Τέλος εποχής για τον θρυλικό γερμανικό Σκαραβαίο

0
109

Η χθεσινή ημέρα σηματοδότησε το τέλος εποχής του ιστορικού Σκαραβαίου, αφού σταματά η παραγωγή του στο εργοστάσιο της Volkswagen στην Πουέμπλα του Μεξικού. Σύμφωνα με την kathimerini.gr το θρυλικό «κατσαριδάκι», στις πολλές δεκαετίες της ζωής του, από το 1938 μέχρι σήμερα, αποτέλεσε σύμβολο τόσο της γερμανικής μεταπολεμικής οικονομικής αναγέννησης όσο και της παγκοσμιοποίησης, αφού αναγνωρίζεται και πωλείται σε όλο τον κόσμο. Θεωρείται εξίσου αναγνωρίσιμο με το μπουκάλι της Coca-Cola.
Τέρμα του δρόμου για τον πασίγνωστο Σκαραβαίο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή του τελευταίου μοντέλου στην Πουέμπλα του Μεξικού εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Πρόκειται για το τέλος ενός αυτοκινήτου που αποτέλεσε σύμβολο πολλών πραγμάτων κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορίας του, από το 1938 μέχρι σήμερα.
Ο κομψός Σκαραβαίος συνδέθηκε με τις πιο μελανές σελίδες της ιστορίας της Γερμανίας, καθώς αποτέλεσε το επίκεντρο ναζιστικού προγράμματος που ποτέ δεν έλαβε σάρκα και οστά. Ταυτόχρονα, όμως, αποτέλεσε και σύμβολο της μεταπολεμικής γερμανικής οικονομικής αναγέννησης και της ενίσχυσης της ευμάρειας της μεσαίας τάξης. Παράλληλα, το ιστορικό αμάξι με τη χαρακτηριστική μορφή αποτελεί παράδειγμα της παγκοσμιοποίησης, καθώς αναγνωρίζεται και πωλείται σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ υπήρξε και έμβλημα της αντικουλτούρας της δεκαετίας του 1960 στις ΗΠΑ. Πάνω από όλα, όμως, ο Σκαραβαίος είναι λαμπρό ορόσημο στον χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων, καθώς είναι εξίσου αναγνωρίσιμος όσο ένα μπουκάλι Coca – Cola.Ο Σκαραβαίος της Volkswagen αποτέλεσε σύμβολο και σχεδιαστικό ορόσημο.
Το αρχικό σχέδιο του αυτοκινήτου –στρογγυλεμένο σχήμα με θέσεις για τέσσερις ή πέντε επιβάτες, σχεδόν κάθετο παρμπρίζ και αερόψυκτος κινητήρας στο πίσω μέρος– αποδίδεται στον Αυστριακό μηχανικό Φερδινάνδο Πόρσε, ο οποίος προσελήφθη από τον Αδόλφο Χίτλερ προκειμένου να δημιουργήσει ένα «λαϊκό» αυτοκίνητο που θα ξετρέλαινε τις μάζες. Κάποιες όψεις του έμοιαζαν με το Tatra T97, αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Τσεχοσλοβακία το 1937, όπως εξάλλου και με κάποια σχέδια που κυκλοφόρησε ο Ούγγρος Μπέλα Μπαρενέι το 1934. Ωστόσο, η μαζική παραγωγή του KdF-Wagen, όπως ονομάστηκε –από το ακρωνύμιο του ναζιστικού οργανισμού εργασίας, υπό την αιγίδα του οποίου θα πωλείτο το νέο όχημα– αναβλήθηκε μόλις ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Αντιθέτως, το τεράστιο νέο εργοστάσιο ανατολικά του Αννόβερου ξεκίνησε να παράγει στρατιωτικά οχήματα με τη βοήθεια εργατών-αιχμαλώτων από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι ζούσαν υπό άθλιες συνθήκες.
Δέκα χρόνια μετά τον πόλεμο, το 1955, από το εργοστάσιο παραγωγής της Volkswagen βγήκε ο εκατομμυριοστός Σκαραβαίος. Επισήμως, το μοντέλο ήταν γνωστό ως Τύπος 1. Από το 1967 έως το 2003 το μοντέλο εξακολούθησε να παράγεται, αλλά στο Μεξικό αυτή τη φορά, καθώς η γερμανική παραγωγή στράφηκε σε άλλα μοντέλα. Το 1998 έκανε την εμφάνισή του ο νέος Σκαραβαίος με τη χαριτωμένη και αντισυμβατική αύρα του παλιού μοντέλου. Το 2012, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου-συμβόλου έγινε πιο αρμονικός και κομψός. Ο τελευταίος από τους 5.961 Σκαραβαίους Final Edition που παρήχθησαν πρόκειται να λάβει επάξια τη θέση του σε μουσείο, μετά τη σημερινή τελετή στην Πουέμπλα του Μεξικού, που θα σηματοδοτήσει την οριστική λήξη παραγωγής ενός ιστορικού αυτοκινήτου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here