Αποκλεισμένα τα αυτιστικά άτομα από τις ευεργετικές διατάξεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

0
1454

Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό από το Σωματείο «Δημιουργώ και Προσφέρω» της Δράμας και συνολικά 40 φορείς πανελλαδικά.

Την εκκρεμότητα για την επίλυση μίας αδικίας απέναντι στην παραμελημένη και ευπαθή κοινωνική ομάδα των υψηλής λειτουργικότητας αυτιστικών και των ατόμων με σύνδρομο Άσπεργκερ, επισημαίνει με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το σωματείο ΑμεΑ “Δημιουργώ και Προσφέρω” της Δράμας μαζί με 40 ακόμη φορείς από όλη την Ελλάδα, όπως επιβεβαίωσε χθες στα “Χ” ο πρόεδρος του σωματείου κ. Δημήτρης Μπόσκος.
Η επιστολή που στάλθηκε από σωματεία και συλλόγους που εκπροσωπούν άτομα με αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση και διάχυτες Αναπτυξιακές διαταραχές απευθύνεται επίσης στην Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως και την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σ. Ζαχαράκη ενώ την συνυπογράφουν κι άλλοι φορείς και διαδικτυακές ομάδες.
Η επιστολή αναφέρεται στις ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή ατόμων με σοβαρές ασθένειες και αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις σε ποσοστό 5% των εισακτέων, που προέβλεπαν ευεργετικές διατάξεις του 2009 αλλά και ο άδικος αποκλεισμός των αυτιστικών ατόμων από τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή:
“Ενώ από το 2009 έχουν θεσπιστεί ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή ατόμων με σοβαρές ασθένειες και αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3794/2009), σε ποσοστό 5% των εισακτέων, συνεχίζεται από τότε ο αναίτιος και άδικος αποκλεισμός των αυτιστικών ατόμων από τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση.Τα άτομα με σύνδρομο Asperger λόγω των ιδιαιτεροτήτων που συνοδεύουν τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος δεν μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στις πανελλαδικές εξετάσεις.Ο αυξημένα στρεσογόνος χαρακτήρας των εξετάσεων, οι δυσκολίες κοινωνικοποίησης και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με Άσπεργκερ στην ουσία οδηγούν σε De Facto αποκλεισμό τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρέπει να τονιστεί:- Ότι ο Αυτισμός ακόμα και στις λειτουργικότερες μορφές του, είναι μία μόνιμη και σοβαρή αναπηρία. Όποιος γεννιέται αυτιστικός πεθαίνει αυτιστικός. Υπάρχει λοιπόν μία ευκαιρία η σημερινή κυβέρνηση και το σημερινό κοινοβούλιο ομόφωνα χωρίς διαχωριστικές γραμμές, να εντάξουν τους αυτιστικούς στις ευεργετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για όλα τα άτομα με αναπηρία.- Από πλήθος επιστημονικών μελετών και από τη διεθνή εμπειρία είναι γνωστό ότι όταν στα άτομα με σύνδρομο Asperger, δοθεί η δυνατότητα να σπουδάσουν, αυτά διαπρέπουν και μπορούν να προσφέρουν στην κοινωνία παραγωγικά.- Δεν τίθεται απλά θέμα διακρίσεων ή παραβιάσεις των δικαιωμάτων των υψηλής Λειτουργικότητας αυτιστικών αλλά παρουσιάζεται η ευκαιρία με τις γνώσεις που θα αποκτήσουν να βοηθήσουν ουσιαστικά την κοινωνία μας, όπως κάνουν τα άτομα με σύνδρομο Asperger παγκοσμίως, διαπρέποντας σε όλους τους επαγγελματικούς. τομείς.Είναι ευκαιρία λοιπόν η κοινωνία μας, η χώρα μας, να ωφεληθεί πρακτικά από την ουσιαστική ενσωμάτωση των ΑΜΕΑ.H παρούσα επιστολή υποστηρίζεται από δεκάδες φορείς σε όλη την Ελλάδα και είναι συνέχεια μιας αλυσίδας ενεργειών τόσο από την ΕΣΑΜΕΑ, την ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ καθώς και τον Ελληνικό Σύλλογο για το Σύνδρομο Asperger (Ε.λ.σ.σ.Α)Αυτό που ζητάμε ξέρουμε ότι είναι εφικτό, είναι ανέξοδο, είναι δίκαιο και θεωρούμε ότι θα διορθωθούν στρεβλώσεις των προηγούμενων χρόνων κάνοντας πράξη την ενσωμάτωση. Επιτέλους πια όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι ίσως είναι ένας νέος και ωφέλιμος τρόπος να σταματήσουμε το λεγόμενο brain drain είναι να εκμεταλλευτούμε ως πολιτεία την οξύνοια και το διαφορετικό τρόπο σκέψης των νέων ανθρώπων με σύνδρομο Άσπεργκερ για να βάλουμε τη χώρα μας στο δρόμο της καινοτομίας και της ανάπτυξης
Κύριο μέλημά μας είναι να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση για όλους στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ηλικίας και λειτουργικότητας.Με οδηγό το μέχρι τώρα έργο σας, αναμένουμε να ανταποκριθείτε άμεσα και θετικά στο δίκαιο αίτημα μάς για δίκαιη μεταχείριση των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας Αυτισμό”.

Την επιστολή υπογράφουν οι φορείς:
Φάσμα Σωματείο γονέων και συγγενών παιδιών με Αυτισμό και Asperger Κορινθίας
Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων ατόμων με αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες, “Η Αγία Σκέπη”
Μέθεξις Οργάνωση για άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
Νομαρχιακός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν. Ηλειας “ΗΛΙΣ”
Ελληνικός Σύλλογος για το Σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α)
Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό – Νοητική Υστέρηση “ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ”
Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό (Μ.Α.μ.Α) Βέροια
ΔΑΔΑΑ – Σύλλογος για Παιδιά και Ενήλικες με ΔΑΔ, Αυτισμό & Asperger
Σύλλογος ΑμεΑ Π.Ε Αιτωλοακαρνανίας Απόστολος Λουκάς
Προσωρινή Διοίκηση Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Αμεα Και Αναπήρων Ικαρίας «Ηλιαχτίδα»
Περιφέρειακη Ομοσπονδία ΑμεΑ Βορείου ΑιγαίουΣωματείο Π.Ε. Ροδόπης
Πανσαμιακό Σωματείο ΑμεΑ Νίκος Μένεγας ο Ίκαρος
Παγχιακος Σύλλογος ΑμεΑ. Χίος
Σωματείο ΑμεΑ “Το Μέλλον” Νότιας Κρήτης
Συνεταιρισμός ΑμεΑ “Ηλιοτρόπια “ Βόλου
Σωματείο ΑμεΑ “Δημιουργώ και Προσφέρω” Δράμας
Σύλλογος ΑμεΑ “Αρωγή” Τρικάλων
Νομαρχιακό Σωματείο ΑμεΑ Καρδίτσας
Νομαρχιακός Σύλλογος ΑΜΕΑ Ν. Έβρου
Σύλλογος ΑμεΑ Κοιν.Σ.ΕΠ “ΜΑΝΑ”
Σύλλογος Αυτισμού Θεσσαλίας
Σύλλογος Γον.Κηδ.ΕΕΕΕΚ Γενισεας Ξάνθης
Σωματείο ΑμεΑ Π.Ε Ξάνθης
Σύλλογος ΑμεΑ Παραρτήματος Ξάνθης
Σύλλογος ΑμεΑ “Αγκαλιά “ Ν. Άρτας
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΓΗΛ Αλεξανδρούπολης
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του ειδικού Δημοτικού σχολείου Μολάους ΣΥΝ-ΥΠΑΡΧΩ
Σύλλογος γονέων και Κηδεμόνων Ειδικού σχολείου Γιαννιτσών
Σύλλογος γονέων & φιλων “Μιλάμε για τον αυτισμό”
Σύλλογος Γον.Κηδ ΕΕΕΕΚ Πύργου
Σύλλογος Γον.Κηδ ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ειδικού Δημοτικού σχολείου Ωρωπού
Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αυτισμό και νοητική αναπηρία “Ευτοπία” Ν. Πέλλης
Και οι διαδικτυακές ομάδες:
Η Ζωή μου με τον Γιάννη
Ο Συνήγορος των ΑμεΑΑυγερινός
Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη
Ελλάδα προβλήματα στην ειδική αγωγή
Γονείς ενωμένοι για την ειδική αγωγή
Μάχιμοι γονείς στο Ιντερνετ
Μ.Κ.Ο: Ελληνικό παρατηρητήριο των συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here