– Προγραμματική σύμβαση του Δήμου Δράμας με τη Δ.Ε.Π.ΑΝ.
– Μιλά στα «Χ» ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Δράμας κ. Ι. Κιοσσές
Σε προγραμματική σύμβαση προχωρούν ο Δήμος Δράμας και το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη (Δ.Ε.Π.ΑΝ.) με στόχο την υλοποίηση παρεμβάσεων στον αστικό ιστό της πόλης. Υπάρχει, όπως γνωρίζουμε, ώθηση από πλευράς Ε.Ε. να υλοποιηθούν βιώσιμα αστικά κέντρα με προτεραιότητα στον πεζό και το ποδήλατο και αυτό θα κάνει ο Δήμος Δράμας με τη συγκεκριμένη σύμπραξη.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η υλοποίησης της πράξης με τίτλο: «Ωρίμαση έργων και δράσεων του Δήμου Δράμας» και αφορά την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων των κοινοτήτων του Δήμου Δράμας» και την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Μελέτη παρεμβάσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας στον Δήμο Δράμας με τη δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων και επικαιροποίηση υφιστάμενης κυκλοφοριακής μελέτης».
Η προγραμματική σύμβαση γίνεται γιατί ο Δήμος Δράμας δεν καλύπτει τις απαιτήσεις για την εκτίμηση της διοικητικής και επιχειρησιακής ικανότητας ενώ οι απαιτήσεις αυτές καλύπτονται από το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη (Δ.Ε.Π.ΑΝ.) με το οποίο γίνεται η σύμβαση.
Τα συγκεκριμένα έργα αποτελούν προτεραιότητα και αναγκαιότητα για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τη δημιουργία και εξασφάλιση υψηλής ποιότητας δημόσιων χώρων, τον εκσυγχρονισμό των δικτύων υποδομής, την προώθηση της καινοτομίας, την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την εξασφάλιση κοινωνικής συνοχής και εν γένει το όφελος των πολιτών. Δηλαδή έχουν χαρακτήρα άμεσα αναπτυξιακό με αντικείμενο την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Δράμας κ. Ιωάννης Κιοσσές αναφέρει πως σε ό,τι αφορά την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων των κοινοτήτων του Δήμου Δράμας», μέσω της συγκεκριμένης δράσης θα δοθεί βάση κυρίως στις πλατείες και τους κοινόχρηστους χώρους των κοινοτήτων του Δήμου Δράμας, που λαμβάνουν και τα λιγότερα χρήματα από τη ΣΑΤΑ, αλλά και κάποιους κοινόχρηστους χώρους εντός της πόλης, όπως το πάρκο της περιθάλψεως κοντά στο γυμνάσιο Αρρένων, την αλάνα που υπάρχει βόρεια του Δημοτικού Σταδίου, τη μεγάλη κοινόχρηστη έκταση που υπάρχει στα Αμπελάκια, το πάρκο των Αμπελοκήπων κλπ.
Σε ό,τι αφορά το υποέργο της «Μελέτης παρεμβάσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας στον Δήμο Δράμας με τη δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων και επικαιροποίηση υφιστάμενης κυκλοφοριακής μελέτης» ο κ. Κιοσσές εξηγεί ότι η κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Δράμας είναι εγκεκριμένη από το έτος 2000 και δεν έχει γίνει κάποια επικαιροποίηση, παρότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει και έχει αυξηθεί ο όγκος των οχημάτων. Υπάρχει, λοιπόν, μία ώθηση από πλευράς Ε.Ε. να υλοποιηθούν βιώσιμα αστικά κέντρα με προτεραιότητα στον πεζό και το ποδήλατο και, εφόσον ο Δήμος Δράμας ενταχθεί στη σχετική πρόσκληση του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», θα κάνει επικαιροποίηση της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης που έχει ηλικία τουλάχιστον 20 χρόνων.
Σε ό,τι αφορά τους κυκλικούς κόμβους, πρέπει να σημειωθεί ότι η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας έχει επισημάνει περίπου 18 σημεία μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, στα οποία, όπως εξηγεί στα «Χ» ο κ. Κιοσσές, θα μπορούσαν να γίνουν κυκλικοί κόμβοι. Προσθέτει, ωστόσο, ότι επειδή οι προδιαγραφές για τους κυκλικούς κόμβους είναι συγκεκριμένες, δεν είναι σαφές εάν μπορούν να γίνουν κόμβοι στα προτεινόμενα σημεία. Αυτό είναι κάτι που θα το αξιολογήσει η μελέτη που θα γίνει μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».
Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι σημεία τα οποία επισημάνθηκαν από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας για τη δημιουργία κυκλικών κόμβων είναι, μεταξύ άλλων, η διασταύρωση των πέντε δρόμων, η διασταύρωση του Ξενία, η διασταύρωση της Π. Διονυσίου με την έξοδο προς Θεσσαλονίκη, η περιοχή της Ταξιαρχίας, τα φανάρια του Διοικητηρίου, η διασταύρωση του Δημοτικού Ωδείου με την 1ης Ιουλίου, η διασταύρωση της 1ης Ιουλίου με την οδό Φιλίππου και αλλού.