Η τηλεκπαίδευση έχει βελτιωθεί αλλά τα προβλήματα δεν έχουν εκλείψει πλήρως

0
2500

Λάζαρος Αρτεμιάδης στα «Χ»: «Πολλοί μαθητές δεν διαθέτουν εξοπλισμό για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα»

Συνεχίζονται τα προβλήματα με την παρακολούθηση της τηλεκπαίδευσης από τους μαθητές, αναφέρει στα «Χρονικά της Δράμας» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης. Πολλές φορές οι μαθητές δεν μπορούν να συνδεθούν, ενώ κάποιες άλλες φορές ακούγεται μόνο ήχος από τους μαθητές και όχι από τους εκπαιδευτικούς. Η προβληματική κατάσταση που είχε υπάρξει στην αρχή της εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης έχει βελτιωθεί, αλλά τα προβλήματα δεν έχουν εκλείψει πλήρως, εξηγεί ο κ. Αρτεμιάδης.
Το κυριότερο πρόβλημα, αυτή τη στιγμή είναι ότι υπάρχουν μαθητές και στα σχολεία της Δράμας που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα. «Βοήθεια υπήρξε μόνο από την προσπάθεια που έκαναν κάποιοι Δήμοι, όπως ο Δήμος Παρανεστίου, ο Δήμος Δοξάτου και ο Δήμος Νευροκοπίου, αγοράζοντας τάμπλετ για να καλύψουν τις ανάγκες. Αλλά αυτά είναι προβλήματα που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο καθυστέρησε και προχθές ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα με voucher στο πλαίσιο του οποίου θα δοθούν 200 ευρώ στους μαθητές για τεχνικό εξοπλισμό».
Στο ερώτημα ποιο είναι το ποσοστό των μαθητών που δεν έχει τον εξοπλισμό για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της τηλεκπαίδευσης, ο κ. Αρτεμιαδης είπε ότι από μια μικρή έρευνα που έγινε στις 2 Δεκεμβρίου σε επτά σχολεία της Δράμας, τρία εκ των οποίων εντός της πόλης και τέσσερα στην περιφέρεια του Νομού, βρέθηκε ότι 54 συνολικά μαθητές δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα διότι δεν διέθεταν εξοπλισμό. «Η αλήθεια είναι ξεκάθαρη. Οι ανάγκες των παιδιών σε τεχνικό εξοπλισμό δεν καλύφθηκαν παρότι οι ανάγκες ήταν γνωστές από τον Μάρτιο. Γνώριζαν ποια παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν τεχνικό εξοπλισμό, αλλά αδιαφόρησαν για αυτά» συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.

Τα voucher των 200 ευρώ που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας
Σημειώνεται ότι σχετικά με την επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop), το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προχθές Τρίτη τα εξής:
«Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19 και στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού μας για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών μας, η Κυβέρνηση επενδύει επιπλέον 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.
Το νέο πρόγραμμα, προϋπολογισμού 112 εκατ. ευρώ, των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).
Σημειώνεται ότι, ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το πρόγραμμα αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύει στη χρήση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου 325.000 οικογένειες με 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι.
Το πρόγραμμα στοχεύει να συμβάλει, με ουσιαστικό τρόπο, στη μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου. Η βιωματική εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με τις νέες τεχνολογίες αποτελεί οριζόντια τομή, αναγκαία και μετά την παρέλευση της πανδημίας. Χτίζουμε, λοιπόν, πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, ώστε να βγούμε από αυτήν την κρίση ισχυρότεροι. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μέρος της συνολικότερης στρατηγικής μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην παιδεία, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για τη ριζική αναβάθμιση των δημόσιων δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων, την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών και την αναβάθμιση της σύνδεσής τους με το διαδίκτυο, προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, και τη δημιουργία εκτεταμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Η συμμετοχή στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης πρέπει να αφορά κάθε νέο και νέα.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δρομολογεί την ψήφιση Διάταξης Νόμου αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με την οποία την υλοποίησή του θα αναλάβει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», που θα αναπτύξει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα. Σύντομα θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here