– Η έκθεση που παρουσιάστηκε στη Δράμα στον πολιτιστικό χώρο της ΑμΚΕ ΚΥΚΛΩΨ άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις
– Σ. Μακρίδης: «Σίγουρα οι επισκέπτες πλέον θα βλέπουν με άλλο μάτι τα ραδιόφωνα που έχουν ξεχασμένα σε κάποιο πατάρι ή κάποια αποθήκη»
Έπεσε η αυλαία της έκθεσης «Μέρες ραδιοφώνου» στη Δράμα. Στο διάστημα των 100 ημερών που έμεινε ανοικτή για επισκέψεις 7500-8000 επισκέπτες έμαθαν ή θυμήθηκαν την ιστορία του ραδιοφώνου και μαζί του την ιστορία κάποιων άλλων εποχών. Σπάνια στις ημέρες μας ραδιόφωνα, καλοσχεδιασμένα, με άριστη ποιότητα υλικών και κατασκευής, ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους σε ένα κόσμο διαφορετικό πολύ μακριά από τους σημερινούς ψηφιακούς δέκτες και το ραδιόφωνο του διαδικτύου.
Η έκθεση «Μέρες Ραδιοφώνου» που παρουσιάστηκε στον πολιτιστικό χώρο της ΑμΚΕ ΚΥΚΛΩΨ στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, σε επιμέλεια και διάθεση εκθεμάτων του Δραμινού φυσικού κ. Σωφρόνιου Μαρκίδη, είχε ομολογουμένως μεγάλη επιτυχία. Ο ίδιος μιλώντας χθες στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, είπε ότι την έκθεση είδαν από κοντά επισκέπτες από τη Δράμα και όλη την Ελλάδα, πολλοί από τους οποίους ταξίδεψαν στη Δράμα αποκλειστικά για να δουν τα σπάνια εκθέματα του κλασικού ραδιοφώνου. Την έκθεση όμως επισκέφθηκαν και κάτοικοι ξένων χωρών που βρέθηκαν στη Δράμα και είχαν την ευκαιρία να την δουν από κοντά.
Κοινή πάντως ήταν η εκτίμηση ότι οι περισσότεροι εντυπωσιάστηκαν από τα δεκάδες συλλεκτικά ραδιόφωνα από τη συλλογή του κ. Μαρκίδη αλλά και τμήματα συλλογών των Δραμινών κ. κ. Νίκου Γκιαούρη, Αναστάσιου Καραπαναγιωτίδη και Άρη Θεοδωρίδη.
Ακόμη κι αν δεν γεννήθηκε σε κάποιους επισκέπτες η διάθεση να γίνουν συλλέκτες ή να αποκτήσουν ένα κλασσικό ραδιόφωνο εποχής, σίγουρα πλέον θα βλέπουν με άλλο μάτι τα ραδιόφωνα που έχουν ξεχασμένα σε κάποιο πατάρι ή κάποια αποθήκη, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μακρίδης. Ο ίδιος εξέφρασε μιλώντας στα “Χ” τις ευχαριστίες του στους ανθρώπους της ΑμΚΕ «ΚΥΚΛΩΨ» και πρωτίστως στους κυρίους Άρη Θεοδωρίδη (πρόεδρο της ΚΥΚΛΩΨ) και Αθανάσιο Παπανδρίκο που του έδωσαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσει ένα όνειρο πολλών χρόνων.
Στην διάρκεια της έκθεσης υπήρξαν συζητήσεις να παρουσιαστεί και σε άλλα σημεία της χώρας. Παράλληλα υπήρξε και μια ημιεπίσημη πρόταση από το μουσείο τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ στη Θεσσαλονίκη, κάτι που όμως δεν έχει οριστικοποιηθε, είπε ο κ. Μακρίδης.
Στην έκθεση, που λειτούργησε στο χώρο πολιτισμού της ΚΥΚΛΩΨ, δίπλα στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, μαγνήτισαν για περισσότερους από τρεις μήνες τα βλέμματα των επισκεπτών, τα ογκώδη και βαριά ραδιόφωνα του 1920 με τα πολλά κουμπιά, την πολύπλοκη διαδικασία συντονισμού και την ασθενή απόδοση. Δέκτες της εποχής που συνοδεύονταν από ακουστικά, ακόμα και από μεγάφωνα, με σχήματα που παραπέμπουν σε γραμμόφωνο.
«Πρωτόγονες» μορφές του ραδιοφώνου, γεμάτες λυχνίες, πυκνωτές και αντιστάσεις, που όμως έκρυβαν τη δική τους μαγεία. Στην έκθεση υπάρχουν, βέβαια, και ραδιόφωνα του ’30, με διαφορετική μορφή που παρέπεμπε περισσότερο σε επίπλωση, τα οποία πέρα από τον σκοπό που κατασκευάστηκαν αποτελούσαν και μέρος διακόσμησης της εποχής τους. Οι επισκέπτες εντυπωσιάστηκαν από την αρχή και ρωτούσαν συνεχώς πληροφορίες για τους δεκάδες κλασσικούς ραδιοφωνικούς δέκτες που παρουσιάστηκαν όπως και το αν λειτουργούσαν. Πολλοί δε, συνέδεσαν τις εικόνες και με τα δικά τους βιώματα σαν παιδιά και κάπως έτσι ταξίδεψαν νοερά μέσα από τα εκθέματα πολλά από τα οποία εξακολουθούν να είναι ομολογουμένως έργα τέχνης πέρα από την χρηστική τους αξία.