Οι Ωφέλειες των Ακτινιδίων

Του Δημήτρη Ι. Κισσούδη, Γεωπόνου & τέως Αντιπροέδρου Εταιρείας Περιβάλλοντος - Πολιτισμού (Ε.ΠΕ.ΠΟΛ.) Δράμας-Καβάλας

0
67
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Το ακτινίδιο ή αλλιώς κίουι είναι ένας θάμνος, που κατάγεται από την Κίνα.
Σήμερα καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο σε περιοχές με ήπιο χειμώνα και θερμό και υγρό καλοκαίρι.
Ο καρπός του είναι πλούσιος σε κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία.
Διαθέτει περισσότερη βιταμίνη C σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο φρούτο, καθιστώντας το ως το καλύτερο μέσο για την άμυνα κατά των μικροβίων, ενώ απομακρύνει τον κίνδυνο θρομβώσεων και διασφαλίζει τη σωστή πέψη και την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

Ειδικότερα, οι Ωφέλειες των Ακτινιδίων έχουν ως εξής :
Συμβάλλουν στη δημιουργία μιας άψογης επιδερμίδας
Ενισχύουν τη σύνθεση του κολλαγόνου.
Τα ακτινίδια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία συμμετέχει στη σύνθεση κολλαγόνου στα κύτταρα του δέρματος.
Επίσης περιέχουν και βιταμίνες Α και Ε, που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της καλής υγείας της επιδερμίδας.
Εξασφαλίζουν μια υγιή πέψη.
Έχουν μια ήπια καθαρτική δράση.
Η ήπια καθαρκτική δράση τους οφείλεται στην περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες.
Δύο ακτινίδια παρέχουν το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας φυτικών ινών, που μπορούν να βοηθήσουν στην πέψη και την υγεία του εντέρου.
Περιέχουν ακτινιδίνη, ένα ένζυμο που διασπά πρωτεϊνούχες τροφές, όπως π.χ. το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά και το ψάρι, ταχύτερα σε σχέση με τα πεπτικά ένζυμα.
Διασφαλίζουν την υγεία της καρδιάς
Μειώνουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα.
Η υψηλή περιεκτικότητα των ακτινιδίων σε φλαβονοειδή και βιταμίνη C και Ε μπορεί να μειώσει τα τριγλυκερίδια στο αίμα και τον σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες ( αθηροσκλήρωση ).
Οι μικροσκοπικοί μαύροι σπόροι τους περιέχουν βιταμίνη Ε και ωμέγα -3 λιπαρά οξέα, που λειτουργούν ως αντιπηκτικά για το αίμα.
Προστατεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα
Προστατεύουν από τα κρυολογήματα και τις ιώσεις.
Η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, απωθεί τα κρυολογήματα και τα ιώσεις και καταπολεμά τις φλεγμονές.

ΥΓ. 1. Τα πράσινα ακτινίδια περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα φυτικών ινών, ενώ τα κίτρινα έχουν υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C και καλίου.
Η κατανάλωση ενός ακτινιδίου, ύστερα από ένα πλούσιο γεύμα, μπορεί να βελτιώσει την πέψη και να ανακουφίσει από το φούσκωμα και την δυσπεψία.
Η ακτινιδίνη φαίνεται πως βοηθάει να διασπαστούν ταχύτερα οι πρωτεΐνες σε τροφές, όπως είναι το άσπρο και το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια και η σόγια.
Γενικά, το ακτινίδιο μπορεί να βοηθήσει όλους εκείνους τους ανθρώπους, που έχουν προβλήματα δυσπεψίας με τη διατροφή που κάνουν.
Καλή απόλαυση και να θυμάστε ότι, καθώς προχωρά η ηλικία, οι φυσικές ενισχύσεις είναι απαραίτητες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here