Πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας: «Έχουν δίκιο οι γονείς που διαμαρτύρονται»

0
3461

Προβληματισμός και αναστάτωση από τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων στη Δράμα

Αναταράξεις αλλά και διαμαρτυρίες από τους γονείς δημιουργούν οι συμπτύξεις τμημάτων στα σχολεία της Δράμας που, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς τής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γίνονται με οδηγίες τού Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς. Οι δάσκαλοι υποστηρίζουν ότι το Υπουργείο αντί να προσλάβει τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών προχωρά σε μείωση των σχολικών τμημάτων προσπάθωντας να εξυπηρετήσει τις ανάγκες με μικρότερο αριθμό εκπαιδευτικών.
Η αρχή στο Νομό Δράμας έγινε από το Δημοτικό Σχολείο της Νέας Αμισού και το 2ο Δημοτικό του Αγίου Αθανασίου, όπου υπήρξαν αντιδράσεις και από τον τοπικό δήμο, αλλά φαίνεται ότι θα υπάρξει και συνέχεια, σύμφωνα με όσα είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, σημειώνοντας: «Έχουν δίκιο οι γονείς που διαμαρτύρονται».
Ο κ. Αρτεμιάδης επεσήμανε ότι το Υπουργείο Παιδείας έδωσε σε όλες τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα, την οδηγία να γίνονται συμπτύξεις τμημάτων, όπου υπάρχει μικρός αριθμός μαθητών. «Αυτό δημιουργεί πρόβλημα καταρχάς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν μπορεί να ενώνεις τμήματα δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δεν μπορεί τα παιδιά να κάνουν μάθημα με δυο δασκάλους και με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Σύμφωνα με την Παιδαδωγική οι μαθητές δεν θα πρέπει να εναλλάσσουν εκπαιδευτικούς. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχουν πλέον και λόγοι υγιεινής. Δεν μπορεί να στριμώχνουμε 24 παιδιά στο ίδιο τμήμα σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο που έχουμε αύξηση των κρουσμάτων. Αυτό δεν νομίζω ότι βοηθάει. Δεν είναι λύση το “μαζέψτε τα τμήματα επειδή δεν έχω εκπαιδευτικούς”» επεσήμανε ο κ. Αρτεμιάδης.
Σαν να μην έφθανε μόνο αυτό, στη Δράμα υπάρχουν και κλειστά τμήματα ένταξης επειδή δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί. «Καθημερινά έχουμε κρούσματα covid σε δασκάλους που δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά στα τμήματα οπότε η κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας είναι να συμπτυχθούν τα τμήματα ώστε με αυτό τον τρόπο να εξασφαλιστούν εκπαιδευτικοί προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες» σημειώνει ο κ. Αρτεμιάδης.

Σε σχετική ανακοίνωσή του για το ίδιο θέμα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας αναφέρει: «Βρισκόμαστε στον τρίτο μήνα λειτουργίας των σχολείων και ακόμη δεν έχουν ικανοποιηθεί οι ανάγκες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Αντίθετα το Υπουργείο πιέζει και καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων ώστε να καλύψει τη δική του ανεπάρκεια. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε ενέργεια σύμπτυξης τμήματος ιδιαίτερα την χρονική αυτή στιγμή, μετά από 2 μήνες λειτουργίας των σχολείων να ενώνονται τμήματα αλλά και για λόγους υγιεινής ιδιαίτερα τώρα που ο covid καλπάζει να ζητούμε να συνωστίζονται 24 παιδιά σ’ ένα τμήμα.
Ούτε αποτελεί λύση η μετακίνηση εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο για την κάλυψη των αναγκών. Αντίθετα με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα στα σχολεία. Καλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη με τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων και των κενών που συνεχώς αυξάνονται λόγω και της διασπορά του covid».

Για απαράδεκτη πολιτική η οποία συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο μιλά η Διδασκαλική Ομοσπονδία
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος με ανακοίνωσή της για το θέμα των συγχωνεύσεων τμημάτων, ανέφερε πριν από λίγες ημέρες:
«Ο αυταρχισμός της κυβερνητικής πολιτικής και του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν έχει τελειωμό. Νέο κύμα περικοπών, συμπτύξεων και κατάργησης τμημάτων επιβάλλεται με εντέλλεσθε του Υπουργείου στις Διευθύνσεις, υποβαθμίζοντας τραγικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Έπειτα από μια «ενημερωτική τηλεδιάσκεψη» του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ. με τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης όπου δόθηκε η εντολή για συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα μέσα Οκτωβρίου και με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών (6.000) στα σχολεία όλης της Ελλάδας, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. υλοποιεί από τη Δευτέρα 11/10 τη νέα φάση διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σε συνέχιση των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν.4692/20 με τον οποίο ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25, προχωρά τώρα, ομολογώντας τον ανύπαρκτο σχεδιασμό της για τη λειτουργία των σχολείων για το τρέχον σχ. έτος, σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών κι εκπαιδευτικών, δίχως να εξαιρεί από την επίθεσή της ακόμη και τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ οι ώρες παράλληλης στήριξης που κατ’ ανώτατο μπορεί να έχει όποιος μαθητής την έχει ανάγκη είναι μόλις 12.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προκειμένου να καλύψει την τραγική ανεπάρκειά της, βαφτίζει το εκπαιδευτικό αυτό έγκλημα ως «εξορθολογισμό», ενώ την ίδια στιγμή και εντελώς απροκάλυπτα η Υπουργός Παιδείας κατηγορεί και συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς, εμπαίζει τους αναπληρωτές έχοντας τους σε αναμονή για την τρίτη φάση προσλήψεων, ενοχοποιώντας το σύνολο των εκπαιδευτικών ως υπεύθυνους για τις ελλείψεις προσωπικού 2 μήνες μετά την έναρξη των σχολείων.
Τα παχιά λόγια της Υπουργού Παιδείας και οι δήθεν προβλέψεις του νόμου 4823 για «ενδυνάμωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», αποδεικνύεται ότι υπηρετούν με ευλάβεια τις μνημονιακές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων και τις κατευθύνσεις υπερεθνικών οργανισμών για το σχολείο των περικοπών, των μορφωτικών αποκλεισμών και της αγοράς.
Με παντελή απουσία αίσθησης της αποστολής της, με απόλυτα αντιπαιδαγωγικό τρόπο, διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία, αδιαφορεί για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και περιφρονεί τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μικρών μαθητών μας, αγνοώντας παράλληλα το επικίνδυνο, υγειονομικά, περιβάλλον στο οποίο καταδικάζει πλήθος σχολείων σε καιρό έξαρσης του Covid 19.
Με εντολές Υπουργού, υποβαθμίζονται εξαθέσια σχολεία σε τετραθέσια, τριθέσια σε διθέσια, διθέσια σε μονοθέσια, ολοήμερα τμήματα κλείνουν ή υποβαθμίζονται, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές βυθίζονται στο καθεστώς ομηρίας και ανεργίας.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική που ασκεί η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. η οποία συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο.
Απαιτούμε την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών της, την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών καθώς και τον καθορισμό του αριθμού προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχ. έτος με γνώμονα τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here