Μεταφέρθηκε στον Πειραιά η εστιάμαξα του Orient Express

0
1908

-†O ΟΣΕ την απομάκρυνε από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας χθες, Πέμπτη.
†-Ποια είναι η προοπτική της επιστροφής και της τουριστικής της αξιοποίησης.

Μεταφέρθηκε τελικά, χθες, Πέμπτη, στην Αθήνα, μετά από απόφαση του ΟΣΕ, η ιστορική εστιάμαξα του Orient Express. Η εστιάμαξα μεταφέρθηκε με γερανοφόρα οχήματα σε φορτηγό-πλατφόρμα με προορισμό το Μουσείο του ΟΣΕ στον Πειραιά προκειμένου, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά χθες στα ΧΡΟΝΙΚΑ από τον γραμματέα του “ΜΕΑΣ Ήφαιστος” κ. Μακρόπουλο, να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες γνωστής τηλεοπτικής εκπομπής μαγειρικής.

Αρχικά η προσπάθεια φόρτωσης του ιστορικού βαγονιού σε φορτηγό-πλατφόρμα του ΟΣΕ έγινε την Τετάρτη, ωστόσο τα γερανοφόρα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν δεν είχαν την ισχύ που θα έπρεπε για να μετακινήσουν την εστιάμαξα. Έτσι μια μέρα μετά, και συγκεκριμένα το μεσημέρι της Πέμπτης, έφθασε στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας μεγαλύτερο γερανοφόρο όχημα, το οποίο επιχειρούσε να μετακινήσει την εστιάμαξα στο φορτηγό-πλατφόρμα του ΟΣΕ με σκοπό την προσωρινή μεταφορά του στις εγκαταστάσεις του Μουσείου του ΟΣΕ στον Πειραιά.
Η προηγούμενη προσπάθεια να απομακρυνθεί η εστιάμαξα είχε γίνει μόλις πριν από λίγες ημέρες, όταν πάλι με απόφαση του ΟΣΕ επρόκειτο να μετακινηθεί στην Αθήνα για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ίδιας τηλεοπτικής εκπομπής (Masterchef). Η εν λόγω απόφαση του ΟΣΕ δεν υλοποιήθηκε τότε, καθώς αντέδρασαν τόσο ο Δήμος Δράμας όσο και ο Σύλλογος των Σιδηροδρομικών της Δράμας, ΜΕΑΣ Ήφαιστος, που εμπόδισαν την απομάκρυνση του ιστορικού βαγονιού.
Το μουσειακό όχημα επρόκειτο να μεταφερθεί για τις ανάγκες γυρισμάτων της εκπομπής που προβάλλεται στο τηλεοπτικό κανάλι Star Channel, όπως τουλάχιστον επεσήμανε με έγγραφό του τότε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλος, σημειώνοντας ότι τα γυρίσματα της σειράς θα προβάλλουν και τον Σιδηρόδρομο.
Βέβαια επειδή και άλλα μέρη του τροχαίου υλικού που βρισκόταν στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας έφυγαν για προσωρινές ανάγκες στο παρελθόν, αλλά δεν επέστρεψαν ακόμη, η προοπτική απομάκρυνσης του μουσειακού βαγονιού εστίασης,( η ιστορική εστιάμαξα του Orient Express) ορθά σήμανε συναγερμό στους τοπικούς παράγοντες. Τελικά τότε η απομάκρυνση του ιστορικού βαγονιού απετράπη και οι μηχανές της ΤΡΕΝΟΣΕ που έφτασαν για να παραλάβουν την εστιάμαξα του Orient Express από τη Δράμα, επέστρεψαν πίσω χωρίς το πολύτιμο μουσειακό σιδηροδρομικό όχημα. Ο Δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, από τη στιγμή που ειδοποιήθηκε, μετέβη στον σιδηροδρομικό σταθμό και με τη συμμετοχή δημοτικών συμβούλων και ανθρώπων του «Ηφαίστου» έκαναν κατάληψη της γραμμής στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στη Δράμα, λίγη ώρα πριν οι μηχανές του ΟΣΕ προσεγγίσουν για να δέσουν το ιστορικό όχημα και να το μεταφέρουν στην Αθήνα. Σε δήλωσή του μάλιστα ο Δήμαρχος Δράμας είχε πει ότι ενημερώθηκε για τη μεταφορά της εστιάμαξας του Orient Express για τηλεοπτικά γυρίσματα στην Αθήνα. Ωστόσο, όπως είπε «το παρελθόν μας διδάσκει ότι, οτιδήποτε φεύγει από τη Δράμα, δεν επιστρέφεται. Όπως έγινε και με την περίπτωση της ατμομηχανής που το 2015 μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη για τα γυρίσματα εκπομπής, αλλά ακόμη δεν έχει επιστρέψει στη Δράμα». Ο Δήμαρχος Δράμας μάλιστα τότε είχε ξεκαθαρίσει ότι, όταν κατά την διάρκεια της Ονειρούπολης ζητήθηκε η εστιάμαξα, η διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ ισχυρίστηκε ότι το βαγόνι δεν μπορεί να μετακινηθεί, διότι είναι μουσειακό κομμάτι και μπορεί να υπάρξει πρόβλημα.
Η προχθεσινή απομάκρυνση της εστιάμαξας
Η κίνηση του ΟΣΕ σε μια δεύτερη προσπάθεια χθες, Πέμπτη, να απομακρύνει τελικά την εστιάμαξα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας, προκάλεσε πικρία τόσο στους σιδηροδρομικούς που φρόντιζαν το όχημα όλα τα προηγούμενα χρόνια όσο και σε πολλούς ακόμη Δραμινούς που είδαν τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας να γίνεται φτωχότερος. Πολλοί πάντως είναι και αυτοί οι οποίοι εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο η εστιάμαξα θα επιστρέψει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας.
Ο ΟΣΕ πάντως έχει προϋπολογίσει το κόστος μεταφοράς της εστιάμαξας στην Αθήνα, αλλά και το κόστος επιστροφής εκτιμώντας ότι το όλο εγχείρημα θα κοστίσει περίπου 17.000 ευρώ. Πάντως σε συζήτηση που έγινε μεταξύ της διοίκησης του ΟΣΕ και στελεχών του συλλόγου ΜΕΑΣ Ήφαιστος καταγράφηκε η πρόθεση του ΟΣΕ να χρησιμοποιηθεί η εστιάμαξα μετά την επιστροφή της στη Δράμα για τουριστική αξιοποίηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here