Πραγματοποιήθηκε στη Δράμα το 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής

0
196
Στιγμιότυπο απο το 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής Νέες Προκλήσεις στην Εκπαίδευση

Σ. Κιουλάνης στα «Χ»: Συμμετείχαν 300 εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ολοκληρώθηκε χθες στη Δράμα το 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής με τίτλο «Νέες Προκλήσεις στην Εκπαίδευση». Το συνέδριο, που φέτος έγινε εξ αποστάσεως λόγω συνθηκών, διοργανώθηκε από τον «Εκπαιδευτικό Κύκλο», υπό την αιγίδα του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπ. Εσωτερικών ενώ είχε ταυτόχρονα και την υποστήριξη της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα.
Στο Συνέδριο συμμετείχαν ως συνδιοργανωτές 13 πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, το ΠΕΚΕΣΑΜΘ και το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης.

Ο πρόεδρος του “Εκπαιδευτικού Κύκλου” και πρώην διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Σπυρίδων Κιουλάνης

Μιλώντας στα «Χ» για το τριήμερο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής, ο πρόεδρος του «Εκπαιδευτικού Κύκλου» και πρώην διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Σπυρίδων Κιουλάνης είπε ότι ήταν το τρίτο στην σειρά συνέδριο Βιωματικής Μάθησης το οποίο έγινε στη Δράμα. Το πρώτο έγινε το 2015, το δεύτερο το 2018 και το τρίτο επρόκειτο να γίνει τον Μάιο του 2020 ωστόσο, λόγω της πανδημίας, οι συνθήκες επέβαλαν να μεταφερθεί τον Οκτώβριο και έγινε εξ ολοκλήρου διαδικτυακά παρότι αρχικά υπήρχε πρόθεση να πραγματοποιηθεί δια ζώσης. Στο τριήμερο συνέδριο συμμετείχαν 300 εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το συνέδριο ξεκίνησε την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, και ολοκληρώθηκε την Κυριακή 4 Οκτωβρίου. Από τα στοιχεία της συμμετοχής αποδείχθηκε ότι είχε ιδιαίτερη επιτυχία καθώς μόνο την Παρασκευή μέσω youtube παρακολούθησαν τις συνεδρίες περισσότερα από 1000 άτομα.
Οι θεματικές κατηγορίες του Συνεδρίου ήταν: Αναζήτηση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Διεθνοποίηση της εκπαίδευσης. Σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση. Διδακτική και Παιδαγωγική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές στη Δια βίου μάθηση, Εκπαίδευση ενηλίκων, Ανοικτή μάθηση και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση. Διαδικτυακή μάθηση, MOOCs (Massive Open Online Courses). Κοινωνικά Δίκτυα. Καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές μέσω του εκπαιδευτικού πλαισίου STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) και Εκπαιδευτική Ρομποτική. Ένταξη και διαφορετικότητα στη σύγχρονη εκπαίδευση. Διαπολιτισμική εκπαίδευση, εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών και ειδική αγωγή. Δέσμευση των μαθητών/φοιτητών (Students’ Engagement) ως προς τη φοίτησή τους και Αλληλεπίδραση στην Εκπαίδευση. Εκπαίδευση για την αειφορία.
Οι συνεδρίες που έγιναν διαδικτυακά, πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερις παράλληλες αίθουσες και παρείχαν τη δυνατότητα σε κάθε συμμετέχοντα να μεταφερθεί με το πάτημα ενός κουμπιού, από την μια αίθουσα στην άλλη.


Η ψηφιακή διεξαγωγή του συνεδρίου έδωσε τη δυνατότητα πολύ μεγαλύτερης συμμετοχής ωστόσο, η μη υλοποίησή του με φυσικό τρόπο, στέρησε την ανάλογη επισκεψιμότητα στην πόλη, η οποία σε φυσιολογικές συνθήκες θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη. Θυμίζουμε ότι το δεύτερο Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής που έγινε στη Δράμα το 2018, πλαισιώθηκε και με μία σειρά παράλληλων δράσεων και επισκέψεων των προσκεκλημένων, συνέδρων και εισηγητών, στο σπήλαιο των πηγών Αγγίτη στην Προσοτσάνη της Δράμας, στην Ιερά Μονή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στη Σίψα όπου οι σύνεδροι συμμετείχαν και στη Θεία Λειτουργία, ενώ ξεναγήθηκαν και στον περιβάλλοντα χώρο της μονής. Το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων περιλάμβανε και ξενάγηση στην πόλη της Δράμας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, καθώς και στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here