Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα τρισδιάστατο έργο μεγάλων διαστάσεων με τον εύγλωττο τίτλο: «Μόνο τα παιδιά μπορούν»
Το 1ο βραβείο απέσπασαν στον Μαθητικό διαγωνισμό με τίτλο «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες» οι μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης. Οι μαθητές της Α’ και της Ε’ τάξης του σχολείου διακρίθηκαν στην κατηγορία “Τρισδιάστατες κατασκευές”.
Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε μαθητές όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Διεξήχθη με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Στόχος ήταν το πρόγραμμα να χρησιμοποιηθεί σαν εκπαιδευτική «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού.
Σε ό,τι αφορά τη διάκριση των παιδιών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης, ο διευθυντής του σχολείου κ. Χαραλαμπος Τσορτανίδης ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εν μέσω της πανδημίας του covid-19 και σε πείσμα των όσων υπομείναμε με αφάνταστη καρτερικότητα, τα παιδιά μας, με ηγερίες τους δασκάλες της Α΄ τάξης κ. Σταυρούλα Βασιλειάδου και της Ε’ τάξης κ. Στέλλα Ψωμά, κατασκεύασαν με απλά υλικά και με τις φωτογραφίες τους τις οποίες επεξεργάστηκαν κατάλληλα, ένα τρισδιάστατο έργο μεγάλων διαστάσεων με τον εύγλωττο τίτλο «Μόνο τα παιδιά μπορούν».
Η έμπνευση της στιγμής σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές καλλιτεχνικές τους δεξιότητες υπηρέτησαν με επιτυχία, όπως τελικά αποδείχθηκε και αναγνωρίστηκε από την οργανωτική επιτροπή, τον κεντρικό στόχο τους, ο οποίος – μεταξύ και άλλων επιμέρους στόχων – ήταν να διατρανώσουν το αίτημά τους για την επανένωση της Κύπρου και τον τερματισμό της μακρόχρονης κατοχής και διαίρεσης του νησιού εξαιτίας της τουρκικής εισβολής του 1974.
«Μόνο τα παιδιά μπορούν» – δηλώνουν οι μαθητές μας – να δείξουν τόσο ξεκάθαρα το δρόμο για τη λύση του χρονίζοντος προβλήματος που αντιμετωπίζει το νησί της Κύπρου, αυτό το πανέμορφο «χρυσοπράσινο φύλλο το ριγμένο στο πέλαγος»: ειρήνη και κατανόηση ανάμεσα στους κατοίκους του νησιού, γόνιμος και κριτικός προβληματισμός για τη λύση του προβλήματος της κατοχής και διαίρεσης του νησιού που αποτελεί πρόβλημα και του ελληνισμού στο σύνολό του αλλά και χτίσιμο σταθερών γεφυρών που θα ενώνουν όλες τις ελληνικές κοινότητες της Οικουμένης με στόχο την πρόοδο και την ανάπτυξή τους.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν ελληνόπουλα από εκατοντάδες σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και απ’ όλο τον κόσμο, σε πολλές κατηγορίες (ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους, διηγήματα, μυθιστορήματα, μουσικές συνθέσεις, εφημερίδες, αφίσες, ιστοσελίδες κ.ά.) και οι μαθητές και οι μαθήτριές μας διακρίθηκαν στην 1η θέση της κατηγορίας των τρισδιάστατων κατασκευών με το έργο τους το οποίο, εδώ και λίγο καιρό, κοσμεί το δυτικό αίθριο του Σχολείου μας».