Χαμηλές οι τιμές των αιγοπροβάτων

«ΣΤΡΙΜΩΓΜΕΝΟΙ» ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

0
169

Σε χαμηλές τιμές που κυμαίνονται γύρω στα 3,5 ευρώ το κιλό πωλούνται αυτή την περίοδο ένα μήνα περίπου πριν τις αγοραπωλησίες του ΠΑΣΧΑ τα αμνοερίφια από τους κτηνοτρόφους της Δράμας. Οι τιμές είναι πολύ χαμηλές. Παρόλα αυτά όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Δράμας Ιωνάννης Κιτσουκάκης, πολλοί κτηνοτρόφοι πωλούν τα αμνοερίφιά τους στους εμπόρους από τώρα καθώς το κόστος συντήρησης των ζώων μέχρι το ΠΑΣΧΑ θα μειώσει ακόμη περισσότερο τα έσοδά τους.

Επιπλέον πολλά απο αυτά τα ζώα μέχρι τότε θα έχουν αποκτήσει αρκετά μεγάλο μέγεθος γεγονός, που θα καταστήσει δύσκολη την διάθεσή τους στο χονδρεμπόριο και την κατανάλωση. Σε αυτούς τους δυο παράγοντες έρχεται να προστεθεί βέβαια και η σημερινή ανάγκη των κτηνοτρόφων για ρευστότητα με αποτέλεσμα τα αιγοπρόβατα να αγοράζονται αυτή την περίοδο σε χαμηλότερες τιμές και βέβαια οι παραγωγοί να ζημιώνονται έτσι κι αλλιώς.
Οι τιμές πάντως στις οποίες αναμένεται να πουληθούν τα αιγοπρόβατα από τους παραγωγούς φέτος το ΠΑΣΧΑ εκτιμάται ότι θα κυμανθούν γύρω στα 4,5 ευρώ το κιλό.
Γεγονός που εάν επιβεβαιωθεί, σημαίνει ότι και πάλι δεν θα καταφέρουν να διασφαλίσουν τα έξοδα του κόστους παραγωγής με αποτέλεσμα να έχουν ακόμη μεγαλύτερες ζημίες. Όπως είπε στα ΧΡΟΝΙΚΑ ο πρόεδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Δράμας, μέσα στην τρέχουσα χρονιά αναμένεται να εγκαταλείψει το συγκεκριμένο επάγγελμα μεγάλη μερίδα των κτηνοτρόφων της Δράμας και όχι μόνο καθώς πλέον η εκτροφή των αιγοπροβάτων υπό τις παρούσες συνθήκες κρίνεται ασύμφορη.
Εντωμεταξύ γίνονται προσπάθειες να εξευρεθούν λύσεις για τους επαγγελματίες που δεν επιθυμούν να εγκαταλείψουν την ενασχόλησή τους, μέσω συλλογικών συμφωνιών της Διεπαγγελματικής Κρέατος, στην οποία συμμετέχουν, εκτός των κτηνοτρόφων, ξενοδόχοι, εστιάτορες και άλλοι επαγγελματίες. Μέσω των συμφωνιών που σχεδιάζονται και που φαίνεται να έχουν προοπτική είναι η διάθεση των αιγοπροβάτων με διαφορετική μορφή απο αυτή που δίνονται σήμερα σε τουριστικές επιχειρήσεις και εστιατόρια τα οποία διαθέτουν σε πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών που επισκέπτονται την χώρα κάθε χρόνο, εδέσματα όπως για παράδειγμα τα παϊδάκια ή το λευκό τυρί τα οποία δεν έχουν προέλευση την χώρα μας. Η μαζική διάθεση του αιγοπρόβειου κρέατος και των κτηνοτροφικών προϊόντων σε αυτές τις επαγγελματικές κατηγορίες θα έδινε πραγματικά λύσεις για την συνέχιση του κλάδου της κτηνοτροφίας στην χώρα μας.
Πάντως υπάρχει η εκτίμηση, που εκφράζεται και από τον Σύλλογο Κτηνοτρόφων της Δράμας ότι εντός του 2019 θα έχουν γίνει πιθανόν τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, κάτι που εφόσον υλοποιηθεί θα αποτελέσει ένα πολύ καλό πρώτο βήμα.
Εντωμεταξύ η Διεπαγγλματική Κρέατος (ΕΔΟΚ) αναφέρει ότι οι συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλλει η ΕΔΟΚ για την προβολή του ελληνικού κρέατος στο εξωτερικό αποδίδουν καρπούς, αρχής γενομένης με το ελληνικό αρνί γάλακτος και την ουσιαστική προώθησή του στην ιταλική αγορά… και συνεχίζει σε σχετική ανακοίνωσή της “Στις 14 Μαρτίου τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΔΟΚ, συναντήθηκαν στα γραφεία της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος με Ιταλούς εισαγωγείς ελληνικού αρνιού γάλακτος για να εδραιώσουν και να προωθήσουν τη μεταξύ τους συνεργασία. Θυμίζουμε ότι η ΕΔΟΚ έκανε γνωστό το ελληνικό αρνί γάλακτος και στα ιταλικά σούπερ μάρκετ με την καμπάνια Meet the Lamb.
Τα σούπερ μάρκετ της γειτονικής χώρας, με τη σειρά τους, αναγνωρίζοντας την ποιότητα του ελληνικού κρέατος, ζήτησαν από τους Ιταλούς εμπόρους προμηθευτές τους να συνεργαστούν με την ΕΔΟΚ και από κοινού να ξεκινήσουν προωθητικές δράσεις σε σημεία πώλησης, ώστε το ελληνικό προϊόν να “συστήνεται” απευθείας στον καταναλωτή.
Σημειωτέον ότι έως την έναρξη των δράσεων του προγράμματος Meet the Lamb, ο Ιταλός καταναλωτής δεν είχε την δυνατότητα να αναγνωρίζει αν το αρνί που αγόραζε είναι ελληνικό η όχι. Πλέον όχι μόνο θα μπορεί να το αναγνωρίζει, αλλά θα το προτιμά, χάρη στην υψηλή του ποιότητα.
Η ΕΔΟΚ εκφράζει την ικανοποίησή της γι’ αυτή τη συνεργασία, και ξεκινά ήδη η διαδικασία του σχεδιασμού, ως ένα κρίσιμο βήμα για τη σημαντική ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και την αύξηση των πωλήσεων του ελληνικού αρνιού γάλακτος, προς όφελος της ελληνικής παραγωγής αλλά και εμπορίας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here