Προφανώς αυτός που χάραξε τη διαχωριστική διπλή γραμμή έκανε λάθος. Θα το διορθώσουμε άμεσα, λένε στα «Χ» οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου
Αστοχίες που δημιουργούν δικαιολογημένο προβληματισμό αλλά και σύγχυση στους οδηγούς στην εξέλιξη των έργων της Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης στην περιοχή της 19ης Μαΐου.
Ο λόγος για τα έργα του οδοστρώματος και της επίστρωσης του ψυχρού υλικού αλλά και των διαγραμμίσεων που παρουσιάζουν λάθη, όπως επιβεβαιώνουν και οι αρμόδιες υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της χάραξης διπλής διαχωριστικής γραμμής στο ύψος της διασταύρωσης της Δ.Ε.Υ.Α.Δ. που εμποδίζει τα οχήματα να στρίψουν σε κάθετους προς την 19ης Μαΐου οδούς. Πρόκειται για λάθος χάραξη της οριζόντιας σήμανσης που δεν προβλέπονται από την μελέτη του έργου και που εμφανώς οφείλεται σε λάθος του διαγραμμιστή, όπως επιβεβαιώνει και η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας.
Ο προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας κ. Ιωάννης Κιοσσές απαντώντας στα ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας, ξεκαθαρίζει ότι έχει γίνει λάθος στην διαγράμμιση με την χάραξη διπλής λωρίδας εκεί που δεν πρέπει. «Είναι λάθος του διαγραμμιστή» διευκρινίζει για να συμπληρώσει: «Του δώσαμε το σχέδιο σύμφωνα με το οποίο στο συγκεκριμένο σημείο η λωρίδα θα πρέπει να είναι διακεκομμένη. Στην εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη στο σημείο αυτό προβλέπεται διακεκομμένη λωρίδα για να μπορούν να στρίβουν οι οδηγοί αριστερά. Στο ίδιο σημείο, στο ύψος της διασταύρωσης η διπλή λωρίδα θα έπρεπε να διακόπτεται. Ο διαγραμμιστής είχε το σχέδιο. Προφανώς αυτός που χάραξε τη γραμμή έκανε λάθος. Θα το διορθώσουμε άμεσα. Πρόκειται για έργο του αναδόχου. Mέσα στις υποχρεώσεις του είναι και η διαγράμμιση της οδού».
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι και το μοναδικό ζήτημα που αφορά το νέο οδόστρωμα στην οδό 19ης Μαΐου, διότι πολλά έχουν ειπωθεί και εντός του Δημοτικού Συμβουλίου για την ψυχρή επίστρωση στο νέο οδόστρωμα.
Σε ό,τι αφορά τη φθορά που φαίνεται να παρουσιάζει το ψυχρό υλικό κόκκινου χρώματος, με το οποίο έγινε η επίστρωση του οδοστρώματος στην 19ης Μαΐου, μόνο λίγες ημέρες μετά την επίστρωσή του, ο προϊστάμενος των τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας αναφέρει: «Είναι ένα υλικό το οποίο δεν έχει τοποθετηθεί κάπου αλλού. Το δοκιμάσαμε με διάφορους τρόπους. Πήραμε και οδηγίες από την εταιρεία που το προμηθεύτηκε ο ανάδοχος. Ότι διορθώσεις είναι να γίνουν θα γίνουν. Μπορεί να είναι από αστοχία του υλικού ή από κάποιον άλλο λόγο. Πάντως θα γίνει ότι χρειαστεί. Ούτως ή άλλως δεν έχουμε δώσει ακόμη βεβαίωση περαίωσης του έργου».
Υπενθυμίζεται ότι συζήτηση για το συγκεκριμένο πρόβλημα που προκάλεσε εύλογη ανησυχία για την ποιότητα των εργασιών που γίνονται στο πλαίσιο του ΒΑΑ στο οδόστρωμα της 19ης Μαΐου, έγινε και στην πρόσφατη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας όταν το θέμα τέθηκε από τον κ. Κυριάκο Χαρακίδη υποψήφιο δήμαρχο με την παράταξη Πόλη+Ζωή, όσο και ο κ. Λευτέρη Χρυσοχοΐδη δημοτικό σύμβουλο της παράταξης Project για τη Δράμα. Ο κ. Χαρακίδης είχε ζητήσει διευκρινίσεις για το υλικό της επίστρωσης του οδοστρώματος και την αντοχή του αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να υπάρχουν προβλήματα σε αυτό μέχρι τον Αύγουστο. Ο δε κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι η αντιθερμική επίστρωση του οδοστρώματος έχει αρχίσει να «σκάει» κάτι που όπως είπε επιβεβαιώνουν και πολίτες και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην 19ης Μαΐου και ρώτησε ποιος τελικά θα επιβαρυνθεί το κόστος αποκατάστασης εάν αυτή χρειαστεί.
Στην απάντηση που έδωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Καψημάλης, είχε αναφέρει ότι: «Τις όποιες εργασίες γίνονται στην 19ης Μαΐου δεν τις αποφασίζω ούτε εγώ ούτε εσείς, ούτε και ο δήμαρχος. Υπάρχει μια εγκεκριμένη μελέτη επιχορηγούμενη και χρηματοδοτούμενη. Πρόκειται για χρήματα που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχουν επιβλέποντες μηχανικοί για τις εργασίες και την εκτέλεσή τους και αυτοί που θα υπογράψουν για την παραλαβή του έργου μετά από 18 μήνες, είναι αυτοί που θα είναι και υπεύθυνοι για την παράδοση του έργου. Για οποιαδήποτε αστοχία έχει διαπιστωθεί (φυσικά την έχουμε διαπιστώσει και εμείς) ο ανάδοχος είναι αναγκασμένος να κάνει εργασίες αποκατάστασης και να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις των επιβλεπόντων μηχανικών της υπηρεσίας. Κάθε ημέρα που περνά ο εργολάβος έχει συγκεκριμένες ρήτρες. Από την ενημέρωση που έχω από τους επιβλέποντες και από τον διευθυντή της υπηρεσίας, κάθε ημέρα που περνά επιβάλλεται πρόστιμο για την μη περαίωση των εργασιών. Από εκεί και πέρα, για οποιαδήποτε επιδιόρθωση χρειάζεται, η υπηρεσία (του δήμου) έχει ενημερώσει τον ανάδοχο και θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες από το νόμο που ορίζει τις δημόσιες συμβάσεις ώστε να επέμβουμε και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη και θα ληφθεί όποιο μέτρο μπορεί να πάρει η υπηρεσία για να τον ζορίσουμε (τον εργολάβο) για τα σημεία που είναι όντως προβληματικά». Όπως είπε επίσης ο κ. Καψημάλης αν ο εργολάβος δεν αποκαταστήσει τα προβλήματα θα γίνουν και περικοπές στην αμοιβή του.