Μένει αχαρτογράφητη η ρύπανση στη Δράμα

0
5047

Χαμηλή ή μέτρια ποιότητα αέρα έδειχναν τις προηγούμενες ημέρες οι μετρητές του Δήμου Δράμας


 

Σε αχαρτογράφητα νερά βρίσκονται τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Δράμα, παρότι δεν είναι λίγοι οι πολίτες που αναφέρουν δυσφορία τουλάχιστον κάποιες ώρες της ημέρας κατά το περπάτημα ή την κίνηση μέσα στην πόλη, εκφράζοντας την ανησυχία τους.
Η αλήθεια είναι ότι η αιθαλομίχλη που παρατηρείται ορισμένες ημέρες αυτή την περίοδο λόγω των καυστήρων που χρησιμοποιούν πετρέλαιο, καυσόξυλα ή pellet, σε ορισμένες περιοχές της πόλης είναι εμφανής αν και απαιτούνται ιδιαίτερες μετρήσεις για να γίνει αντιληπτό και μετρήσιμο αν η ατμόσφαιρα είναι επιβαρυμένη και πόσο. Όμως αισθητά είναι και τα καυσαέρια που υπάρχουν σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής από τους θερμικούς κινητήρες μιας και τα περισσότερα οχήματα που κινούνται στην πόλη αλλά και το Νομό της Δράμας χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης ή τη βενζίνη και είναι ελάχιστα τα ηλεκτροκίνητα ή έστω τα υβριδικά. Βέβαια το πρόβλημα δεν σχετίζεται μόνο με τα καύσιμα των οχημάτων αλλά και με το κατά πόσο έχουν ελεγχθεί ότι λειτουργούν σωστά.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ των ΧΡΟΝΙΚΩΝ της Δράμας και πιο συγκεκριμένα από στοιχεία που διέθεσε ο προϊστάμενος του δημόσιου ΚΤΕΟ της Δράμας κ. Απόστολος Παπαοικονόμου, το 2021 πέρασαν από το δημόσιο ΚΤΕΟ στη Δράμα 6400 οχήματα, τα οποία έχουν υποχρέωση να περνούν ΚΤΕΟ ανά διετία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, είναι ίδιος και ελαφρώς μικρότερος ο αριθμός των οχημάτων που πέρασαν από κάθε ένα από τα υπόλοιπα τρία ΚΤΕΟ τα οποία λειτουργούν στη Δράμα. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 24.000 οχήματα πέρασαν από ΚΤΕΟ στο Νομό Δράμας κατά την ίδια περίοδο. Κι αν ο αριθμός αυτός δεν δείχνει από μόνος του κάτι, θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο Νομό Δράμας είναι τουλάχιστον διπλάσιος σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμοδίων υπηρεσιών. Με βάση αυτά τα δεδομένα προκύπτουν ερωτηματικά για το αν τα υπόλοιπα οχήματα που κυκλοφορούν στον νομό έχουν ελεγχθεί, σε τι κατάσταση βρίσκονται αλλά και σε τι βαθμό ρυπαίνουν το περιβάλλον, αφού η συντριπτική τους πλειοψηφία χρησιμοποιεί θερμικούς κινητήρες.
Σημαντικό βέβαια είναι να απαντηθεί και το ερώτημα για το αν υπάρχουν μετρητές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στη Δράμα και τι τελικά δείχνουν αυτοί. Στο πρόβλημα της μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Δράμα καθώς και σε άλλες πέντε περιοχές της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στοχεύει να δώσει λύση η ΠΑΜΘ με την τοποθέτηση σταθμών μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Δράμα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή, την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και την Νέα Καρβάλη με ένα έργο ύψους 700 χιλιάδων ευρώ περίπου. Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε το 2020, μέχρι σήμερα, το έργο αυτό, παρότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε διαγωνισμό και όπως προέκυψε τις προηγούμενες ημέρες από το ρεπορτάζ των «Χ» βρίσκεται στη φάση της κατάρτισης των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού.
Μετρητές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και όχι μόνο, έχει τοποθετήσει μόνο ο Δήμος της Δράμας από το καλοκαίρι του 2021 και μάλιστα οι σταθμοί αυτοί καταγράφουν δεδομένα σε καθημερινή βάση στην ιστοσελίδα https://drama.smartiscity.gr, η οποία είναι προσβάσιμη από κάθε πολίτη. Αν και κατά περίεργο τρόπο αυτοί οι μετρητές ρύπανσης δεν φαίνονται στον χάρτη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τους μετρητές ρύπανσης (δημόσιους, ερευνητικούς και ιδιωτικούς) που υπάρχουν ανά τη χώρα.
Τα στοιχεία των μετρητών του Δήμου Δράμας, έδειχναν όλες τις προηγούμενες ημέρες πλην της χθεσινής, χαμηλή ή μέτρια ποιότητα αέρα, συστήνοντας περιορισμούς στις εξωτερικές δραστηριότητες σε άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα και το στοιχείο αυτό μόνο του αποτελεί, αν μη τι άλλο, αιτία τουλάχιστον προβληματισμού.
Από την μια πλευρά τα καυσαέρια, από την άλλη πλευρά οι καυστήρες θέρμανσης και τα τζάκια, φαίνεται ότι έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα που δημιουργεί ερωτηματικά για την πιθανή επιβάρυνση της υγείας των πολιτών της περιοχής μας, παρότι μελέτες ή έρευνες με τέτοιου είδους δεδομένα δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει τους αρμοδίους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ