Ψηφιοποιούμε τη Δραμινή πολιτιστική μας ταυτότητα

0
697

Νέο έργο για την ψηφιοποίηση της πολιτισμικής ταυτότητας της Δράμας ύψους 395.000€

Θετικό νέο, μέσα στο περιβάλλον που ζούμε τον τελευταίο καιρό, είναι η ένταξη έργου στον άξονα της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Δράμας που έλαβε έγκριση από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Πρόκειται για έργο που αφορά στην Ανάπτυξη ψηφιακού συστήματος πολιτισμικής ταυτότητας προϋπολογισμού 395.000,00€ και έχει ως αντικείμενο την ψηφιοποίηση του συνόλου των πολιτιστικών μνημείων και στοιχείων της περιοχής ΒΑΑ του Δήμου Δράμας και θα έχει ως στόχο την ενοποίηση των πολιτιστικών πόρων.
Συγκεκριμένα θα δημιουργηθούν ψηφιακές υποδομές, περιεχόμενο και υπηρεσίες οι οποίες θα εξυπηρετούν και θα πληροφορούν το κοινό (κατοίκους και επισκέπτες) για πολιτιστικά, ιστορικά, φυσιολατρικά και γαστρονομικά στοιχεία με ψυχαγωγικό, συμμετοχικό και διαδραστικό τρόπο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι θα δίνεται η δυνατότητα στο ευρύ κοινό να αναρτά υλικό πολυμεσικού περιεχομένου σχετικό με συγκεκριμένες θεματικές ενότητες. Η δημιουργία του Ψηφιακού Συστήματος θα βασιστεί σε καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές, οι οποίες θα παρουσιάσουν αυθεντικά στοιχεία της τοπικής ιστορίας της περιοχής που θα πλαισιώνονται με υλικό και τεκμήρια αλλά και με πληθώρα ιστορικής πληροφορίας, στόχος της οποίας είναι η “προσωποποίηση” της ιστορίας της περιοχής μέσω της ενοποίησης των βασικών πολιτιστικών πόρων.
Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί είναι αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) η οποία είναι ταχέως αναπτυσσόμενο ερευνητικό πεδίο στο χώρο της εικονικής ή ιδεατής πραγματικότητας (virtual reality). Τα πληροφοριακά στοιχεία θα χωρίζονται στις παρακάτω λειτουργικές ενότητες:
1. Ανασχεδιασμός και Ενοποίηση Πολιτιστικού Αποθέματος,
2. Εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας “click από το παρελθόν”,
3. Εφαρμογή Ξενάγησης “Ask a local”,
4. Οπτικοακουστική περιήγηση “Δραμα – τοποιόντας”,
5. Εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας “Συναντήσεις”,
6. Εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας “Μνημείων Φωνές”,
7. Εφαρμογή Projection Mapping,
8. Μορφές της πόλης – Εφαρμογή Ολογραφικών Μορφών,
9. Εφαρμογή Βάσης Δεδομένων,
10. Εκπαιδευτικά Παιχνίδια – Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Λογισμικού Βιωματικών Εξερευνήσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here