– Διαγωνισμός «Εικονική Επιχείρηση 2023»
– Με ένα ποδήλατο που αντί να καταναλώνει… παράγει ενέργεια
Tο Junior Achievement Greece (JA Greece) ανακοίνωσε τις ομάδες που προκρίθηκαν στον πανελλαδικό τελικό τού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση 2023» μεταξύ αυτών και του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας. Φέτος για πρώτη φορά, λόγω της μεγάλης συμμετοχής, και ειδικότερα από σχολεία και σχολές επαγγελματικής εκπαίδευσης, θα διαγωνιστούν στον τελικό 10 ομάδες της Γενικής Εκπαίδευσης και 10 ομάδες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Η δεκάδα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι:
ARGOMMODATION από το Πρότυπο ΕΠΑΛ Άργους, Bikecology από το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας, Jobify από το 1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου «Ευγένιος Ευγενίδης», Mechelp από το ΙΕΚ ΔΥΠΑ Σερρών, PLAY LAND από 1ο ΕΠΑΛ Βοιών, play net από το Πρότυπο ΕΠΑΛ Ξάνθης, RBM από το Ευπαλίνειο ΕΠΑΛ Αλίμου, R.C.J. – Recycling Jewellery από το ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου, ΕΕΕΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ από το ΕΕΕΕΚ Κω και ΡΕΒΥΔΩΡ από το ΕΠΑΣ Ξάνθης & το ΕΠΑΣ Αλεξανδούπολης.
Στη δεκάδα Γενικής Εκπαίδευσης είναι οι ομάδες @ Home από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, Endless Energy Tree, Pierce από το American College of Greece, Glovie από το Αρσάκειο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, GREEN|C|INK από το 10ο ΓΕΛ Λάρισας, Isometricks από το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, My Welfare από το ΓΕΛ Επισκοπής, R*TISTIC από 1ο ΓΕΛ Τρικάλων, Seedlinks από το Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο Σερρών, TopHarvest από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς και zero food waste greece από το 2ο ΓΕΛ Μεταμόρφωσης.
Θυμίζουμε ότι οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας συνεργάστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος – διαγωνισμού «Εικονικής Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece και του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» και μετέτρεψαν ένα παλιό ποδήλατο σε στατικό στο οποίο κάνοντας πετάλι, παράγεται αρκετή ενέργεια ώστε να φορτίσει ένα κινητό τηλέφωνο- ακόμα και ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, όπως είχε εξηγήσει στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, ο διευθυντής του σχολείου κ. Αναστάσιος Σαλής, ο οποίος συνεργάστηκε για το συγκεκριμένο έργο με την υποδιευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ κ. Κυριακή Φωτιάδου και τους μαθητές του σχολείου: Απόστολο Γεωργουλίδη, Αριστείδη Ιορδανίδη, Στέργιο Κασαπίδη, Παναγιώτα Κιούση, Ηρακλή Μωυσιάδη, Νικόλαο Ουρούμη, Χαράλαμπο Παπατσιλέκα και Δέσποινα Τσοτσονού.
Τα παραπάνω επιτεύχθηκαν ουσιαστικά από δύο έργα. Το πρώτο αφορούσε την ανακατασκευή του ποδηλάτου το οποίο είναι στο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ». Η ιδέα ήταν η δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης με 8 μαθητές του σχολείου από όλες τις τάξεις και με τη στήριξη του επιμελητηρίου Δράμας και της κας Φωτεινής Δημίου από το Lab40. Στο πλαίσιο της εικονικής επιχείρησης, ένα παλιό ποδήλατο έχει μετατραπεί σε στατικό και στο οποίο έχει εφαρμοστεί ένα κιτ και επάνω από το τιμόνι έχει προσαρμοστεί ένα γραφείο με πρίζες. Έτσι μπορεί κάποιος να ποδηλατεί και να παράγει ενέργεια, να φορτίζει το κινητό του, το τάμπλετ του ακόμη και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ο τίτλος της εικονικής επιχείρησης που στήθηκε ονομάζεται «Bikecology» και προκύπτει από τη σύνθεση των λέξεων “bike”και “ecology”.
Το έργο θα παρουσιαστεί στους γονείς των μαθητών του σχολείου στην τελευταία εκδήλωση της χρονιάς που θα γίνει στις 17 Μαΐου.
«Τα παιδιά μέσα από αυτή τη διαδικασία κέρδισαν πάρα πολλές δεξιότητες και γνώσεις. Έχουν ανοίξει οι ορίζοντές τους. Βγήκαν από τη σχολική τάξη και είδαν πως στήνεται μια εικονική επιχείρηση. Έχουν μπει σε ένα παιχνίδι ρόλων. Ο κάθε μαθητής ανέλαβε ένα ρόλο στην εικονική επιχείρηση και φρόντισε να ψάξει πως θα τον διεκπεραιώσει καλύτερα. Οι δεξιότητες αφορούν από την ανακατασκευή μέχρι και την παρουσίαση του ποδηλάτου. Αλλά απέκτησαν και επικοινωνιακές δεξιότητες, συνεργατικότητα, ομαδικότητα και πολλά ακόμη» όπως είπε ο κ. Σαλής.
Tο Junior Achievement Greece (JA Greece) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. Τα εκπαιδευτικά προγράμματά του επικεντρώνουν στην ενασχόληση των παιδιών από τη σχολική ηλικία στις έννοιες της επιχειρηματικότητας μέσα από μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία, προετοιμάζοντας την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο.