Αποκομμένη η Δράμα και από το τρένο

0
281

– Ο ΟΣΕ αποκατέστησε τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και το παρέδωσε πλήρως λειτουργικό από 14 Μαρτίου
– Παραμένουν όμως σε αναστολή τα δρομολόγια των τρένων

Στον «πάγο» παραμένουν, άγνωστο το γιατί, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από και προς τη Δράμα. Παρά το γεγονός ότι από τα μέσα Μαρτίου αποκαταστάθηκαν οι ζημιές του σιδηροδρομικού δικτύου και παραδόθηκε πλήρως λειτουργικό το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη στο σύνολό του η Δράμα παραμένει χωρίς δρομολόγια. Αυτή τη στιγμή το μόνο σιδηροδρομικό δρομολόγιο που λειτουργεί από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο είναι το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο όπου οι εργασίες αποκατάστασης του δικτύου συνεχίζονται.
Η περιπέτεια με τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας άρχισε πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, αρχικά με διακοπή των δρομολογίων προς Αλεξανδρούπολη λόγω έργων βελτίωσης της σιδηροδρομικής γραμμής και κατόπιν λόγω των προβλημάτων που ανέκυψαν από την εμφάνιση της πανδημίας, με τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης, από τις 4 Νοεμβρίου του 2020.
Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ομολογουμένως παράδοξο φαινόμενο αφού από τη μια πλευρά ο ΟΣΕ μετά την αποκατάσταση των προβλημάτων έχει παραδώσει το δίκτυο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, ήδη από τις 14 Μαρτίου, αλλά ταυτόχρονα δεν έχουν επανέλθει τα δρομολόγια. Για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, μένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, οι Σέρρες, η Δράμα, η Ξάνθη, η Κομοτηνή και η Αλεξανδρούπολη (πλην του τμήματος μεταξύ Αλεξανδρούπολης Ορμενίου) παρότι την ίδια στιγμή τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από την Θεσσαλονίκη προς τη Δυτική Μακεδονία και τη στερεά Ελλάδα καθώς και τα δρομολόγια από την Αθήνα προς τη νότιο Ελλάδα είναι διαθέσιμα για το κοινό.

Οι παρεμβάσεις αποκατάστασης που έγιναν από τον ΟΣΕ
Ο ΟΣΕ προχώρησε ήδη στις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης του δικτύου Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης καθώς ο ανάδοχος που ανέλαβε την αποκατάσταση των προβλημάτων του δικτύου όπως και τα συνεργεία του οργανισμού ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν το έργο τους. Οι αποκαταστάσεις που έγιναν στο σιδηροδρομικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο είναι οι εξής:
-Στις 11.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα γραμμής μεταξύ Σερρών-Λευκοθέας. Οι εργασίες μέχρι την οριστική αποκατάσταση συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.
-Στις 14.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα γραμμής μεταξύ Πολύσιτου – Αλεξανδρούπολης όπου οι εργασίες οριστικής αποκατάστασης επίσης συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα γραμμής, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.
-Στις 14.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.
-Στις 27.03.21 δόθηκε σε κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και οι εργασίες μέχρι την οριστική αποκατάσταση συνεχίζονται στο συγκεκριμένο τμήμα, αλλά δεν επηρεάζουν τη διέλευση των αμαξοστοιχιών.

Τα ερωτήματα είναι αναπόφευκτα και ζητούν απαντήσεις
Εφόσον η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης έχει ολοκληρωθεί το ερώτημα που προκύπτει είναι αναπόφευκτο: Αν ο λόγος που συνεχίζουν να είναι σε αναστολή τα δρομολόγια στην περιοχή μας είναι η εξέλιξη της πανδημίας, τότε γιατί τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζονται στην υπόλοιπη χώρα;
Όλα αυτά, συμβαίνουν τη στιγμή που ο προβληματισμός για την εξαίρεση των Νομών Δράμας και Σερρών από τον σχεδιασμό της νέας Σιδηροδρομικής Εγνατίας στην τοπική κοινωνία είναι υπαρκτός και απόλυτα δικαιολογημένος. Όπως υπαρκτή είναι και η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας. Θυμίζουμε ότι σήμερα δεν έχει απομείνει καμία αξιοπρεπής οδός μετάβασης από την Δράμα προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και ο νέος οδικός άξονας προς Αμφίπολη παραμένει στις υποσχέσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here