Νέος άξονας Δράμα-Καβάλα: «Το νερό μπήκε… στο αυλάκι»

0
924

– Άρχισε ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα μήκους 14 χμ. από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τις Κρηνίδες
– Γρ. Παπαεμμανουήλ στα «Χ»: «Αν είμαστε τυχεροί, εκτιμώ ότι το έργο θα αρχίσει να υλοποιείται αρχές Σεπτεμβρίου, με την υπογραφή της σύμβασης»


Άνοιξε μετά τη δημοσίευσή του, στις 6 Μαΐου, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος, που αφορά τον νέο άξονα Δράμα–Καβάλα, όπως είπε χθες στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας.
Ο κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ εξήγησε ότι ζητήθηκε να ξεκινήσει το έργο του νέου άξονα από τον Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Σταυρό, κυρίως εξαιτίας του κυκλοφοριακού προβλήματος που υπάρχει κατά βάση τους καλοκαιρινούς μήνες, από το ύψος των Jumbo μέχρι τα φανάρια της διασταύρωσης στον Σταυρό. Όπως είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, η κατάθεση των προσφορών γίνεται ηλεκτρονικά μέχρι τις 22 Ιουνίου.
«Στη συνέχεια υπάρχει μια διαδικασία διάρκειας 2 -3 μηνών. Αν είμαστε τυχεροί, το έργο εκτιμώ ότι θα αρχίσει να υλοποιείται αρχές Σεπτεμβρίου με την υπογραφή της σύμβασης της δημοπράτησης των πρώτων 14 χιλιομέτρων από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τις Κρηνίδες. Να πούμε ότι και στο υπόλοιπο κομμάτι του νέου άξονα ολοκληρώνονται οι απαλλοτριώσεις. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι εάν ήταν στο χέρι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης το έργο θα είχε ξεκινήσει. Αλλά στον διαγωνισμό εμπλέκεται ως φορέας υλοποίησης και η Εγνατία Οδός ΑΕ. Εμείς ως Περιφέρεια ΑΜΘ έχουμε δεσμεύσει 72 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Δράμα–Καβάλα ο οποίος θα είναι κλειστός δρόμος με τέσσερις κυκλικούς κόμβους, στην περιοχή μεταξύ Δοξάτου–Αγίου Αθανασίου, στον Αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και στις εισόδους των πόλεων της Δράμας και της Καβάλας. Στη Δράμα υπάρχει ήδη, και ο δρόμος θα «κουμπώσει» στον κυκλικό κόμβο της διασταύρωσης του ξενοδοχείου Κούρος. Έχουν προηγηθεί οι μελέτες, οι περιβαλλοντικοί όροι και όλα τα τεχνικά ζητήματα και πλέον είμαστε στην τελική φάση της δημοπράτησης με την κατάθεση των προσφορών για την κατασκευή του πρώτου τμήματος» πρόσθεσε ο κ. Παπαεμμανουήλ.
Σύμφωνα με την περιγραφή του έργου, στην προκήρυξη του διαγωνισμού, ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες–Δράμα–Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22–Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη–Σέρρες–Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ (ανισόπεδο κόμβο) Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από τη Δράμα έως την Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού. Με το έργο θα κατασκευαστεί το τελευταίο υποτμήμα του άξονα αυτού (πρώτο σε χρονική σειρά κατασκευής), μήκους 8,26 χλμ. περίπου, το οποίο συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα–Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια-νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολη–Καβάλα δυτικά του οικισμού Σταυρός. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων–συγχρηματοδοτούμενο σκέλος καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης 2014-2020».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ