Δεν επιστρέφει άμεσα η εστιάμαξα στη Δράμα

0
558

Απαιτείται να περάσει έλεγχο προκειμένου να παραδοθεί ασφαλής για ταξίδια, εξηγεί στα «Χ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας

Δεν επιστρέφει άμεσα στη Δράμα, μετά το πέρας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, η ιστορική εστιάμαξα του orient express. Το πολυτελές βαγόνι του θρυλικού τρένου χρησιμοποιήθηκε στη ΔΕΘ και συγκεκριμένα στο περίπτερο του ΟΣΕ, προσελκύοντας μάλιστα μεγάλο ενδιαφέρον.
Ωστόσο, όπως φαίνεται, απομένουν να δρομολογηθούν κάποιες ακόμη εργασίες πριν αυτό επιστρέψει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας όπου θα φυλαχτεί για να χρησιμοποιηθεί, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, για τουριστικά δρομολόγια.
Μιλώντας στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας «Ο Ήφαιστος» είπε ότι επισκέφθηκε πρόσφατα την εστιάμαξα του orient express στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι το βαγόνι είναι σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, «Έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο εργοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι πλέον αγνώριστο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι στο βαγόνι θα γίνουν δοκιμές για ταξίδια σε ταχύτητες των 120 χιλιομέτρων. Θα πρέπει δηλαδή να περάσει από επιθεώρηση, το λεγόμενο σιδηροδρομικό ΚΤΕΟ. Ουσιαστικά η εστιάμαξα δεν έχει παραδοθεί από το εργοστάσιο οχημάτων, αλλά μεταφέρθηκε μόνο για τις ανάγκες της ΔΕΘ. Θα πρέπει τώρα οπωσδήποτε να γίνει δοκιμή ταξιδίου, επειδή έχουν γίνει αλλαγές στα “φορεία” του βαγονιού, ώστε να είναι ασφαλές όταν παραδοθεί».
Βέβαια το ερώτημα παραμένει πότε τελικά θα επιστρέψει το ιστορικό βαγόνι στη Δράμα, από όπου και ξεκίνησε την περιπέτειά του πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Αυτό σύμφωνα με όσα είπε στα «Χ» ο κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος ίσως να συμβεί μέχρι τον Νοέμβριο. Ωστόσο, τίθενται και κάποια θέματα που αφορούν την επιστροφή του βαγονιού στη Δράμα, κάτι που θα γίνει με ειδική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το κόστος θα αναλάβει ο ΟΣΕ. Ο πρόεδρος του Ηφαίστου διευκρινίζει πάντως ότι: «Έμείς έχουμε ζητήσει και κάποια άλλα βαγόνια. Πιστεύουμε ότι όλα αυτά θα μας τα φέρουν μαζί. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η εστιάμαξα θα επιστρέψει στη Δράμα, διότι μέσα στο μηχανοστάσιο δεν θα έχει πρόσβαση κανείς και αποτελεί το ασφαλέστερο σημείο» εξηγεί ο κ. Μακρόπουλος.

Ο Ήφαιστος συνεχίζει την προσπάθειά του για τη δημιουργία του Σιδηροδρομικού Μουσείου της Δράμας
Την ίδια ώρα, ο Σύλλογος του Ηφαίστου συνεχίζει την προσπάθειά του για τη δημιουργία του Σιδηροδρομικού Μουσείου της Δράμας. Τα μέλη του συλλόγου ετοιμάζουν αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν ως εκθέματα στο μουσείο, καθαρίζοντάς, τρίβοντας και βάφοντας, συνεχώς τον σιδηροδρομικό εξοπλισμό που έχουν στη διάθεσή τους.
Στην κατεύθυνση αυτή, τον περασμένο Φεβρουάριο ο Ήφαιστος αποφάσισε τη μουσειακή αποκατάσταση και ενός μηχανοκίνητου βαγονέτου με σκοπό την έκθεσή του εντός του νέου μουσείου. Επιλέχτηκε το ΜΒ 458, το οποίο βρισκόταν για χρόνια στο Δραιζινοστάσιο της Δράμας και είχε τα λιγότερα προβλήματα. «Πρόκειται για όχημα κατασκευής του 1962. Η αποκατάσταση του συγκεκριμένου οχήματος ξεκίνησε και προχωρά. «Έχουμε ήδη παραγγείλει ξύλα για το βαγονέτο και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αναπαλαίωσης. Το πάτωμά του και όλα τα ξύλινα μέρη ήταν από δρυ. Έτσι προχωρήσαμε σε παραγγελία της συγκεκριμένης ξυλείας παρόλο που έχει μεγάλο κόστος, γιατί ήταν σημαντικό να τοποθετήσουμε ακριβώς τα ίδια υλικά με τα προτότυπα» προσθέτει ο κ. Μακρόπουλος.
Ο ΜΕΑΣ Ήφαιστος πάντως σκοπεύει να διεκδικήσει και την αποκατάσταση της ατμομηχανής ΛΒ-962 (είναι η μία από τις δύο ατμομηχανές που συντηρεί στις εγκαταστάσεις του), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για αμαξοστοιχία τουριστικής διαδρομής κάτι που αν επιτευχθεί, η ΛΒ-962 θα είναι και η μοναδική ατμομηχανή που θα κυκλοφορεί πλέον στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή δεν έχει προχωρήσει ακόμη καθώς οι απαιτούμενες συναντήσεις με τους ανθρώπους της διοίκησης του ΟΣΕ δεν στάθηκε εφικτό να γίνουν το προηγούμενο διάστημα, λόγω φόρτου εργασίας. Παρόλα αυτά, η αποκατάσταση της ατμομηχανής ΛΒ-962 παραμένει στόχος για τους ανθρώπους του Ηφαίστου, όπως διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Σιδηροδρομικών της Δράμας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here