Τρίτο μουσειακό διαμάντι στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας

0
454

– Την παραχώρηση και τρίτης ατμομηχανής από τον ΟΣΕ πέτυχε ο ΜΕΑΣ «Ήφαιστος»
– Πρόκειται για την αμερικανικής προέλευσης Δα 57 που έφθασε στην Ευρώπη κατά την απόβαση της Νορμανδίας


 

Την παραχώρηση τρίτης ατμομηχανής εξασφάλισε, προκειμένου να εμπλουτίσει το μουσείο τρένων που ετοιμάζει, ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας «Ήφαιστος». Ο ΟΣΕ παραχώρησε με χρησιδάνειο στον «Ήφαιστο» την ατμομηχανή Δα 57, η οποία θα μεταφερθεί στο μηχανοστάσιο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας όταν βρεθεί λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς της από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται σήμερα.
Μιλώντας για το νέο απόκτημα του «Ηφαίστου», ο πρόεδρος του συλλόγου Παναγιώτης Μακρόπουλος τόνισε στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας ότι πρόκειται για μία μηχανή αμερικανικής προέλευσης που παραλήφθηκε από τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο γύρω στο 1946. Η μηχανή είχε κατασκευαστεί για ελιγμούς και έφθασε στην Ευρώπη όταν οι Αμερικανοί έκαναν την απόβαση της Νορμανδίας. Ο συγκεκριμένος τύπος ατμομηχανής δούλεψε αρκετά χρόνια στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας, κάνοντας «μανούβρες». Όταν κάποια στιγμή σταμάτησε η χρήση των ατμομηχανών στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αυτές οι μηχανές έμειναν στον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Τη συγκεκριμένη ατμομηχανή, τη Δα 57, ζήτησε και πέτυχε να του παραχωρηθεί από τον ΟΣΕ ο «Ήφαιστος». Ωστόσο, μετά την παραχώρηση, που έγινε με χρησιδάνειο, πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μεταφοράς της στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας και συγκεκριμένα στο μηχανοστάσιο, όπου από τους ανθρώπους του «Ηφαίστου» συντηρούνται άλλες δύο ατμομηχανές, η Κγ 877 και η Λβ 962.
Βέβαια, για να μεταφερθεί σιδηροδρομικώς μία ατμομηχανή που έχει να δουλέψει δεκαετίες, θα πρέπει αρχικά να γίνει συντήρηση στη μηχανή και στα κουζινέτα. Ακολούθως, θα πρέπει να βγουν οι διωστήρες, για να μην εμποδίζεται η μετακίνηση της μηχανής. Η σιδηροδρομική μετακίνηση της μηχανής στη Δράμα είναι δύσκολη και ο προσφορότερος τρόπος για να μεταφερθεί μια τέτοια μηχανή 25 περίπου τόνων, είναι να μετακινηθεί οδικώς σε πλατφόρμα φορτηγού. Το κόστος μιας τέτοιας μεταφοράς είναι περίπου της τάξης των 5.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη η κάλυψή του, παρότι θα χρειαστούν και γερανοί για τη φόρτωσή της στην πλατφόρμα και στη συνέχεια για το ξεφόρτωμά της από την πλατφόρμα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας.
Όμως, υπάρχουν και άλλες αντικειμενικές δυσκολίες, καθώς για να μετακινηθεί από το σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα δίπλα στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να μετακινηθούν και κάποιες άλλες μηχανές που βρίσκονται εμπρός από αυτήν στις σιδηροδρομικές ράγες.
Παρότι, πάντως, η διαδικασία που απαιτείται για τη μεταφορά της ατμομηχανής στη Δράμα απαιτεί αρκετές συνεννοήσεις και ενέργειες, οι άνθρωποι του «Ηφαίστου» συνεχίζουν την προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρώσουν και το εγχείρημα αυτό. Εφόσον τελικώς ξεπεραστούν τα εμπόδια και φθάσει η ατμομηχανή στη Δράμα, αυτό θα σημαίνει για τον «Ήφαιστο» ότι θα εμπλουτίσει τα εκθέματα του μουσείου με μία τρίτη ατμομηχανή στο μηχανοστάσιο της Δράμας, που όμως απαιτεί ευρεία συντήρηση, γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν σταθμευμένη σε εξωτερικό χώρο και, όπως είναι φυσικό, υπέστη σημαντικές φθορές από τις καιρικές συνθήκες και βέβαια από το πέρασμα του χρόνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι του «Ηφαίστου» πέτυχαν και την παραχώρηση μίας ντιζελομηχανής με παραχώρηση από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ, την οποία σκοπεύουν να μεταφέρουν στη Δράμα μετά την ολοκλήρωση της μετακίνησης της ατμομηχανής Δα 57.
Στο μεταξύ, η προετοιμασία του νέου Μουσείου Τρένων, που θα λειτουργήσει στην παλιά αποθήκη εμπορευμάτων και θα περιλάβει όλο αυτό το τροχαίο υλικό, προχωρά. Σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου του «Ηφαίστου» κ. Παναγιώτη Μακρόπουλου, το μουσείο πιθανόν θα αρχίσει να λειτουργεί την άνοιξη. Ήδη σε έναν από τους χώρους του νέου μουσείου όπου οι εργασίες έχουν τελειώσει, θα πραγματοποιηθεί και η γενική συνέλευση, η κοπή της πίτας και οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου στις 6 Φεβρουαρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ