Αντιδήμαρχος Καθαριότητας: Το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με τις παράνομες χωματερές είναι πολύ μεγάλο

0
3378

Διαφωνίες στο Δημοτικό Συμβούλιο για την απευθείας ανάθεση του καθαρισμού τους σε ανάδοχο εργολάβο


Την ανάθεση της υπηρεσίας κοινόχρηστων χώρων παράνομης απόθεσης απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων προϋπολογισμού 25.000 ευρώ σε ανάδοχο, συζήτησε στην τελευταία συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας.
Μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, κ. Γιάννης Εφραιμίδης, είπε ότι υπάρχει αδυναμία από την υπηρεσία να εκτελέσει σε συγκεκριμένα σημεία. Υπάρχουν 11 κοινότητες και το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με τις παράνομες χωματερές είναι πολύ μεγάλο, όπως διευκρίνισε ο κ. Εφραιμίδης, προσθέτοντας ότι υπάρχουν παράλληλα και ορισμένες καταγγελίες επ’ αυτού από το τμήμα περιβάλλοντος. Διαβεβαίωσε ότι η υπηρεσία καθαριότητας έκανε κάποιες παρεμβάσεις με ίδια μέσα αλλά τα μέτωπα είναι πολλά και η υπηρεσία δεν προλαβαίνει να ανταποκριθεί, ενώ δεν έχει και τα κατάλληλα μηχανήματα για να μπορέσει να ανταπεξέλθει.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το συγκεκριμένο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, εκφράστηκαν αρνητικά ως προς τον τρόπο εκτέλεσης του έργου οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Μλεκάνης, Κιόρτεβε και Ηλιόπουλος από την πλευρά της αντιπολίτευσης, με κοινή παρατήρηση ότι το έργο αυτό δεν θα πρέπει να γίνει με απευθείας ανάθεση αλλά με διαγωνισμό, προς το συμφέρον των οικονομικών του Δήμου Δράμας. Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κοσμάς Καλαϊδόπουλος επεσήμανε ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι ο Δήμος Δράμας να προμηθευτεί τα μηχανήματα που χρειάζεται (για να εκτελεί ο ίδιος αυτές τις εργασίες) προκειμένου να αποφεύγεται αυτή η διαδικασία (με τις εργολαβίες).
Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας επεσήμανε ότι γίνονται αντιληπτές οι θέσεις που εκφράστηκαν από τους δημοτικούς συμβούλους (της αντιπολίτευσης) αλλά είναι μέσα στα δικαιώματα της Δημοτικής Αρχής, να μπορεί να ασκεί διοίκηση. Ο ίδιος τόνισε ότι αδυνατεί η υπηρεσία να εκπληρώσει τα καθήκοντά της και να καθαρίσει όλες αυτές τις παράνομες χωματερές που βρίσκονται στις κοινότητες του δήμου. Πρόσθεσε ότι υπάρχει αλληλογραφία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία για συγκεκριμένα σημεία και πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένος εξοπλισμός για να συγκεντρωθούν τα υλικά που έχουν αποτεθεί σε αυτούς τους χώρους και μάλιστα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Προγραμματισμού κ. Μιχάλης Τάσσου πρόσθεσε στο συγκεκριμένο θέμα ότι: «Θα φθάσουμε στο σημείο, σε δύο μήνες, να αναζητούμε ευθύνες και δεν θα αναζητηθούν μόνο πολιτικές ευθύνες στο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά ενδεχομένως θα αναζητηθούν και άλλες ευθύνες από το τμήμα περιβάλλοντος που ήδη ψάχνει αυτά τα ζητήματα. Είναι μια πάγια διαδικασία (η εργολαβία για τον καθαρισμό των χωματερών) την οποία κάθε χρόνο επαναλαμβάνει ο δήμος. Δεν ξέρω αν μπορεί να προβλεφθεί σε έναν διαγωνισμό το πόσες χωματερές πρέπει να καθαρίσει ο εργολάβος. Πάντως, να γνωρίζει το σώμα ότι χωρίς τη συγκεκριμένη ανάθεση δεν θα μπορούν να καθαριστούν οι χωματερές στον Δήμο Δράμας».
Από την πλευρά του, με αφορμή το ίδιο θέμα, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Κώστας Καλαϊτζίδης έθεσε ερώτημα σχετικά με το εάν έχει γίνει γεωγραφική καταγραφή των συγκεκριμένων περιοχών (των παράνομων χωματερών) και αν έχουν αναζητηθεί οι λόγοι που κάποιες περιοχές καταλήγουν να γίνονται παράνομες χωματερές και κάποιες άλλες όχι. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όταν καθαρίζονται οι παράνομες χωματερές θα μπορούσαν να γίνονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις ή διαμορφώσεις ώστε αυτό να αποτρέπει τη νέα συγκέντρωση υλικών σε αυτούς τους χώρους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ