε στα τέλη Ιανουαρίου του 2019, έγκριση από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για την δέσμευση 178.560 ευρώ, για την κάλυψη της δαπάνης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου με στόχο την ενίσχυση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών στις διαδικασίες ωρίμανσης για τη δημοπράτηση του έργου: «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη». Όπως είχε γίνει γνωστό από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, η απόφαση στηρίχθηκε στο γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχουν αποδεχθεί κατά βάση, την ένταξη του έργου στην λίστα των έργων που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν και θεωρούν βαρύνουσας σημασίας το επίπεδο ωρίμανσης των υπό χρηματοδότηση έργων όπως και στην πληρότητα του φακέλου της σύμβασης.
Ωστόσο από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε εκφραστεί η θέση ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συνήθως δεν χρηματοδοτεί οδικά έργα. Μάλιστα στην τελευταία επίσκεψή του στην Δράμα ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής είχε επισημάνει χαρακτηριστικά “Καλό είναι να μην πετάμε στον αέρα ότι θα βρούμε λεφτά από διάφορους ευρωπαϊκούς θεσμούς προσθέτοντας ακόμη ότι καλό είναι στην πολιτική να μην ακούγονται ανοησίες. Υπάρχουν συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία στην Ευρώπη και ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης μπορεί να γίνει είτε με σύμβαση παραχώρησης, είτε με ΣΔΙΤ. Αυτή την στιγμή εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει και όποιος πει το αντίθετο ψεύδεται”. Τις προηγούμενες ημέρες πάντως σε δηλώσεις ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Κ. Μητσοτάκης είπε ότι ο Άξονας Δράμας – Αμφίπολης είναι στις άμεσες προτεραιότητες της ΝΔ εφόσον γίνει κυβέρνηση.

Το τμήμα Περιφερειακή Δράμας – Μαυρολεύκη                                                            Τέλος για τον άξονα Δράμας – Αμφίπολης, αξίζει να επισημανθεί ότι για το τμήμα της διαδρομής από την Περιφερειακή Οδό της Δράμας έως την Μαυρολεύκη δεν υπάρχει παρά μόνο μια παλαιότερη μελέτη η οποία ολοκληρώθηκε από τις υπηρεσίες της ΠΕ Δράμας αρκετά χρόνια πριν και λογικά απαιτεί επικαιροποίηση. Πέραν αυτού ουδέν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here