Έντονες οι αντιδράσεις από όλη την αντιπολίτευση
Καμία νεότερη ενέργεια δεν δρομολογήθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας μετά τη συζήτηση για τις εξελίξεις που αφορούν τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, η οποία έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο έπειτα από αίτημα των δημοτικών παρατάξεων «Πόλη + Ζωή», «Project 2020» και «Αυτοδιοίκηση Πολιτών».
Σε ό,τι αφορά την πορεία της συζήτησης που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως είπε στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο πρόεδρος του οργάνου κ. Ανδρέας Χαραλαμπίδης, ζητήθηκε από τον κ. Χαρακίδη, τον κ. Ηλιόπουλο και τον κ. Τσιαμπούση να συζητηθούν οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα για τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία και να ληφθούν αποφάσεις για τη συνέχεια. Αναλυτικά δήλωσε: «Ο κ. Χαρακίδης επέμενε να πάρουμε μία καινούργια απόφαση, γιατί θεωρεί ότι ο Δήμαρχος δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες με βάση το ψήφισμα στο οποίο κατέληξε το Δημοτικό Συμβούλιο σε προηγούμενη συνεδρίαση. Επέμενε ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα νέο ψήφισμα με την προσθήκη δύο φράσεων: Ότι η Δράμα πρέπει να είναι στην κύρια Σιδηροδρομική Εγνατία και ότι θα πρέπει, απαραίτητα, να έρθει στη Δράμα ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Άσκησε κριτική στον Δήμαρχο Δράμας, όπως και οι εκπρόσωποι των άλλων παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Ο Δήμαρχος Δράμας, όμως, είπε ότι παραδόθηκε το ψήφισμα του Δήμου Δράμας για τη σιδηροδρομική σύνδεση στον Πρωθυπουργό και στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Στη δε επίσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους υπόλοιπους δημάρχους για το ίδιο θέμα, η ενημέρωση που είχε ήταν ότι θα υπάρξει επίσκεψη στη Δράμα από εκπροσώπους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το φθινόπωρο. Ο Δήμαρχος πρόσθεσε ότι δεν αλλάζει η άποψη του δήμου πως η Δράμα είναι απαραίτητο να είναι στη Σιδηροδρομική Εγνατία. Το επεσήμανα και εγώ ότι δεν χρειάζεται να προστεθεί με νέα απόφαση, γιατί δεν αλλάζουμε τη θέση που εκφράσαμε με το ψήφισμα, ότι δηλαδή η Δράμα πρέπει να είναι μέσα στη Σιδηροδρομική Εγνατία. Ο κ. Τσιαμπούσης είπε ότι συμφωνεί με την προηγούμενη απόφαση, καταθέτοντας όμως τη δική του παρατήρηση. Την ώρα της ψηφοφορίας, ήταν παρόντες δυο σύμβουλοι από την παράταξη του κ. Ηλιόπουλου και δύο από την παράταξη του κ. Τσιαμπούση. Ο κ. Καλαϊδόπουλος είπε ότι δεν ψηφίζει τίποτα. Η τελική απόφαση που πέρασε με τις 9 ψήφους της Δημοτικής Αρχής ήταν ότι δεν χρειάζεται νέο ψήφισμα».
Τι δήλωσε ο κ. Μιχάλης Μλεκάνης
Σχετικά με τη συζήτηση του ίδιου θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Μιχάλης Μλεκάνης, δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πόλη + Ζωή», είπε στα «Χ»: «Ήταν πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να μην καταλήξουμε σε νέο ψήφισμα. Υποστήριξαν ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι στην ήδη υπάρχουσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη Σιδηροδρομική Εγνατία, γιατί ο Δήμαρχος δεν έκανε κάτι άλλο από αυτά που έχουμε αποφασίσει. Όμως συναντήθηκε με τους άλλους δημάρχους και συμφώνησε να είναι η Δράμα στον σχεδιασμό και όχι συγκεκριμένα επάνω στον κεντρικό άξονα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αυτό που πρότεινε η «Πόλη + Ζωή» ήταν να διατυπωθεί ότι ο Δήμος Δράμας δεν δέχεται την πρόταση που παρουσιάστηκε στους δημάρχους για τη σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Νέας Ζίχνης. Είναι κάτι που δεν δεχόταν η Δημοτική Αρχή και μάλιστα ο πρόεδρος με απαράδεκτη συμπεριφορά διέλυσε τη διαδικασία. Η παράταξη «Πόλη + Ζωή» τελικά αποχώρησε, διότι, ενώ ψηφίσαμε με την παράταξη «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» το ίδιο πράγμα, οι προτάσεις καταγράφηκαν σαν διαφορετικές και καταμετρήθηκαν ξεχωριστά».
Τι δήλωσε ο κ. Αλέξανδρος Τσιαμπούσης
O επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Project Δράμα 2020», κ. Αλέξανδρος Τσιαμπούσης, είπε στα «Χ»: «Η δική μας θέση είναι ότι, όταν ο Δήμαρχος επισκέφθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δεν ακολούθησε τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος είπε ότι πριν από τη συνάντηση στο Υπουργείο συναντήθηκε με τους υπόλοιπους δημάρχους του νομού και κατέληξαν σε μία στρατηγική για τη συνάντηση. Ρώτησα τον Δήμαρχο Δράμας ποια ήταν αυτή η στρατηγική, αλλά δεν πήρα απάντηση. Οι ανακοινώσεις μετά τη συνάντηση έδειχναν ότι οι δήμαρχοι έφυγαν με θετικές εντυπώσεις για την πρόταση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά στην πραγματικότητα αυτή η πρόταση ήταν αυτή που θέλαμε να αποφύγουμε. Ο Δήμαρχος Δράμας έβαλε τον πήχη πολύ χαμηλά. Η θέση μας στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν να εμμένουμε στην παλαιότερη απόφαση που είχαμε πάρει για τη σιδηροδρομική σύνδεση αλλά και να διατυπωθεί σε νέα απόφαση ότι δεν συμφωνούμε με την πρόταση που έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου έβαλε το θέμα σε ψηφοφορία χωρίς να έχει εξειδικεύσει τις προτάσεις. Στην ουσία, εμείς ψηφίσαμε αυτά που είχε πει η «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» και η «Πόλη + Ζωή» πιο πριν. Αλλά ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θεώρησε ότι άλλα ψήφισε η «Πόλη + Ζωή», άλλα ψηφίσαμε εμείς και άλλα η «Αυτοδιοίκηση Πολιτών». Για τον λόγο αυτό αποχωρήσαμε».
Τι δήλωσε ο κ. Στέργιος Ηλιόπουλος
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοίκηση Πολιτών», κ. Στέργιος Ηλιόπουλος, σημείωσε στα «Χ» για το ίδιο θέμα: «Εμείς αναδείξαμε το γεγονός ότι στη συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Δήμαρχος Δράμας δεν είχε την εξουσιοδότηση να μιλήσει για οτιδήποτε άλλο, παρά μόνο για τη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, την οποία δεν την έθεσε. Η παρουσία του στην Αθήνα σε μία συνάντηση μαζί με τους υπόλοιπους δημάρχους, με έναν Γενικό Γραμματέα Υπουργείου και όχι με τον ίδιο τον Υπουργό δεν μας τιμά σαν πόλη. Δείχνει ότι μας βλέπουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει από εδώ και πέρα να εντείνουμε τον αγώνα βάζοντας έναν μόνο στόχο: η Δράμα να είναι πάνω στον κεντρικό άξονα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ζητούμε από τον Υπουργό Υποδομών να έρθει στη Δράμα και όχι να πάμε εμείς στην Αθήνα, για να καταλάβει και την αγανάκτηση του κόσμου στο συγκεκριμένο ζήτημα. Από εκεί και πέρα, ζητήσαμε να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο: να βγει νέα ανακοίνωση η οποία να καταδικάζει τη λύση που πρότεινε το Υπουργείο Υποδομών για τη σύνδεση της Δράμας. Δυστυχώς, όμως, η Δημοτική Αρχή με διάφορα τερτίπια προσπάθησε να μην περάσει αυτή η πρόταση. Ήταν απαράδεκτη η ενέργεια του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου να σπάσει σε τρία κομμάτια τις προτάσεις της αντιπολίτευσης, για να μην βγει η απαραίτητη πλειοψηφία. Επίσης, ήταν απαράδεκτη και η στάση του Δημάρχου, που θεώρησε ότι θίχτηκε από την κριτική που του έγινε και αποχώρησε από τη συζήτηση. Όλο αυτό δείχνει ότι υπήρχε ένα οργανωμένο σχέδιο να μην βγει καινούργια απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Δυστυχώς, η Δημοτική Αρχή έχει πετάξει τις διεκδικήσεις για τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία. Ακολουθεί τις κομματικές παραινέσεις, παρά τις ανάγκες του λαού αυτού του τόπου».