Θ. Ξανθόπουλος για τα βίαια επεισόδια: «Η κυβέρνηση δεν ελέγχει πια την κατάσταση»

0
2765

– «To έργο των φυλακών είχε βαλτώσει και ξεκόλλησε χάρη στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ»
– Συνέντευξη τύπου του Δραμινού Βουλευτή εφ’ όλης της ύλης

Για τις σοκαριστικές σκηνές βίας που εκτυλίχθηκαν τις τελευταίες ημέρες μεταξύ αστυνομικών και πολιτών, για την εξέλιξη της πανδημίας, για το ζήτημα των Φυλακών Νικηφόρου αλλά και στον άξονα Δράμας – Αμφίπολης αναφέρθηκε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε χθες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Για τα βίαια επεισόδια των τελευταίων ημερών
Σε ό,τι αφορά τα βίαια επεισόδια των τελευταίων ημερών, ο κ. Ξανθόπουλος τόνισε: «Είμαστε την επομένη ενός δραματικού γεγονότος που συνιστά ο βαρύς τραυματισμός ενός αστυνομικού στις διαδηλώσεις των πολιτών στη Νέα Σμύρνη. Βιώνουμε ένα οξυμμένο πολιτικό κλίμα, για το οποίο όλοι πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες και πρωτίστως η κυβέρνηση για να καταλαγιάσει. Καταδικάζουμε απερίφραστα τον τραυματισμό του αστυνομικού, όπως την προηγούμενη ημέρα καταδικάσαμε και τη συμπεριφορά των οργάνων της τάξης με τον τραυματισμό του πολίτη στην πλατεία της Νέας Σμύρνης. Σήμερα η κραυγή «πονάω» είναι ένα σύνθημα που υπάρχει σε όλη την ελληνική κοινωνία. Απευθύνεται πρωτίστως στην κυβέρνηση που έχει την πολιτική ευθύνη να δημιουργήσει συνθήκες ομαλής εξέλιξης της πολιτικής ζωής και όχι αστυνομικής εκτροπής και αυταρχισμού. Μου προκάλεσε εντύπωση η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού το βράδυ της Τρίτης, ο οποίος αναφέρθηκε μονομερώς στον τραυματισμό του αστυνομικού, θαρρείς και δεν υπήρξε τραυματισμός του πολίτη, θαρρείς και δεν βλέπει αυτή την όξυνση της αστυνομικής βίας που τροφοδοτεί αντιδράσεις και αντιστάσεις.
Έχω τη γνώμη ότι η βία δεν αντιμετωπίζεται με βία. Η βία ουσιαστικά νομιμοποιεί τη βία. Πρέπει η κυβέρνηση να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες. Είναι εντυπωσιακό ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης συνεισηγήθηκε πρόσφατα το νομοσχέδιο για την παιδεία με την κυρία Κεραμέως. Αυτά είναι ζητήματα που έχουν πολύ βαρύ συμβολισμό στην κοινοβουλευτική δημοκρατία. Ελπίζω η συζήτηση των πολιτικών αρχηγών την Παρασκευή, μεταξύ Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη, να είναι μία συζήτηση αντάξια των περιστάσεων και από την οποία η κοινωνία θα βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα πρωτίστως για τη βία, την καταστολή, την όξυνση των αντιθέσεων και κυρίως γιατί η βία δεν είναι στοιχείο της δημοκρατικής εξέλιξης. Ευθύνη έχει η κυβερνητική πολιτική.
Εν κατακλείδι, και με βάση τις εξελίξεις της τελευταίας στιγμής, αντιλαμβανόμαστε ότι η κυβέρνηση δεν ελέγχει πια την κατάσταση. Βρίσκεται σε πανικό και ίσως έτσι ερμηνεύεται η πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας για σύσταση προανακριτικής επιτροπής σε βάρος του Νίκου Παπά για την υπόθεση Καλογρίτσα. Είναι μία τακτική η οποία μας βρίσκει αντίθετους. Κατά την άποψή μας, αποτελεί μια απέλπιδα προσπάθεια για να αλλάξει η ατζέντα, γιατί είναι εξαιρετικά επιβαρυντική για την κυβέρνηση, τόσο στο επίπεδο της πανδημίας όσο και στο επίπεδο της οικονομίας και τέλος στο επίπεδο του αυταρχισμού. Αλλά να είναι σίγουρη η κυβέρνηση ότι θα πάρει τις απαντήσεις που της αρμόζουν και σε κοινοβουλευτικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο».

Πανδημία: Πολύ βασική ευθύνη έχουν οι κυβερνητικές παλινωδίες…
Σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας, ο Δραμινός Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε: «Έχουμε μία άκρως ανησυχητική έξαρση. Την Τρίτη είχαμε περισσότερα από 3000 κρούσματα σε όλη τη χώρα. Αναζωπυρώνεται η πανδημία. Οι εμβολιασμοί εξελίσσονται ικανοποιητικά, αλλά όχι με τους ρυθμούς που απαιτεί η κοινωνία και κυρίως όχι με τους ρυθμούς που υποσχέθηκε η κυβέρνηση. Το τείχος της ανοσίας δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται στο προβλεπόμενο διάστημα. Αντίθετα, οι αδυναμίες του συστήματος υγείας και οι ανεπάρκειες της πολιτικής της κυβέρνησης δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη του ιού και την αύξηση των κρουσμάτων.
Όταν δεν γίνονται μαζικά συνταγογραφούμενα τεστ, για να εντοπιστούν στατιστικά οι πιθανότητες να αυξάνεται ο ρυθμός ανάπτυξης του ιού, όταν δεν τροποποιούνται τα δρομολόγια στα ΜΜΕ, είτε αυτό είναι το μετρό στην Αθήνα είτε οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη που είναι οι μεγάλες πόλεις, όταν δεν αλλάζουν οι συνθήκες στα σχολεία, όταν δεν γίνονται συνεχείς έλεγχοι σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες, όπου σωρεύεται πλήθος εργαζομένων, είναι λογικό οι προσπάθειες που γίνονται τυχαία και αποσπασματικά να μην μπορούν να δώσουν το στίγμα της αύξησης των κρουσμάτων και κυρίως να μην μπορούν να παραθέσουν στοιχεία τέτοια, που η πολιτική ηγεσία και η επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν. Θεωρούμε ότι θα πρέπει η κυβέρνηση να αλλάξει ρότα, γιατί με το «άνοιξε – κλείσε» της αγοράς καταρρέει η οικονομία και κουράζονται οι πολίτες. Έχουμε συμπληρώσει έναν χρόνο πανδημίας και τίποτα δεν δείχνει ότι μπορούμε να ελπίζουμε στο τέλος αυτού του εφιάλτη, για τον οποίο πολύ βασική ευθύνη έχουν οι κυβερνητικές παλινωδίες».

Για την εξέλιξη στο θέμα των φυλακών Νικηφόρου
Όπως τόνισε ο κ. Ξανθόπουλος: «Οι φυλακές του Νικηφόρου είναι ένα έργο το οποίο πραγματικά είχε κολλήσει και το οποίο μας απασχόλησε πάρα πολύ ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Κατορθώσαμε να το επανεκκινήσουμε με πάρα πολύ κόπο και προσπάθεια. Ενδεικτικό είναι ότι στο έργο, αν και είχε προβλεφθεί, δεν είχε καν ξεκινήσει ο χώρος ημερήσιας εκπαίδευσης των κρατουμένων κάτι που έγινε επιτέλους με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ. Παραδόθηκε πολύ πρόσφατα στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά είναι ένα έργο το οποίο είχε βαλτώσει και χάρη στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξεκόλλησε.
Επίσης, είχαμε κατορθώσει να αυτονομήσουμε τον διαγωνισμό για την πλήρωση θέσεων μέσω του ΑΣΕΠ από τον διαγωνισμό για την πλήρωση των θέσεων στα καταστήματα κράτησης σε όλη την Ελλάδα. Ο διαγωνισμός ήταν έτοιμος. Εγώ προσωπικά επικοινώνησα με τον κ. Καραβοκύρη, τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, για το θέμα αυτό επανειλημμένα. Αντί η κυβέρνηση να υλοποιήσει, να προωθήσει και να αποφασίσει με βάση αυτή την προκήρυξη, διαβάσαμε αιφνιδίως ότι με βάση τον νόμο που ψήφισε πολύ πρόσφατα η Βουλή, σύμφωνα τον οποίο η πλήρωση των θέσεων των καταστημάτων κράτησης θα διεξάγεται μέσω ΑΣΕΠ, τώρα για την κυβέρνηση και τον κυβερνητικό Βουλευτή αρχίζει η διαδικασία. Αναρωτιόμαστε, επί ενάμιση χρόνο με έτοιμο τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, τι ακριβώς έκαναν, πού είχαν στοχεύσει και πού συνέτειναν οι προσπάθειες που είχαν γίνει. Άρα υπάρχει μία πολύ βασική ευθύνη για την καθυστέρηση και πρέπει να δούμε πώς και με ποιον τρόπο θα επισπευσθεί αυτή η διαδικασία».

Ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του νέου άξονα Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Ξανθόπουλος υπογράμμισε: «Έκανε Επίκαιρη Ερώτηση ο συνάδελφός μου κ. Μπλούχος προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή για το κομμάτι αυτό. Θα ήθελα να τονίσω ότι παραβρέθηκα στη Βουλή στη συγκεκριμένη συζήτηση, γιατί με αφορά άμεσα, αν και είναι κάτι που δεν συνηθίζεται, διότι πλην των ερωτώντων βουλευτών δεν υπάρχουν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο άλλοι βουλευτές. Εγώ πήγα για να παρακολουθήσω και να ακούσω τον κ. Υπουργό να απαντά και να δίνει διευκρινήσεις. Δεν έγινα σοφότερος. Κράτησα όμως τη δέσμευσή του Υπουργού ότι μέσα στο 2021 θα δημοπρατηθεί το έργο. Το κομμάτι Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, διαδρομή περίπου 30 χιλιομέτρων, είναι σχεδόν έτοιμο από κάθε μελετητική άποψη. Είναι μια δουλειά που είχαμε κάνει εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ, πλην ενός μικρού τμήματος της μελέτης ύψους 150.000 ευρώ, αν θυμούμαι καλά, που αφορούσε το κομμάτι της σηματοδότησης. Όλο το υπόλοιπο ήταν πλήρως έτοιμο. Το παίρνει τώρα η κυβέρνηση και διατείνεται ότι θα προχωρήσει σε δημοπράτηση μέσα στο 2021. Υπάρχει μια μελέτη σκοπιμότητας, έτσι ώστε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως έγινε με τον Ε65, και με το κομμάτι της Έδεσσας, που μαζί με τη Δράμα είναι οι πόλεις που δεν συνδέονται με την Εγνατία. Δεν ξέρω αν τελικώς θα γίνει αυτό. Ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε ότι, αν δεν γίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα γίνει από ίδιους πόρους. Είναι ένα θέμα το οποίο παρακολουθούμε. Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών αλλά και των ανεπαρκειών της κυβέρνησης. Μας ανησυχεί το γεγονός ότι προ ολίγων μηνών ήταν εδώ ο κ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος είπε διαφορετικά πράγματα για το πρώτο κομμάτι. Επίσης, πέρσι ο κ. Υπουργός είπε διαφορετικά πράγματα από ό,τι λέει τώρα. Είναι θετικό ότι το πρώτο κομμάτι που είχε ελάχιστη μελετητική ωριμότητα πέρασε στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, αρκεί να υπάρξει μία πολιτική επιλογή τέτοια ώστε να προταχθεί και να μπορέσει να συμβαδίσει με την εξέλιξη του πρώτου έργου. Άρα, η τοπική κοινωνία, εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ και εγώ ως Βουλευτής, αλλά και όλοι οι πολίτες που θεωρούμε ότι το έργο εκτός από αναπτυξιακό χαρακτήρα έχει και ένα πολύ βαρύ συμβολισμό (γιατί αποδεικνύει την καθυστέρηση της πόλης), πρέπει να πιέσουμε, να θέσουμε τους αρμοδίους προ των ευθυνών τους, ώστε η υπουργική εξαγγελία για δημοπράτηση εντός του 2021 να γίνει πραγματικότητα».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here