Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες προκειμένου να είναι εφικτή η εκπόνηση μελετών ηλεκτρομηχανολογικού αντικειμένου
Παράταση στη συνολική προθεσμία περαίωσης της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών στις διαδικασίες ωρίμανσης για τη δημοπράτηση τού έργου Δράμα–Αμφίπολη, στο τμήμα Παλαιοκώμη-όρια Ν. Σερρών-Ν. Δράμας αποφάσισε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε διότι στο χρονικό διάστημα έως και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες άλλων ειδικοτήτων για το έργο, προκειμένου να είναι εφικτή η εκπόνηση μελετών ηλεκτρομηχανολογικού αντικειμένου. Η ολοκλήρωση της εκπόνησης των παραπάνω απαιτούμενων μελετών εκτιμάται ότι θα γίνει εντός τεσσάρων μηνών και θα απαιτηθεί επί πλέον διάστημα δύο μηνών, για την εκπόνηση των μελετών ηλεκτρομηχανολογικού αντικειμένου από την υπηρεσία. Ο ανάδοχος για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου με έγγραφό του στις 12 Ιανουαρίου αιτήθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της σύμβασης του θέματος κατά έξι μήνες δηλαδή μέχρι 8 Αυγούστου 2022 ενώ η σύμβαση λήγει στις 8 Φεβρουαρίου 2022.
Από την έκβαση αυτή και μόνο, συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ολοκλήρωση των μελετών του έργου, του οποίου η κατασκευή, όπως εξαγγέλθηκε, θα υλοποιηθεί μέσω σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή μέσω ΣΔΙΤ, δυστυχώς απέχει ακόμη χρονικά. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική διαβεβαίωση ήταν ότι μέχρι το τέλος του 2021 ή το πολύ στις αρχές του 2022, θα εξαγγελθεί ο διαγωνισμός του έργου. Εκ των πρόσφατων υπηρεσιακών αποφάσεων φαίνεται ότι αυτό το σενάριο πλέον απομακρύνεται αρκετά.
Οι ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας, που αδίκως δεν έχει αξιοπρεπή πρόσβαση προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και την Εγνατία Οδό, συνεχίζουν να είναι δικαιολογημένες. Υπενθυμίζεται ότι το μελετητικό έργο του συγκεκριμένου άξονα έχει διανύσει πλέον περίοδο αρκετών ετών, ενώ κάθε νέα κυβέρνηση που αναλαμβάνει διαπιστώνει ότι η προηγούμενη δεν είχε κάνει αυτά που έπρεπε. Οι καθυστερήσεις του έργου του νέου άξονα είναι συνεχείς και αυτό δημιουργεί ένα διαχρονικό πρόβλημα που ασφαλώς σχετίζεται και με την τοπική οικονομία του Νομού Δράμας, αλλά και με τις όποιες προοπτικές ανάπτυξης μπορεί να υπάρχουν.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Σεπτέμβριο του 2019, ο πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης είπε ότι ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών, μιλώντας για τον ρόλο της Βόρειας Ελλάδας και το πώς αυτή σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σε επίπεδο επενδύσεων, υποδομών και όχι μόνο.
Σημειώνεται για ακόμη μια φορά, ότι το πρόβλημα που αφορά την κατάσταση του σημερινού δρόμου που συνδέει τη Δράμα με τη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα έχει κατά επανάληψη τεθεί από τοπικούς φορείς και πολίτες καθώς πέρα από τη σημερινή κατάσταση του δρόμου, είναι πραγματικά παράδοξο και κατά κοινή ομολογία άδικο, ένας νομός με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων να μην συνδέεται άμεσα με την Εγνατία. Μάλιστα είχε γίνει και σχετική ημερίδα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας το 2017-2018, παρόντων και των στελεχών της Εγνατίας Οδού προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για το στάδιο της διαδικασίας των μελετών που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου. Κατά την ημερίδα εκείνη υπήρξε δέσμευση ότι το μελετητικό στάδιο του έργου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2019.
Πλέον και μετά από όσα προηγήθηκαν δεν μοιάζει καθόλου περίεργο, τουλάχιστον στην πλειοψηφία της τοπικής κοινής γνώμης ότι, παρότι βρισκόμαστε στο 2022, το μελετητικό στάδιο του έργου που αφορά την κατασκευή του νέου άξονα, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία των διαγωνισμών και στην συνέχεια η κατασκευή του έργου.