Ομιλία Κατσιμίγα για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη

0
902

Εκδήλωση μεθαύριο Τετάρτη στις 8 στο θεατράκι της Αγίας Βαρβάρας.

Εκδήλωση για την υπό διαβούλευση μελέτη χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας, τους στόχους και τις συνέπειες της πρότασης, διοργανώνει η παράταξη “Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία” μεθαύριο Τετάρτη 22 Ιουλίου στις 8 το βράδυ στο θεατράκι της Αγίας Βαρβάρας. Ομιλητής στην εκδήλωση θα είναι ο επικεφαλής της παράταξης και Αρχιτέκτονας – Χωροτάκτης κ. Κώστας Κατσιμίγας.
Στην ομιλία του κ. Κατσιμίγα θα γίνει αναφορά σε θέματα όπως η κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου στο Νομό Θεσσαλονίκης, η ενίσχυση του ρόλου της Θεσσαλονίκης, ο αποκλεισμός του εμπορικού λιμένα της Καβάλας από την άμεση πρόσβαση στη βαλκανική ενδοχώρα, ο αποκλεισμός Δράμας και Σερρών από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, η αποτροπή δημιουργίας ισχυρού οικονομικού πόλου με την διασύνδεση έξι αστικών κέντρων, με ένα γρήγορο μέσο σταθερής τροχιάς.
Το θέμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αφορά τη νέα σιδηροδρομική χάραξη που δεν περιλαμβάνει τους Νομούς Δράμας και Σερρών. Σε πρόσφατες δηλώσεις του για το συγκεκριμένο θέμα μιλώντας στα “Χ” ο κ. Κατσιμίγας είχε κάνει λόγο για μεθόδευση που επιχειρείται προκειμένου η νέα σιδηροδρομική γραμμή να μην περάσει από Σέρρες και Δράμα, με στόχο να μην θιγεί το αναπτυξιακό μονοπωλιακό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Κατσιμίγας είχε σημειώσει πως «στην περίπτωση που η νέα σιδηροδρομική χάραξη περνούσε από τη διαδρομή Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, τότε θα υπήρχε μια κατάσταση πολύ γρήγορης επικοινωνίας μεταξύ των έξι πόλεων οι οποίες θα μπορούσαν να αναπτύξουν μια τελείως διαφορετική δυναμική», αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό δεν θα εξυπηρετούσε συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.
Είχε επισημάνει επίσης, ότι με τη νέα χάραξη μέσω Αμφίπολης που επιχειρεί τώρα ο ΟΣΕ, το λιμάνι της Καβάλας δεν θα έχει απευθείας σύνδεση με την βουλγαρική ενδοχώρα, κάτι που θα προσέδιδε στο λιμάνι της μια τεράστια δυναμική, την οποία σε καμία περίπτωση δεν θέλουν τα οικονομικά συμφέροντα που έχουν επενδύσει στην Θεσσαλονίκη, εξηγώντας: «Η νέα χάραξη που επιχειρεί να περάσει ο ΟΣΕ, θα δώσει ώθηση στα νότια παραθαλάσσια θέρετρα της Θεσσαλονίκης (Ασπροβάλτα – Βρασνά – Σταυρό). Συγκεκριμένα στον Σταυρό, όπου ήδη λειτουργεί εμπορευματικό λιμάνι, θα δοθεί επιπλέον προστιθέμενη αξία. Πρόκειται για σχεδιασμό που γίνεται μεθοδευμένα και διαχρονικά. Τις αποφάσεις αυτές δεν τις παίρνει η
πολιτική ηγεσία, αλλά οι “μανδαρίνοι” της ηγεσίας των υπουργείων».
Στην ερώτηση των “Χ” για τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν τελικά οι πόλεις που θίγονται από την νέα χάραξη μέσω Αμφίπολης η οποία επιχειρείται από τον ΟΣΕ, ο κ. Κατσιμίγας απάντησε ότι «Η Καβάλα δεν έχει καταλάβει ακόμη τι παιχνίδι παίζεται εις βάρος της με την συγκεκριμένη χάραξη. Η Δράμα φαίνεται να το έχει πάρει επιδερμικά αν και κάποιοι πετούν την καραμέλα ότι “θα κάνουμε σύνδεση Αμφίπολη – Δράμα με τρένο” ή ότι “θα αναβαθμιστεί η υπάρχουσα γραμμή”, δηλαδή δικαιολογίες για να κατευναστούν οι όποιες αντιδράσεις».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κατσιμίγας, με ένα άρθρο 22 σελίδων για το ίδιο θέμα, έχει ήδη ενημερώσει, όπως ανέφερε στα “Χ”, όλους τους βουλευτές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (περιλαμβανομένων φυσικά και των βουλευτών της Δράμας) όπως και όλους του δημάρχους των πρωτευουσών των νομών της περιοχής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here