Σαφής δέσμευση Μητσοτάκη από την ΔΕΘ

«Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας δημοπρατείται εντός 18 μηνών»

0
78

Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών τόνισε ξεκάθαρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας για τον ρόλο της Βόρειας Ελλάδας και το πώς αυτή σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σε επίπεδο Επενδύσεων, Υποδομών και όχι μόνο.

Η δήλωση Μητσοτάκη δεν αιφνιδίασε βέβαια όσους παρακολουθούν την επικαιρότητα καθώς εδώ και μια εβδομάδα από την πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου βουλευτών της ΝΔ στην Δράμα και συγκεκριμένα στο επιμελητήριο Δράμας, είχε διατυπωθεί η διαβεβαίωση ότι το έργο είναι μέσα στα 10 έργα εθνικής σημασίας και άρα είναι σε προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Ενώ και ο πρόεδρος του επιμελητηρίου της Δράμας κ. Σ. Γεωργιάδης είχε προδιαγράψει ότι περιμένουμε σημαντικές δηλώσεις από τον πρωθυπουργό στην ΔΕΘ. Η σπουδαιότητα του έργου ωστόσο για το κόμμα της ΝΔ είχε διαφανεί από τότε που το ίδιο βρισκόταν ακόμη στην θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα από την πρώτη ακόμη επίσκεψη του σερραίου βουλευτή της ΝΔ (τότε Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών και σήμερα Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών) κ. Κώστα Καραμανλή, ο οποίος σε επίσκεψή του στη Δράμα παρουσία και του τότε δραμινού βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Κυριαζίδη, είχε τονίσει την σπουδαιότητα του έργου για την ΝΔ, αμφισβητώντας ωστόσο τις διαβεβαιώσεις της τότε κυβέρνησης ότι διασφαλίζονται οι πόροι για την κατασκευή του με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ (Ευρωπαική τράπεζα Επενδύσεων). Είχε πει μάλιστα χαρακτηριστικά ότι η ΕΤΕπ δεν χρηματοδοτεί τέτοια έργα…
Χθες ο πρωθυπουργός στην διάρκεια της ομιλίας του, που κατά παράδοση γίνεται στο πλαίσιο της έναρξης για την 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφιβολιών για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την υλοποίηση του άξονα που είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί για την σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό.
Θυμίζουμε ότι το πρόβλημα που αφορά την κατάσταση του σημερινού δρόμου που συνδέει την Δράμα με την Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα έχει κατά επανάληψη τεθεί από τοπικούς φορείς και πολίτες καθώς πέρα από την σημερινή κατάσταση του δρόμου, είναι πραγματικά παράδοξο και κατά κοινή ομολογία άδικο, ένας Νομός με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων να μην συνδέεται άμεσα με την Εγνατία. Για τον λόγο αυτό μάλιστα είχε γίνει και σχετική ημερίδα πριν από ενάμιση περίπου χρόνο στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου παρόντων και των στελεχών της Εγνατίας Οδού προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για το στάδιο της διαδικασίας των μελετών που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου. Κατά την ημερίδα εκείνη υπήρξε δέσμευση ότι το μελετητικό στάδιο του έργου θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2019. Αυτό δεν συνέβη και μέσα από την επίσημη αλληλογραφία που ακολούθησε ως απάντηση σε ερώτηση του πρώην βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Κυριαζίδη, έγινε γνωστό (από πλευράς Εγνατίας Οδού), ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον 1,5 χρόνος ακόμη μόνο για την ολοκλήρωση των μελετών και η δημοπράτηση του θα προχωρήσει υπό τον όρο ότι η υλοποίηση του έργου θα έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Στο θέμα της υλοποίησης του έργου εξάλλου, δεδομένης και της σημασίας που έχει για τον Νομό Δράμας πήρε θέση και ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος κατά την παρουσίαση της έναρξης του έργου που αφορά τον νέο άξονα Δράμας Καβάλας.
Τότε ο κ. Μέτιος είχε πει ότι η ΠΑΜΘ θα μεριμνήσει να υπάρξει συνεννόηση με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της χρηματοδότησης. Είχε μάλιστα ξεκαθαρίσει ότι η ΠΑΜΘ θα συμβάλλει οικονομικά εάν χρειαστεί στην υλοποίηση του έργου όπως αποφάσισε να χρηματοδοτήσει και τον νέο άξονα Δράμας – Καβάλας.
Τώρα, η χθεσινή δέσμευση του κ. Μητσοτάκη από το βήμα της ΔΕΘ ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο (αφήνει περιθώριο ότι αυτό μπορεί να συμβεί και νωρίτερα) φέρνει πιο κοντά την υλοποίηση του έργου, (εάν δεν υπάρξουν φυσικά και νέες καθυστερήσεις) και από την άποψη αυτή αποτελεί μια πολύ θετική εξέλιξη.
Η δήλωση του πρωθυπουργού έγινε στην διάρκεια της αναφοράς του στην Βόρεια Ελλάδα στο πλαίσιο της οποίας ανέφερε μεταξύ άλλων:
“Η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η Ανάπτυξη για Όλους. Και το τρίπτυχο Επενδύσεις-Υποδομές-Καθημερινότητα ορίζει την εφαρμογή του.
Προτεραιότητά μας, είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά.
Είναι αυτό που θα δηλώνει, πλέον, χωρίς αμφιβολίες, την ποιότητα και την προέλευσή τους, απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή.
Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε προϊόντα της Κρήτης. Και θα δώσει νέα ώθηση στα προϊόντα της Βόρειας Ελλάδας στις αγορές του εξωτερικού.
Γι΄ αυτό και θα συνοδευτεί από παράλληλες ενέργειες. Ο τομέας των αγροτικών μεταφορών, για παράδειγμα, θα τονωθεί με την ανάπτυξη αποθηκευτικών, ψυχόμενων χώρων στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης.
Αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει νέο ρόλο. Το επενδυτικό του πρόγραμμα ανέρχεται ήδη σε 300 εκατομμύρια.
Ενώ επιβάλλεται να ολοκληρωθεί η σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων.
Στόχος, την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα εδώ είναι ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών”…

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here