Σε διαγωνισμό προχωρά ο άξονας προς Αμφίπολη

0
428

Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ: Στο τέλος του καλοκαιριού με αρχές Σεπτέμβρη η δημοπράτηση


Σε ενημέρωση για την εξέλιξη των δυο οδικών αξόνων που αφορούν το Νομό Δράμας δηλαδή τον νέο άξονα Δράμα-Καβάλα και τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη προχώρησε χθες ο Αντιπειφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Μιλώντας για τον νέο άξονα προς Καβάλα που είναι μέρος του διευρωπαϊκού άξονα Ε61 και αφορά το τμήμα από τα φανάρια του Αμυγδαλεώνα μέχρι και τον κυκλικό κόμβο στο ξενοδοχείο Κούρος, στην είσοδο της Δράμας, σημείωσε ότι το σύνολο του έργου ανέλαβε να κατασκευάσει η Περιφέρεια ΑΜΘ, με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Για τον σκοπό αυτό δεσμεύτηκε το ποσό των 75 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει τις απαλλοτριώσεις, τη μελέτη και την κατασκευή. Όπως είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας: «Έχουμε την ευχάριστη εξέλιξη να έχει δημοπρατηθεί ήδη το πρώτο υποτμήμα του έργου που αφορά το τμήμα Σταυρός Αμυγδαλεώνα μέχρι και τις Κρηνίδες. Είναι και το πιο δύσκολο σημείο του δρόμου, σε σχέση με την κίνηση που υπάρχει ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες και το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται εκεί.
Το έργο αφορά έναν αυτοκινητόδρομο με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο στην μέση. Δεν θα έχει φανάρια και θα διαθέτει τέσσερις εξόδους, από μία στις εισόδους της Δράμας και της Καβάλας και άλλες δυο ενδιάμεσες, ανάμεσα στο Δοξάτο και τον Άγιο Αθανάσιο και μια έξοδο στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Το έργο είναι πολύ σημαντικό γιατί συνδέει τις δυο πόλεις και μικραίνει τις αποστάσεις. Είναι ένας υπερσύγχρονος δρόμος που και από πλευράς οδικής ασφάλειας μειώνει τις πιθανότητες ατυχημάτων. Αλλά μειώνει και το κόστος μεταφοράς των εμπορικών προϊόντων. Για το έργο αυτό θα ήθελα να πω ότι ήταν καθοριστική η συμβολή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστου Μέτιου, ο οποίος από την αρχή στήριξε την προσπάθεια αυτή και όπου χρειάστηκε με σοβαρό και μεθοδικό τρόπο ξεκόλλησε τις διαδικασίες που δημιουργήθηκαν όλο αυτό το διάστημα, κυρίως μέσω της εταιρείας Εγνατία ΑΕ. Είναι σημαντικό να πούμε ότι σε επικοινωνία που είχαμε με την εταιρεία ανάδοχο του πρώτου υποτμήματος, ενημερωθήκαμε ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα αρχίσουν οι εργασίες. Θα μπουν μπουλντόζες. Τώρα το κομμάτι του δρόμου στον Άγιο Σίλα και αφορά την Καβάλα, γίνονται προσπάθειες να ξεπεραστούν κάποιες δυσκολίες που υπήρχαν. Το συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής από τα φανάρια του Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα είναι σημαντικό γιατί θα μπορέσει να μειώσει κι άλλο την διαδρομή κατά περίπου ένα τέταρτο … Η μελέτη και για τα άλλα δυο υποτμήματα του νέου άξονα Δράμας – Καβάλας είναι έτοιμη. Έχουν περάσει οι περιβαλλοντικοί όροι και είναι στο στάδιο των απαλλοτριώσεων που πρέπει να γίνουν και στα δυο αυτά υποτμήματα του δρόμου…». Σχετικά με την αναβάθμιση της ανατολικής εισόδου της Δράμας, ο κ. Παπαεμμανουήλ είπε ότι έχει εγκαταλειφθεί το σχέδιο για ανισόπεδο κόμβο και το νέο έργο που θα υλοποιηθεί γίνεται σε συνεννόηση των τεχνικών υπηρεσιών της ΠΕ Δράμας, με την εταιρεία Raycap που θα βοηθήσει και στο έργο αυτό.
Σε ότι αφορά τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη που χειρίζεται Υπουργείο Υποδομών, ο κ. Παπαεμμανουήλ είπε ότι και σε αυτό τον άξονα υπήρξαν καθοριστικές παρεμβάσεις, από τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστο Μέτιο, προς την ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας τόνισε ότι: «Η τελευταία ενημέρωση που έχουμε επίσημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι το έργο προχωρά. Τις τελευταίες ημέρες ανέλαβε Νομικός Σύμβουλος για τον συντονισμό των διαδικασιών εν όψη της δημοπράτησης, η οποία όπως αναφέρουν οι πληροφορίες θα γίνει στο τέλος του καλοκαιριού με αρχές Σεπτέμβρη, κάτι που επιβεβαιώθηκε επίσημα και από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών…»
Πρόκειται, όπως είπε ο κ. Παπαεμμαουήλ για ένα έργο για το οποίο θα χρειαστούν τρία χρόνια για την κατασκευή του και στην συνέχεια η εταιρεία που θα το αναλάβει θα έχει την εκμετάλλευση του έργου για 27 χρόνια, χωρίς όμως να υπάρχουν διόδια. «Είναι ένα έργο που βγάζει επιτέλους τη Δράμα, από την απομόνωση» είπε χαρακτηριστικά ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, εξηγώντας ότι το έργο προβλέπει την παράκαμψη του Αρκαδικού, της Νέας Αμισού, των Κουδουνίων, της Μαυρολεύκης στο Νομό Δράμας. Ενώ στα όρια του Νομού Σερρών παρακάμπτονται το Ροδολίβος, η Πρώτη και η Παλαιοκώμη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ