Σχέδιο για προαστιακό Δράμας – Καβάλας

1
560

Μια προοπτική που τέθηκε προς συζήτηση μεταξύ των Δημάρχων των δυο πόλεων.
Μιλάει στα «Χ» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας κ. Απ. Παυλίδης.

Θέμα δημιουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ Δράμας και Καβάλας τέθηκε στην ανεπίσημη συζήτηση που έγινε στην Καβάλα την Παρασκευή μεταξύ του Δημάρχου Δράμας κ. Χριστόδουλου Μαμσάκου και του Δημάρχου Καβάλας κ. Θεόδωρου Μουριάδη. Στη συζήτηση συμμετείχε αρχικά μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και στη συνέχεια δια ζώσης ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Παυλίδης.
Πρόκειται για τη συνάντηση που είχαν γράψει τα «Χ» ότι θα πραγματοποιηθεί στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, με φόντο τη νέα σιδηροδρομική χάραξη που σχεδιάζει ο ΟΣΕ.
Μιλώντας στα «Χ» ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ ανέφερε ότι η συζήτηση αφορούσε τη νέα χάραξη του ΟΣΕ (η οποία, σύμφωνα με το σχεδιασμό, παρακάμπτει τους Νομούς Δράμας και Σερρών). Ο κ. Παυλίδης έκανε γνωστό ότι μετά από επικοινωνία που είχε με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενημερώθηκε εκτενώς για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας σιδηροδρομικής χάραξης, η διαβούλευση της οποίας ολοκληρώθηκε στις 18 Ιουνίου. Όπως εξήγησε, επίσης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ, η Μελέτη της νέας χάραξης έχει προωθηθεί ήδη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για έγκριση και στη συνέχεια, εφόσον εγκριθεί, θα προκηρυχθούν οι οριστικές μελέτες για να προχωρήσει η διαδικασία.
Το έργο είναι τεράστιο – σημείωσε στα “Χ” ο κ. Παυλίδης «θα πρέπει οπωσδήποτε να παρέμβουμε. Υπάρχουν κάποια θέματα τα οποία θα πρέπει να διευκρινίσουμε, ωστόσο δεν θα πρέπει να κινδυνέψει το συνολικό έργο. Στην Καβάλα τη διασύνδεση του λιμένα με τον σιδηρόδρομο ξεκινήσαμε να τη μελετάμε από το 1994…».
Για το θέμα της νέας σιδηροδρομικής χάραξης ο πρόεδρος του ΤΕΕ, όπως είπε, έχει προγραμματίσει αυτή την εβδομάδα συναντήσεις με στελέχη που έχουν δουλέψει στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της νέας χάραξης του ΟΣΕ και στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, κατά τη συζήτηση που έγινε με τους δημάρχους Δράμας και Καβάλας, ο κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος εξέφρασε την επιθυμία να συμμετέχει και ο ίδιος σε μια τέτοια συνάντηση, όπως εξήγησε ο κ. Παυλίδης.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τους δημάρχους Δράμας και Καβάλας την Παρασκευή υπογραμμίστηκε πως, σε ό,τι αφορά τη Δράμα, το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει υποβαθμιστεί, σε σημείο που ακόμη και το πολύ σημαντικό φορτίο των μαρμάρων δεν διακινείται μέσω σιδηροδρόμου, αλλά μέσω του οδικού δικτύου.
Η πρόταση, που τέθηκε στην ίδια συνάντηση και η οποία συμφωνήθηκε να εξετασθεί, είναι να προχωρήσει η δημιουργία ενός προαστιακού σιδηροδρόμου παράλληλα με την οδική χάραξη που υπάρχει μεταξύ Δράμας και Καβάλας. Ο προαστιακός θα συνδέει σιδηροδρομικά τις δυο περιοχές από τη Δράμα μέχρι τον Αμυγδαλεώνα. «Έτσι δεν θα μείνει η Δράμα έξω από τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση» σημείωσε ο κ. Παυλίδης, προσθέτοντας ότι αυτή η συζήτηση δεν έχει καταλήξει κάπου και θα συνεχιστεί. «Κατά συνέπεια, δεν πρόκειται να ληφθεί κάποια απόφαση χωρίς να γίνει διαβούλευση είτε με τους τοπικούς φορείς είτε κεντρικά» πρόσθεσε, συμπληρώνοντας ότι «θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να μην μείνει η Δράμα έξω από τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μακάρι να μην είναι επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Η ιδέα για σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας – Καβάλας έχει διατυπωθεί από πολύ παλιά (πλήρες ιστορικό παραθέτει ο Κωστης Παπακοσμάς).
    Υπηρεσιακώς είχε προταθεί ήδη από το 1970 από τη ∆ιεύθυνση Γραµµής του ΟΣΕ, µε περαιτέρω προοπτική σύνδεσης προς Ξάνθη (Τοξότες), όπως ακριβώς σχεδιάζεται σήμερα! Έχει δε προβλεφθεί, ως εναλλακτική πρόταση και σε Μελέτη του ΤΕΕ για τη σιδηροδρομική Εγνατία το 2004. Πρόκειται για νέα σιδηροδροµική γραµµή µήκους 42 χλμ., που θα κινείται σε εντελώς πεδινά τμήματα, στις παρυφές του ορεινού όγκου μέχρι τα όρια των Νοµών Καβάλας – ∆ράµας και θα παρακάµπτει τον βόρειο ορεινό όγκο της Καβάλας µε σήραγγες συνολικού µήκους 5,50 χλµ., χωρίς να διαταράσσει τον οικιστικό ιστό της πόλης της Καβάλας. Η χάραξη αυτή µπορεί να προσδώσει αφ’ ενός χαρακτηριστικά προαστιακής σύνδεσης και αφ’ ετέρου να αποτελέσει αφετηρία για µελλοντική επέκταση προς τα βόρεια σύνορα, επισημαίνει το ΤΕΕ.
    Βλ. περισσότερα σε https://www.dramini.gr/arthro-tou-pagkrati-iordanidi-sidirodromiki-egnatia-mia-protasi-gia-na-mi-mini-i-drama-pali-piso-apo-tis-exelixis/
    και
    http://indrama.gr/v3/?p=113093

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here