Το περιστατικό συνέβη αργά το βράδυ της Τετάρτης.
Το κτήριο ήταν χαρακτηρισμένο ως μνημείο.
Καταστράφηκε από πυρκαγιά που αναφέρθηκε στις 23.20’ το βράδυ της Τετάρτης η οροφή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Πλατανιάς, που είναι χαρακτηρισμένος και ως μνημείο μαζί με τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Δράμας και Παρανεστίου.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, κάηκε η κεραμοσκεπή και το εσωτερικό ξύλινο πάτωμα του κτηρίου. Στο σημείο του περιστατικού μετέβησαν δυο οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με πέντε πυροσβέστες που επιχείρησαν και κατάσβεσαν την φωτιά. Το εγχείρημα δεν ήταν εύκολο λόγω των εύφλεκτων υλικών και εξαιτίας του γεγονότος ότι υπήρχαν αντικείμενα αιχμηρά, γυαλιά και άλλα αντικείμενα από άτομα που φαίνεται ότι διέμεναν στον παλιό σταθμό. Ο παλιός και αποδεδειγμένα εγκαταλελειμμένος από τον ΟΣΕ Σιδηροδρομικός Σταθμός της Πλατανιάς υπέστη μεγάλη καταστροφή από την πυρκαγιά και το πλέον βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί να κατοικηθεί ή να χρησιμοποιηθεί πια σε αυτή την κατάσταση, καθώς κάηκε και ένα μεγάλο τμήμα του δευτέρου ορόφου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Πυροσβεστικής, η οποία διενεργεί έρευνα για τα αίτια της πυρκαγιάς.
Ο σταθμός άρχισε να λειτουργεί από το 1896 και αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό για τους επιβάτες της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, την ίδια περίοδο δηλαδή που εγκαινιάστηκε ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας. Εξάλλου, τόσο ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας όσο και αυτοί της Πλατανιάς και του Παρανεστίου, θεωρούνται μνημεία και σε αυτά υπάρχουν πολλά βαγόνια, μεταξύ αυτών και τα δυο βαγόνια του Orient Express, που αποτελούν μουσειακά εκθέματα.
Η ιστορική αξία αυτών των σταθμών άλλωστε αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας θεωρείτο η ναυαρχίδα των σιδηροδρομικών σταθμών της Jonction. Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, δημιουργήθηκε το 1895 από την εταιρεία Ενωτικός Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης (Jonction Salonique – Constantinople), στην όποια συμμετείχαν η Οθωμανική Αυτοκρατορική Τράπεζα (Banque Imperiale Ottomane), όπως και Βελγικοί και Γαλλικοί οίκοι.
Αργότερα, όταν αυτές οι εγκαταστάσεις περιήλθαν στο ελληνικό δημόσιο μετά την απελευθέρωση, το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων για πολλές δεκαετίες, ωστόσο με φθίνουσα πορεία έως τα τέλη της δεκαετίας του 90. Πάρα την ιστορική αξία του δικτύου, των σταθμών της Δράμας και του τροχαίου υλικού που διαθέτουν, τα τελευταία χρόνια (ιδιαίτερα κατά την περίοδο της μνημονιακής περιόδου) παρατηρήθηκε ιδιαίτερη εγκατάλειψη και έλλειψη μέριμνας από την πλευρά του ΟΣΕ για την ίδια του την περιουσία. Αυτό ήταν περισσότερο εμφανές σε μικρούς Σιδηροδρομικούς Σταθμούς όπως στην περίπτωση της Πλατανιάς, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για σταθμό που είναι χαρακτηρισμένος ως μνημείο.
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Πλατανιάς πάντως, πέρα από την ιστορική του αξία, παρουσιάζει και τεράστια συναισθηματική αξία, ειδικότερα για τους κατοίκους της περιοχής, κάτι που άλλωστε φάνηκε με τη θλίψη που προκάλεσε στην κοινή γνώμη η είδηση της καταστροφής του λόγω της πυρκαγιάς το βράδυ της περασμένης Τετάρτης.