Ένα βήμα ακόμη προχωρά ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο, ερήμην του Νομού μας.
Δεν επανήλθαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια ως τη Θράκη.
Χωρίς σιδηροδρομικά δρομολόγια παραμένει μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του covid-19 o Σιδηροδρομικός Σταθμός της Δράμας, παρότι με απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ξεκίνησε και πάλι η λειτουργία των δρομολογίων της στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα από τη Δευτέρα 18 Μαΐου. Ειδικότερα, από τη Δευτέρα 18 Μαΐου κυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες IC 50, IC 52, IC56 και IC 58, από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, καθώς και οι αμαξοστοιχίες IC 51, IC 53, IC 57 και IC 59, από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα.
Επίσης, επανακυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες 81, 83, 84 και 86 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και αντίστροφα, καθώς και τα τοπικά δρομολόγια στη γραμμή Λάρισα – Βόλος – Λάρισα. Καλά όλα αυτά, αλλά η Βόρεια Ελλάδα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο παραμένει χωρίς τρένο. Το δρομολόγιο από Δράμα προς Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα είχε επανέλθει μετά από αρκετούς μήνες από τις 8 Μαρτίου με σχετική απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία, με την κίνηση αυτή, έβαλε εκ νέου σε τροχιά τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θράκης με την υπόλοιπη χώρα, νωρίτερα από το αναμενόμενο. Η εκ νέου σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας με την Αλεξανδρούπολη θεωρήθηκε τότε ανακουφιστική και αυτό γιατί από το καλοκαίρι του 2019 οι Δραμινοί που ήθελαν να ταξιδέψουν με τρένο για τις πόλεις τις Θράκης και μέχρι τον Έβρο δεν είχαν τη συγκεκριμένη δυνατότητα.
Με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας τα δρομολόγια Δράμας – Αλεξανδρούπολης και αντίστροφα, όπως και τα δρομολόγια Δράμας – Θεσσαλονίκης και αντίστροφα, διεκόπησαν και πάλι. Παρότι, όμως, με τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στην υπόλοιπη Ελλάδα επανήλθαν, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Δράμας παραμένει σε “καραντίνα”.
Ενός κακού μύρια έπονται
Σαν να μην έφθανε αυτό, τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ότι από τις 18 Μαΐου άρχισε η δημόσια διαβούλευση, επί του περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που αφορά στην νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη- Νέα Καρβάλη. Η έναρξη της προθεσμίας για την κατάθεση γραπτών απόψεων των πολιτών και των φορέων εκπροσώπησης ορίστηκε η 18η-5-2020 και η ημερομηνία λήξης η 18η-6-2020. Πρόκειται για μέρος του νέου σχεδιασμού του ΟΣΕ και την υλοποίηση της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που όπως έχουν γράψει και σε παλαιότερα ρεπορτάζ τα “Χ” αφήνει έξω από τα σιδηροδρομικά δρομολόγια τους Νομούς Δράμας και Σερρών.
Η έναρξη της διαβούλευσης δείχνει ότι η υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού προχωρά ένα βήμα ακόμη και αν το θέμα αυτό δεν απασχολήσει σοβαρά και άμεσα την τοπική πολιτική ηγεσία, προκειμένου να υπάρξουν κινήσεις που δεν θα επιτρέψουν τον αποκλεισμό της Δράμας από τους νέους σχεδιασμούς του ΟΣΕ για το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο, τότε πιθανόν να οδηγηθούμε σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις. Ή μήπως έχουμε ήδη οδηγηθεί εκεί;