Προχωρούν οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα προς Αμφίπολη

0
584

Καθοριστική η χρηματοδότηση της ΕΤΕπ για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη

Στη διαδικασία επαφών με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την εύρεση πόρων, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης και συγκεκριμένα το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, είναι η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είναι αρμόδια για την δημοπράτηση του έργου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα προβεί σε αποφάσεις για την κάλυψη των πόρων που αφορούν την πραγματοποίηση του οδικού έργου, μετά την υποβολή της σχετικής αξιολόγησης κόστους – οφέλους, η οποία θα στηρίξει την σκοπιμότητα του και το κατά πόσο υπάρχει όφελος από την υλοποίησή του. Αυτή η αξιολόγηση κόστους – οφέλους απαιτεί μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου αλλά και έρευνα προέλευσης – προορισμού. Εξαιτίας του γεγονότος ότι η πραγματοποίηση του πολυσυζητημένου έργου έχει άμεση συνάρτηση από την έγκριση της ΕΤΕπ, είναι σημαντικό να υποβληθεί άμεσα η σχετική αίτηση χρηματοδότησης που θα συνοδεύεται από την αξιολόγηση κόστους – οφέλους.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών δεν έχει την απαραίτητη εξειδικευμένη τεχνογνωσία, αλλά ούτε και την εμπειρία που απαιτείται όπως και το λογισμικό που χρειάζεται για την εκπόνηση των εργασιών της αξιολόγησης κόστους – οφέλους. Παράλληλα για την υλοποίηση αυτών των εργασιών χρειάζεται να γίνουν μετρήσεις της κυκλοφορίας με εξειδικευμένο εξοπλισμό και αναγωγή των μετρήσεων μέχρι το 2050, ενώ πρέπει να γίνει και η έρευνα προέλευσης προορισμού. Έτσι κρίθηκε αναγκαίο να υπάρξει βοήθεια εξειδικευμένου συμβούλου για την επεξεργασία των δεδομένων της αξιολόγησης κόστους – οφέλους, τέτοια που να μπορεί να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το Συμβούλιο Δημοσιών Έργων μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών γνωμοδότησε να ανατεθούν αυτά τα καθήκοντα σε εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο. Έτσι αυτές τις ημέρες προχωρά η διαδικασία επιλογής με διαγωνιστικό τρόπο.
Υπενθυμίζεται ότι σχετικά με την εξέλιξη του οδικού άξονα για Αμφίπολη κατά την τελευταία επίσκεψή του στη Δράμα, στις 19 Ιουνίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση των «Χ» για την εξέλιξη του έργου είχε δηλώσει ότι «Ο δρόμος αυτός αποτελεί δέσμευσή μας από την περίοδο που ήμασταν στην αξιωματική αντιπολίτευση και το έργο περιλαμβανόταν και στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ. Ο δρόμος έχει δυο κομμάτια και έχει συνολικά εκτείνεται στα 45 χιλιόμετρα. Εμείς δεν βρήκαμε καμία μελετητική ωριμότητα για το έργο στο υπουργείο. Έχουμε ωριμότητα μόνο σε κάποιες προμελέτες του 2013. Σε ένα οκτάμηνο τρέξαμε τις μελέτες πάρα πολύ γρήγορα και θέλουμε να ελπίσουμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημοπρατήσουμε το πρώτο κομμάτι».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here