Παρουσιάστηκε το σχέδιο για το νέο μουσείο στον ΣΣ Δράμας – Παρών και ο γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας Marcello Albini.
Η παρουσίαση του σχεδιασμού του νέου σιδηροδρομικού μουσείου της Δράμας πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης 18 Αυγούστου στον ανοικτό χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας.
Η παρουσίαση διοργανώθηκε από τον ΜΕΑΣ Ήφαιστος και υλοποιήθηκε με την συνδρομή του Δήμου της Δράμας. Την εκδήλωση που έγινε με την παρουσίαση οπτικοακουστικού υλικού παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Δράμας Χρ. Μαμσάκος, ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Δράμας κ. Γ. Δεμερτζής, η Αντιδήμαρχος Αθλητισμού κ. Αν. Τόλιου, ο πρόεδρος της ΔΕΚΠΟΤΑ κ. Λ. Καλλινικίδης και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι, μεταξύ των οποίων και ο κ. Μ. Μλεκάνης, από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Παρέστησαν ακόμη εκπρόσωποι φορέων της πόλης μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Α. Καλλίας αλλά και φίλοι του σιδηροδρόμου που κλήθηκαν να ενημερωθούν για το αξιόλογο αυτό εγχείρημα του ΜΕΑΣ Ήφαιστος.
Ομιλητές στην παρουσίαση που έγινε με προβολή οπτικού υλικού, ήταν ο γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας Marcello Albini, και ο κ. Μιχάλης Πασχαλίδης, ειδικός μάρκετινγκ στον χώρο του πολιτισμού. Συντονίστρια της εκδήλωσης ήταν η κα Δήμητρα Μακροπούλου. Την παρουσίαση χαιρέτησαν ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ Ήφαιστος κ. Πασχάλης Πασχαλίδης και ο Γραμματέας του συλλόγου κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος.

Ο γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας κ. Marcello Albini, ο οποίος βρίσκεται εδώ και μια εβδομάδα στην πόλη μας και στον οποίο βασίζεται η προσπάθεια για τη δημιουργία του νέου σιδηροδρομικού μουσείου, σημείωσε στα “Χ” ότι είναι η πρώτη φορά που επισκέφθηκε τη Δράμα, αν και είχε δει εικόνες από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της. Ωστόσο, όπως είπε, οι φωτογραφίες ήταν πολύ φτωχές για να περιγράψουν την πραγματικότητα. Δήλωσε έκθαμβος από την ομορφιά της περιοχής και των εγκαταστάσεων αλλά και σοκαρισμένος από την εγκατάλειψη που αντίκρισε στον σταθμό. Πρόσθεσε ότι όταν είδε τις εγκαταστάσεις του σταθμού ανακάλυψε έναν ολόκληρο κόσμο που υπάρχει στη Δράμα, τόσο στον σταθμό όσο και σε άλλα κτίρια τα οποία θα μπορούσαν να συνδεθούν και να αξιοποιηθούν. Μίλησε με θαυμασμό για την μετατροπή της παλιάς καπναποθήκης στην Αγία Βαρβάρα και τη δημιουργία του σημερινού ξενοδοχείου HYDRAMA, όχι μόνο από πλευράς αισθητικής αλλά και αρχιτεκτονικής ματιάς. Παράλληλα είπε ότι όλη η ιδέα για τη δημιουργία του νέου σιδηροδρομικού μουσείου είναι πολύ μεγάλη και είναι αδύνατο αυτή την στιγμή να απαντήσει σε πόσο χρόνο θα μπορούσε να καταθέσει μια πρόταση καθώς αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο. Ωστόσο πρόσθεσε ότι η αρχική ιδέα για το νέο μουσείο είναι όπως είπε έτοιμη. Μίλησε για επιλογές που θα μπορούσαν να γίνουν όπως η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας μέσα στα βαγόνια που υπάρχουν στον σταθμό και η υλοποίηση virtual ταξιδιών με το τρένο, αλλά εξήγησε ότι όλα αυτά θέλουν τον χρόνο τους.
Η συντονίστρια της εκδήλωσης κα Δ. Μακροπούλου, αναφερόμενη στον “ΜΕΑΣ Ήφαιστος” που είχε την πρωτοβουλία για τον σχεδιασμό του νέου σιδηροδρομικού μουσείου δήλωσε: «Είναι ένας σύλλογος που ιδρύθηκε το 1983 από τους πολυάριθμους τότε σιδηροδρομικούς υπαλλήλους της Δράμας και είχε πλούσια δραστηριότητα στον πολιτισμό και τον αθλητισμό”. Αναφέρθηκε στην δημιουργία του αρχικού μικρού σιδηροδρομικού μουσείου, που βρίσκεται δίπλα στο παλιό μηχανοστάσιο του σταθμού, τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης και της αποδυνάμωσης του “Ηφαίστου” αλλά και την αναγέννηση του συλλόγου το 2017 και την προσπάθεια για τη δημιουργία του νέου σιδηροδρομικού μουσείου.
Ο κ. Π. Πασχαλίδης, Πρόεδρος του Ηφαίστου, είπε μεταξύ άλλων ότι η προσπάθεια του συλλόγου για ένα νέο ξεκίνημα μετά την κρίση που προηγήθηκε, περιλαμβάνει τη δημιουργία του νέου σιδηροδρομικού μουσείου στον χώρο της παλιάς αποθήκης και ενός θεματικού περιπάτου σε όλο το μήκος του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Δράμας. Σημείωσε ότι αρχιτέκτονας αυτής της προσπάθειας είναι ο κ. Marcello Albini αλλά σημαντική θα πρέπει να είναι και η συνεισφορά των τοπικών φορέων καθώς πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα, που δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο με τις μικρές οικονομικές δυνατότητες του Ηφαίστου.

Ο κ. Π. Μακρόπουλος, γραμματέας του Ηφαίστου, επεσήμανε ότι το μουσείο αφορά τον χώρο της παλιάς αποθήκης εμπορευμάτων, την οποία ο σύλλογος έχει ενοικιάσει από την “ΓΑΙΑ ΟΣΕ” για τα επόμενα 20 χρόνια. Μέσα σε αυτόν τον χώρο ο σύλλογος σκοπεύει να δημιουργήσει το κλειστό σιδηροδρομικό μουσείο το οποίο επιδιώκει να καταστήσει πραγματικό αξιοθέατο. Εξήγησε ότι στις δυο σιδηροδρομικές γραμμές που βρίσκονται ακριβώς δίπλα στην αποθήκη, εξετάζεται να τοποθετηθούν σιδηροδρομικά οχήματα τα οποία θα αναπαλαιωθούν. Μίλησε για την αξιοποίηση της περιστροφικής πλάκας του σιδηροδρομικού σταθμού. Αναφέρθηκε στον χώρο των δυο γραμμών του μηχανοστασίου και την ατμομηχανή, ΛΒ-962 κατασκευής του 1943 όπως και τις δυο καρότσες του Orient Express (δηλαδή την κλινάμαξα κατασκευής του 1945 και την εστιάμαξα κατασκευής του 1927 που μεταφέρθηκε πρόσφατα προσωρινά στην Αθήνα για τις ανάγκες τηλεοπτικής εκπομπής).

Ο κ Μ. Πασχαλίδης, ειδικός μάρκετιγκ στον χώρο του πολιτισμού, μίλησε για τον σχεδιασμό του νέου μουσείου και τα αντικείμενα που θα εκτίθενται. Εξήγησε ότι σε αυτό το εγχείρημα είναι σημαντική η αρχειοθέτηση του υλικού, η οποία έχει ήδη αρχίσει και θα ολοκληρωθεί. Πρόκειται δηλαδή για την καταγραφή, τη συντήρηση και την προβολή της ταξιδιωτικής μας κληρονομιάς. Πρόσθεσε επίσης ότι στόχος είναι οι απλές επισκέψεις των σχολείων στον παλιό χώρο του μουσείου να μετατραπούν σε εμπειρία, φέρνοντας παραδείγματα από την γειτονική Ιταλία όπου εργάζεται εδώ και χρόνια.