Πεδίο διαμάχης οι πεζοδρομήσεις

0
450

Στο επίκεντρο της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο η πεζοδρόμηση στην πλατεία Ελευθερίας.

Πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ των παρατάξεων έγιναν οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης, θέμα που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δράμας που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε κυρίως η πεζοδρόμηση που έγινε στην πλατεία Ελευθερίας μετά τις πρόσφατες βελτιωτικές παρεμβάσεις στο πλακόστρωτο από τον Δήμο Δράμας. Παράλληλα, αναγνώσθηκε και σχετική επιστολή του Επιμελητηρίου της Δράμας από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ανδρέα Χαραλαμπίδη.
H επιστολή αναφέρει: «μετά από αντιρρήσεις επιχειρήσεων μελών μας, με έδρα την περιοχή του κέντρου της πόλης (πλατεία Ελευθερίας και πέριξ αυτής) σχετικά με την επικείμενη πεζοδρόμηση συγκεκριμένων οδών, παρακαλούνται να εισαχθεί το θέμα στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ακουστούν οι αντιρρήσεις των επιχειρήσεων και να συζητηθεί εκτενέστερα το θέμα σχετικά με τις προθέσεις εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Δράμας». Η εν λόγω επιστολή εστάλη με 51 συνημμένες υπογραφές.
Για το θέμα τελικώς, έγινε συζήτηση ενημερωτικού χαρακτήρα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μιλώντας για τις πεζοδρομήσεις και τις ανησυχίες που εκφράστηκαν ειδικότερα για την πλατεία Ελευθερίας από τον Κ. Χαρακίδη, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Καψημάλης είπε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο στη συγκεκριμένη συνεδρίαση δεν κλήθηκε να πάρει καμία απόφαση, αλλά ότι ο ίδιος προέβη σε ενημέρωση για την πεζοδρόμηση δυτικά της πλατείας από την οδό Αγίας Σοφίας μέχρι τη διασταύρωση των οδών 19ης Μαΐου και Βενιζέλου, τμήμα το οποίο ανακατασκευάστηκε. Αιτιολογώντας την απόφαση για την ανακατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου, είπε ότι αυτή λήφθηκε μετά τη διαπίστωση ότι υπήρχε δυσκολία διέλευσης του πλακόστρωτου από τους πεζούς και τα αυτοκίνητα.
Με την ολοκλήρωση των έργων, όπως είπε, καλείται ο Δήμος Δράμας, μετά από σχετική πρόταση των υπηρεσιών του, να εφαρμόσει την κυκλοφοριακή μελέτη που ισχύει από το 2000 με σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου της Δράμας. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν αντιδράσεις από 51 συνδημότες, παρότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι στο συγκεκριμένο σημείο της πεζοδρόμησης στην πλατεία δεν είναι περισσότεροι από 3-4. Πρόσθεσε ότι ο Δήμος Δράμας θα έρθει σε επικοινωνία μαζί τους, προκειμένου να συζητηθούν οι ενστάσεις που υπάρχουν. Ανέφερε ότι υπάρχει έγγραφο από την Τεχνική Υπηρεσία, η οποία αναφέρει ότι το συγκεκριμένο τμήμα γύρω από την πλατεία, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του 2000, χαρακτηρίζεται ως πεζόδρομος και θα έπρεπε να είχε γίνει από τότε.
Ωστόσο, στην πράξη δεν τοποθετήθηκαν ποτέ οι πινακίδες κάθετης σήμανσης, με αποτέλεσμα να μην εφαρμοστούν στο ίδιο σημείο όσα ορίζει η κυκλοφοριακή μελέτη. Σε ό,τι αφορά τις εργασίες ανακατασκευής του οδοστρώματος που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, η Τεχνική Υπηρεσία προσθέτει ότι έγιναν εργασίες αντικατάστασης των κυβόλιθων με αποτέλεσμα τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά να υπάρξει ένα άψογο αποτέλεσμα που θα αναβαθμίσει την περιοχή περιμετρικά της πλατείας Ελευθερίας. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας έχει την άποψη και για λόγους περιορισμού του covid ότι πρέπει να εφαρμοστεί, έστω και καθυστερημένα, η κυκλοφοριακή μελέτη και να πεζοδρομηθεί το εν λόγω τμήμα του δρόμου. Ο κ. Καψημάλης είπε, επίσης, ότι η υπηρεσία του Δήμου φυσικά και αφουγκράζεται την προτροπή του Επιμελητηρίου για την ενημέρωση των εμπόρων, αλλά υπάρχει αντικειμενική δυσκολία να γίνει ακρόαση με 50 άτομα. Έτσι, συμφωνήθηκε να συγκροτηθεί μια επιτροπή, προκειμένου να υπάρξει εκτενέστερη ενημέρωση ως προς τα αιτήματα των εμπόρων.
Για το θέμα των πεζοδρομήσεων και ειδικότερα της πεζοδρόμησης δίπλα στην πλατεία Ελευθερίας, ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη + Ζωή» Κυριάκος Χαρακίδης επεσήμανε ανάμεσα σε άλλα ότι ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών τη μια αναφέρει ότι θα συζητήσει με το Επιμελητήριο και με όλους τους ενδιαφερόμενους και την άλλη ότι συμφωνεί με τις υπηρεσίες και υιοθετεί την πρόταση για εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης του 2000. Ωστόσο, πρόσθεσε ο κ. Χαρακίδης, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αυτό που αποφασίζει για το ποια κομμάτια θα εφαρμοστούν από την κυκλοφοριακή μελέτη και δεν πρέπει να το κάνει «α λα καρτ», αλλά κατόπιν διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους και κυρίως με τους δημοτικούς συμβούλους. «Δεν μπορεί να ερχόμαστε σήμερα και να λέμε ότι θα μιλήσουμε με τους 51 δημότες που αντιδρούν, αλλά επειδή αυτό είναι δύσκολο, θα μιλήσουμε με μία ομάδα από αυτούς. Να μιλήσουμε για ποιο πράγμα; για να αλλάξει άποψη ο Αντιδήμαρχος ή η υπηρεσία, η οποία έτσι και αλλιώς έχει καταλήξει».
O επικεφαλής της παράταξης «Project Δράμα 2020» κ. Αλέξανδρος Τσιαμπούσης για το ίδιο θέμα ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «Τον συγκεκριμένο δρόμο θέλει η Δημοτική Αρχή να τον πεζοδρομήσει, ωστόσο αυτό έγινε με την πρόφαση ότι έκλεισε ο δρόμος για να φτιαχτεί, αλλά στην ουσία δεν ξανάνοιξε. Αυτό εκθέτει ανεπανόρθωτα τη Δημοτική Αρχή. Η δική μας άποψη είναι ότι η Δράμα θα μπορούσε να έχει πεζοδρομημένο ακόμη και όλο το κέντρο της. Για να γίνει όμως αυτό, απαιτείται μια σύγχρονη κυκλοφοριακή μελέτη. Μέσα στα 20 χρόνια που ισχύει η υπάρχουσα κυκλοφοριακή μελέτη έχουν αλλάξει τα πάντα. Χρειάζεται διαβούλευση με τον κόσμο, ενημέρωση και χρόνος, ώστε να υπάρξει εξοικείωση από τους επαγγελματίες, τους οδηγούς, τους πεζούς και όλους τους Δραμινούς. Μιλάω βέβαια για συνολική πρόταση πεζοδρόμησης, γιατί αυτό που γίνεται εδώ είναι τελείως αποσπασματικό. Η πεζοδρόμηση στην πλατεία Ελευθερίας είναι 100 μέτρα. Αυτή η μικρή απόσταση αλλάζει τη Δράμα και την κάνει φιλικότερη στους πεζούς ή στους ποδηλάτες; Προφανώς όχι. Εμείς μιλάμε για ένα ευρύ σχέδιο πεζοδρομήσεων που θα μπορέσει να εφαρμοστεί σε βάθος χρόνου και ύστερα από τις προϋποθέσεις που θέσαμε.
Η Δημοτική Αρχή εκτίθεται ανεπανόρθωτα, διότι στην ίδια επιτροπή που συζητήθηκαν αυτές οι παρεμβάσεις για τον κορωνοϊό (στην ΕΠΖ) εμείς δεν συμφωνήσαμε με δυο από τις τρεις προτάσεις. Η μια αφορά την περίπτωση της Χελμού και η δεύτερη την οδό Αγαθαγγέλου, η οποία είναι πεζόδρομος, αλλά η Δημοτική Αρχή πρότεινε να γίνει ήπιας κυκλοφορίας. Αυτό είναι ξεκάθαρο παράδειγμα ότι η Δημοτική Αρχή μας κοροϊδεύει».
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοίκηση Πολιτών Δράμας» κ. Στέργιος Ηλιόπουλος σχολιάζοντας το θέμα των πεζοδρομήσεων στα «Χ» εξήγησε μεταξύ άλλων ότι η παράταξή του έχει καταθέσει ήδη πρόταση για την πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, θεωρώντας ότι η Δράμα είναι μια πόλη που μπορεί να πεζοδρομηθεί περισσότερο σε ό,τι αφορά το κέντρο και ότι αυτό θα δώσει, συν τοις άλλοις, και εμπορική ώθηση στα καταστήματα της περιοχής. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Ηλιόπουλος, «είναι άλλο να υπάρχει μια συγκροτημένη σκέψη για την εφαρμογή μιας τέτοιας προσπάθειας με επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και άλλο να κλείνουμε αποσπασματικά κομμάτια του δρόμου που θα δημιουργήσουν προβλήματα. Πρέπει να δούμε τη μελέτη, ποια σημεία θέλουν επικαιροποίηση και να προχωρήσουμε σε μια συνολική εφαρμογή πεζοδρόμησης του κέντρου».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here