Έξι χρόνια μετά άρχισαν να καταστρέφονται
Σε καθόλου καλή κατάσταση δεν είναι μεγάλο μέρος των ποδηλατοδρόμων που έγιναν στο κέντρο της πόλης πριν από περίπου 6 χρόνια προκειμένου να διευκολύνουν την ασφαλή κίνηση των φίλων του ποδηλάτου και να διευρύνουν την χρήση του στον αστικό ιστό της Δράμας και όχι μόνο.
Από την μία πλευρά η παντελής έλλειψη φροντίδας από την άλλη ίσως και η φύση της κατασκευής τους διευκόλυνε την διάβρωση από τα νερά και το πέρασμα του χρόνου.
Η εικόνα που αντικρίζουν πολλοί ποδηλάτες προσπαθώντας να διασχίσουν τους ποδηλατοδρόμους είναι απογοητευτική αλλά κυρίως αποθαρρυντική για να τους χρησιμοποιούν τακτικά.
Ωστόσο και τα προβλήματα κατάληψης μέρους των ποδηλατοδρόμων από αντικείμενα και όχι λίγες φορές από ΙΧ που βρίσκουν προσωρινά διέξοδο στάσης κάνουν ακόμη πιο δύσχρηστους τους ελάχιστους ποδηλατόδρομους που υπάρχουν στην πόλη.
Είναι γεγονός ότι στην Δράμα, τουλάχιστον σε ένα μεγάλο μέρος της η χρήση του ποδηλάτου με την δημιουργία μεγαλύτερου δικτύου ποδηλατοδρόμων θα μπορούσε να είναι ανακουφιστική όχι μόνο για το περιβάλλον αλλα και για τους ίδιους τους κατοίκους. Η ομαλότητα του εδάφους (χωρίς μεγάλες ανηφόρες σε ένα μεγάλο μέρος της πόλης πλην του βόρειου Βορειοδυτικού τμήματος) ευνοεί την ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων. Η πόλη θα μπορούσε να αξιοποιήσει την μορφολογία της και να αναπτύξει την χρήση του ποδηλάτου όπως άλλωστε έπραξαν με επιτυχία και άλλοι Δήμοι ανά την Ελλάδα μεταξύ των οποίων και τα Τρίκαλα είπε απαντώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ ο πρόεδρος της Οικολογικής Κίνησης κ. Ανδρέας Μπακιρτζής. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι δίκτυο ποδηλατοδρόμων θα μπορούσε να αναπτυχθεί με την συνεργασία και της Περιφέρειας ΑΜΘ και προς τις κοντινές κοινότητες γύρω από την Δράμα, ενώ σημείωσε ότι αιτήματα να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι έως και την ΒΙΠΕ της Δράμας υπήρξαν απο τους κατά καιρούς εργαζόμενους στις επιχειρήσεις της περιοχής.
Ο ίδιος ο Δήμος Δράμας συμμετέχει στην εβδομάδα κινητικότητας “Mobility Week” και δηλώνει μέσα από την συμμετοχή του ότι προωθεί την «έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα που αποτελεί επένδυση για την Ευρώπη». Επέκτεινε μάλιστα και καλώς έκανε τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, στην πλατεία, στο Δημοτικό Ωδείο, έξω από το Δημαρχείο και αλλού…
Παρόλα αυτά θα έπρεπε να μεριμνήει όπως διαπιστώνεται, να συντηρήσει όπως θα έπρεπε το μικρό έστω δίκτυο ποδηλατοδρόμων που έχει δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης. Οι ποδηλατόδρομοι που υπάρχουν δεν απαιτούν μόνο συντήρηση αλλά και επέκταση και εφόσον οι τοπικές αρχές της πόλης φαίνεται να συμμερίζονται την ανάγκη διεύρυνσης της χρήσης του ποδηλάτου θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουν να προχωρήσουν και στην διεύρυνση των ποδηλατοδρόμων εντός του αστικού ιστού όπως και στις διαδρομές έως τις κοντινές κοινότητες του Δήμου…