Τι προβλέπει για τη Δράμα η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών
Ανύπαρκτη παραμένει η σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας με τη Θράκη εδώ και τρία χρόνια τουλάχιστον και, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τη σύμβαση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ελληνικού Δημοσίου, που κυρώθηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, θα παραμείνει έτσι και τα επόμενα χρόνια.
Η σύμβαση είναι διάρκειας 10+5 ετών και σε αυτήν προβλέπονται μεταξύ άλλων και οι συνδέσεις της Δράμας με τη Θεσσαλονίκη και τη Θράκη μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πρόκειται συγκεκριμένα για τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές – Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών που περιλαμβάνεται στο σχετικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με ημερομηνία 5 Ιουλίου του 2022.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, ο πάροχος (δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δεσμεύεται στην πλήρη εκτέλεση της ακόλουθης δρομολογιακής πολιτικής, στην οποία προβλέπεται, μεταξύ άλλων, σε καθημερινή βάση, ένα απλό σιδηροδρομικό δρομολόγιο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας που περιλαμβάνει τους σταθμούς Θεσσαλονίκη, Νέα Φιλαδέλφεια, Τούμπα, Γαλλικός, Πεδινό, Κιλκίς, Μεταλλικός, Χέρσος, Δοϊράνη, Μουριές, Καστανούσσα, Ροδόπολις, Λιβάδια, Κερκίνη, Μανδράκι, Ομαλό Κερκίνης, Βυρώνεια, Νέο Πετρίτσι, Στρυμώνας, Σιδηρόκαστρο, Σκοτούσσα, Σέρρες, Γάζωρο, Θόλο, Λευκοθέα, Αλιστράτη, Φωτολίβος και Δράμα.
Στην ίδια σύμβαση προβλέπεται η σύνδεση της Δράμας με την Ξάνθη μέσω ενός δρομολογίου με λεωφορείο, σε καθημερινή βάση, που περιλαμβάνει τους σταθμούς Δράμα, Νικηφόρος, Πλατανιά, Παρανέστι, Νεοχώριο, Σταυρούπολη Ξάνθης, Λιβέρα, Τοξότες και Ξάνθη.
Σημειώνεται ότι η αρμόδια επιτροπή της Βουλής είναι η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου που συνεδρίασε στις 6 Ιουλίου 2022, με αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στην επιτροπή ο εισηγητής της πλειοψηφίας εισηγήθηκε την ψήφιση του σχεδίου νόμου, ο εισηγητής της μειοψηφίας (ΣΥΡΙΖΑ), ο ειδικός αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν, ενώ ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης επιφυλάχθηκαν για την τελική τοποθέτησή τους κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
Η Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη τις αγορεύσεις των εισηγητών και των ειδικών αγορητών, πρότεινε την αποδοχή, κατά πλειοψηφία, του σχεδίου νόμου, κατ’ αρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολό του και εισηγήθηκε την ψήφισή του από τη Βουλή, ως έχει, σύμφωνα με το πρακτικό της έκθεσης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
[…] post Θα παραμείνει χωρίς τρένο η σύνδεση με την Ξάνθη appeared first on Χρονικά της […]