Τα τρένα… που φεύγουν

1
2189

– Δρομολογείται ήδη το έργο της νέας σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Τοξότες που περνά νότια της Δράμας
– Θ. Ξανθόπουλος: «H από καιρό ανακοινωθείσα επίσκεψη στελεχών του Υπουργείου Υποδομών στη Δράμα με θέμα τη Σιδηροδρομική Εγνατία, δεν φαίνεται να πραγματοποιείται»
– Μ. Μλεκάνης: «Δυστυχώς, δεν ασχολούνται. Αφήνουν και το τρένο να φύγει από τη Δράμα»

Σειρά συμβασιοποιήσεων έργων που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο επίκειται το επόμενο διάστημα, αφού είναι σε εξέλιξη ή ολοκληρώνονται πολλοί διαγωνισμοί που αφορούν τον Σιδηρόδρομο.
Συμφώνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, στα έργα αυτά περιλαμβάνεται και η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες μέσω Αμφίπολης με ηλεκτροκίνηση, που είναι μέρος της νέας χάραξης και για την οποία έχει ήδη προηγηθεί σειρά αντιδράσεων στη Δράμα το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι οι αντιδράσεις που σημειώθηκαν στη Δράμα ήταν απόρροια του γεγονότος ότι ο Νομός Δράμας δεν εντάσσεται στην κύρια πορεία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ωστόσο, το θέμα έπαψε να απασχολεί τον δημόσιο διάλογο μετά τον Ιούλιο, ύστερα από την παράδοση του ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου προς την κυβέρνηση και τη γραπτή απαίτηση η Σιδηροδρομική Εγνατία να περνά και από τον Νομό Δράμας. Τότε, μάλιστα, υπήρξε η διαβεβαίωση ότι το φθινόπωρο του 2021 θα υπάρξει επίσκεψη από στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στη Δράμα, προκειμένου να συζητηθούν τα θέματα. Η επίσκεψη αυτή δεν έγινε ποτέ, παρότι οι εξελίξεις των νέων σιδηροδρομικών έργων τρέχουν και με έκδηλη την ανησυχία ότι ο Νομός Δράμας δεν έχει λόγο σε αυτές.
Την ίδια ώρα, η παλιά σιδηροδρομική γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο έχει μείνει με δρομολόγια που εκτελούνται μόνο μέχρι τη Δράμα, συγκεκριμένα με ένα δρομολόγιο την ημέρα. Παράλληλα, από τη Δράμα για τη Θράκη οι μετακινήσεις συνεχίζουν να γίνονται μόνο με ένα οδικό δρομολόγιο μέσω των λεωφορείων του ΟΣΕ, καθώς σιδηροδρομική σύνδεση δεν υπάρχει εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια.

Για τη σχεδόν «ξεχασμένη» απαίτηση της Δράμας να περιλαμβάνεται στη Σιδηροδρομική Εγνατία, μίλησε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο οποίος τόνισε: «Ήδη βαδίζουμε προς το τέλος Νοεμβρίου και η από καιρό ανακοινωθείσα επίσκεψη στελεχών του Υπουργείου Υποδομών στη Δράμα με θέμα τη Σιδηροδρομική Εγνατία, δεν φαίνεται να πραγματοποιείται. Αντίθετα, φαίνεται να πραγματοποιείται, η χρηματοδότηση των νέων σιδηροδρομικών επιλογών. Η ευθύνη των στελεχών της ΝΔ στην περιοχή μας αναδεικνύεται κάθε μέρα. Είναι η ώρα πολίτες, τοπική αυτοδιοίκηση και βουλευτές να πρωταγωνιστήσουμε σε μία συντονισμένη προσπάθεια, έτσι ώστε η μοναδική ρεαλιστική πρόταση για τη σύνδεση της Δράμας αλλά και για την ευρύτερη περιοχή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η λεγόμενη «πρόταση Κατσιμίγα», να πάρει σάρκα και οστά. Είναι ώρα ευθύνης για όλους μας».

Για το ίδιο θέμα, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πόλη + Ζωή» κ. Μιχάλης Μλεκάνης σημείωσε στα «Χ»: «Εμείς ως παράταξη είχαμε προτείνει κατά τη συζήτηση του ψηφίσματος στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι πρέπει να συμπληρωθεί σε αυτό, διευκρινιστικά, πως θα πρέπει να έρθει στη Δράμα ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και ότι πρέπει να διατυπώνεται σαφώς πως ο κύριος άξονας της Σιδ. Εγνατίας πρέπει να περνά από τη Δράμα. Δυστυχώς, εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι όλα όσα έκανε η Δημοτική Αρχή και ο κύριος Μαμσάκος ήταν μια παρελκυστική τακτική για να περνά ο χρόνος και να ξεχάσουν οι Δραμινοί ότι έχασαν και το τρένο. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε και η επίσκεψη των στελεχών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Δράμα το φθινόπωρο του 2021, που όμως δεν έγινε. Επικοινωνιακά, με τον τρόπο αυτό δόθηκε η εντύπωση ότι κάτι σχεδιάζεται και να ξεχαστεί με το πέρασμα του χρόνου».
Ο κ. Μλεκάνης τόνισε ότι η επικείμενη συμβασιοποίηση σειράς σιδηροδρομικών έργων, ανάμεσα στα οποία και η νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξότες, θα πρέπει να μας ανησυχεί, συμπληρώνοντας: «Είχαμε πει από την αρχή ότι όσο περνά ο καιρός, τόσο πιο δύσκολη θα είναι η αναστροφή του σχεδιασμού για τη νέα χάραξη μέσω Αμφίπολης. Ως παράταξη είχαμε προγραμματίσει και σχεδιάζαμε μία ανοικτή συγκέντρωση στη Δράμα, με ομιλητές επιστήμονες που καταδεικνύουν τεκμηριωμένα ότι η διέλευση του κύριου άξονα της Σιδ. Εγνατίας και από τη Δράμα είναι και οικονομικότερη αλλά και πιο συμφέρουσα. Αυτή η προσπάθεια δεν έχει ευδοκιμήσει ακόμα, γιατί θέλουμε να πλαισιώνεται από κόσμο και φορείς, ώστε να είναι και πιο ουσιαστικό το αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τόσο ο Δήμος Δράμας όσο και όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για το πολύ σημαντικό θέμα θα πρέπει να δρομολογήσει ενέργειες. Πρόκειται για ένα θέμα που δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό καθεαυτό το γεγονός της σύνδεσης με την Σιδ. Εγνατία, αλλά και με την περιθωριοποίηση της Δράμας, που γενικώς, κάθε ημέρα και περισσότερο, βγαίνει από τους χάρτες και τα πλαίσια ανάπτυξης της χώρας, του τόπου και της περιοχής. Σε κάθε περίπτωση, μία Δημοτική Αρχή που θέλει να διεκδικεί, είναι καλό να αναζητά τους φορείς (όμορους δήμους κλπ.), για να γίνεται πιο μαζική και αποτελεσματική η διεκδίκηση. Δυστυχώς, δεν ασχολούνται. Αφήνουν και το τρένο να φύγει από τη Δράμα».

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!