Δημοπρατείται ο κόμβος Ξηροποτάμου

Πράσινο φως από την Οικονομική Επιτροπή της ΠΑΜΘ

0
1621

Θετική ήταν η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ που συνεδρίασε την περασμένη Πέμπτη για δυο σημαντικά έργα που αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας. Το πρώτο έργο αφορά όπως ανακοίνωσε χθες ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος, τον κυκλικό κόμβο που πρόκειται να δημιουργηθεί στην δυτική είσοδο της πόλης και συγκεκριμένα στην διασταύρωση του Ξηροποτάμου.

Πρόκειται για την ανακατασκευή του κόμβου Ξηροποτάμου και την μετατροπή του σε κυκλικό κόμβο. Το έργο έχει να κάνει με την εύρυθμη λειτουργία και την διευθέτηση της κυκλοφορίας αλλά και με την είσοδο στην πόλη η οποία δεν παρουσιάζει και την καλύτερη εικόνα σημείωσε χθες ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δράμας. Το έργο, μετά την θετική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας την περασμένη Πέμπτη θα χειριστεί πλέον η επιτροπή διαγωνισμού για την δημοπράτησή του.
Το ύψος του έργου ανέρχεται στις 850.000 ευρώ και αφορά αναγκαία παρέμβαση η οποία όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, πέραν της αισθητικής και της διευθέτησης του κυκλοφοριακού σχετίζεται και με την διευθέτηση των ομβρίων υδάτων. Είναι αντιληπτό για τους διερχόμενους ότι στο ίδιο σημείο υπάρχει σημαντικό πρόβλημα μετά από έντονες βροχοπτώσεις. Η συγκεκριμένη διευθέτηση θα γίνει μέχρι το σημείο της γέφυρας Τζομπάνκα στην Νέα Κρώμνη.
Η υλοποίηση του κυκλικού κόμβου όπως έχουν γράψει τα ΧΡΟΝΙΚΑ ήδη απο την άνοικη του 2019, θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, ασφάλειας, κίνησης των οχημάτων, μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων, μείωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης κλπ σε σχέση με τους ηλεκτρονικούς σηματοδότες που βρίσκονται στο ίδιο σημείο σήμερα.
Θα αντιμετωπιστεί όπως προαναφέρθηκε το πρόβλημα που υπάρχει στην περιοχή, κατά τις έντονες βροχοπτώσεις, με τα όμβρια νερά, με την κατασκευή συστήματος από αγωγούς και φρεάτια που θα παροχετεύουν τα όμβρια στον παρακείμενο χείμαρρο. Θα βελτιωθούν επίσης και οι προσβάσεις στο καινούργιο κόμβο σε μια ακτίνα περιμετρικά περίπου 100μ.Ο κόμβος θα είναι ισόπεδος, διαμέτρου 45 μ., τετρασκελής και μιας λωρίδας κυκλοφορίας, με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 6,10 μ.Παρόμοια μελέτη για την κατασκευή κυκλικού κόμβου υπάρχει από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Δράμας και για την διασταύρωση της Σόφτεξ (στον κόμβο του Περιφερειακού άξονα).Πρόκειται για παρεμβάσεις όπως αυτές που προηγήθηκαν στον κυκλικό κόμβο Δράμας – Καβάλας που βρίσκεται στο ύψος του ξενοδοχείου Κούρος. Εάν κρίνει κανείς από την λειτουργία του συγκεκριμένου κυκλικού κόμβου δεν αποκλείεται αρχικά να αντιμετωπιστούν παρόμοιες δυσκολίες και στο νέο έργο. Δυσκολίες που σχετίζονται κυρίως με την αρχική προσαρμογή των οδηγών στις νέες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Ωστόσο τα οφέλη από την λειτουργία του κόμβου τόσο στον Ξηροπόταμο όσο (πιθανόν στην συνέχεια) και στην περιοχή της Σόφτεξ θα είναι πολλαπλά, σε σύγκριση με τον τρόπο διέλευσης που υπάρχει αυτή την στιγμή και ο οποίος βασίζεται στην λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών.
Το έργο αναμένεται να έχει δημοπρατηθεί σε ένα μήνα περίπου και απο την στιγμή που θα προκύψει ανάδοχος θα υλοποιηθεί σε ένα ακριβώς χρόνο.
Το έργο της νέας γέφυρας στη Μαρμαριά
Παράλληλα ο κ. Γιώργος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι κατά την συνεδρίαση της προηγούμενης Πέμπτης, θετική ήταν η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ και για το έργο της γέφυρας της Μαρμαριάς στον Δήμο Παρανεστίου. Το έργο αναλαμβάνει πλέον η επιτροπή διαγωνισμού και σε εύλογο χρονικό διάστημα αναμένεται να προκύψει ανάδοχος και έναρξη εκτέλεσης του έργου.
Πρόκειται όπως είπε για την κατασκευή μιας νέας γέφυρας Βορειοδυτικά της υφιστάμενης η οποία κατασκευάστηκε πριν μισό και πλέον αιώνα και είναι μιας διαδρομής. Στην παρούσα γέφυρα οι οδηγοί πρέπει να περιμένουν να ολοκληρωθεί η διέλευση από τον αντίθετο ρεύμα για να περάσουν, σύμφωνα με όσα είπε ο Χωρικός Αντιοπεριφερειάρχης Δράμας. Η νέα γέφυρα που δημιουργείται θα έχει δυο λωρίδες κατεύθυνσης για τα οχήματα, συν δυο λωρίδες πεζογέφυρας εκατέρωθεν και έχει κόστος 3,5 εκ ευρώ.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here