– Ατυχήματα και κυκλοφοριακές συνθήκες που θυμίζουν μεγαλούπολη τις καθημερινές
– Μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων ζητούν οι αρμόδιες υπηρεσίες
Λύση σε ένα πρόβλημα που δεν είναι καινούργιο, ωστόσο αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, καλείται να δώσει ο Δήμος Δράμας. Η κυκλοφορία στην οδό Αντιγόνου, η οποία εκτονώνει ένα μέρος της κίνησης από την οδό Ιουστινιανού, έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, πολύ περισσότερο μάλιστα μετά την έναρξη των έργων του ΒΑΑ και το προσωρινό κλείσιμο της 19ης Μαΐου.
Πλέον οι οδηγοί που κινούνται από το βόρειο μέρος της πόλης προς το κέντρο θα πρέπει να επιλέξουν είτε την οδό Πατριάρχου Διονυσίου είτε την Ιουστινιανού και στη συνέχεια την οδό Αντιγόνου. Η αύξηση της κίνησης των οχημάτων, όμως, έφερε και σημαντικά προβλήματα. Ανάμεσα σε αυτά είναι τα τροχαία ατυχήματα και η σημαντική καθυστέρηση διέλευσης των οχημάτων, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής.
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί είχε ως αποτέλεσμα να σταλούν έγγραφα προς την Κοινότητα Δράμας, τόσο από την Τροχαία της Δράμας όσο και από τη Δημοτική Αστυνομία αλλά και από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, προκειμένου να γνωμοδοτήσει υπέρ της μείωσης του πλάτους των υπαρχόντων πεζοδρομίων, για την καλύτερη διέλευση των οχημάτων.
Η γνωμοδότηση της Κοινότητας Δράμας άλλαξε μετά τις έγγραφες εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών
Μιλώντας για το θέμα αυτό στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» η πρόεδρος της Κοινότητας Δράμας κα Εύη Αθανασιάδου είπε ότι αρχικά η θέση της Κοινότητας Δράμας ήταν αντίθετη με τη συρρίκνωση των πεζοδρομίων, ωστόσο, κάτω από την πίεση των ειδικών και των αρμοδίων υπηρεσιών, γνωμοδότησε θετικά προκειμένου τα έργα αυτά να περιληφθούν στο πρόγραμμα οδοποιίας της Κοινότητας Δράμας. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται για κάποια απόφαση της Κοινότητας Δράμας αλλά για μια γνωμοδότηση προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας, η οποία έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει εάν θα υιοθετήσει την γνωμοδότηση ή όχι. Πρόσθεσε επίσης, ότι ο ισχυρισμός της Δημοτικής Αρχής πως η πρόταση για μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων στην οδό Αντιγόνου προήλθε από την Κοινότητα Δράμας, δεν ευσταθεί. «Πρόκειται για τη μισή αλήθεια» αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Αθανασιάδου εξηγώντας ότι η Δημοτική Αρχή δεν αναφέρει τις συνθήκες (τις έγγραφες προτάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών) με βάση τις οποίες η Κοινότητα Δράμας, οδηγήθηκε στη γνωμοδότηση της.
Το παράλογο του προβλήματος. Το σύστημα στάθμευσης «μονά – ζυγά» επί της Αντιγόνου, υφίσταται αλλά δεν εφαρμόζεται
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό, ότι στην οδό Αντιγόνου ισχύει η στάθμευση με το σύστημα «μονά -ζυγά», (ανάλογα με τους μήνες του χρόνου). Υπάρχουν μάλιστα και πινακίδες σήμανσης οι οποίες προειδοποιούν για τον τρόπο στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού. Ωστόσο, το σύστημα αυτό της στάθμευσης στην πράξη δεν εφαρμόζεται από τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να σταθμεύουν τα οχήματά τους και στις δυο πλευρές της οδού Αντιγόνου καθημερινά. Πριν βέβαια επιρριφθεί η όποια ευθύνη για την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην στάθμευση των οχημάτων στις δυο πλευρές της οδού, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι και οι περίοικοι θα πρέπει σε κάποιον χώρο κοντά στο σπίτι τους να έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν το ΙΧ τους.
Τα δυο ενδεχόμενα που εξετάζει ο Δήμος Δράμας
Σύμφωνα πάντως με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, ο Δήμος Δράμας προσανατολίζεται σε δύο λύσεις. Είτε να χρησιμοποιείται για στάθμευση μόνο η μία πλευρά της οδού, είτε να προχωρήσει στη δημιουργία πεζοδρομίων μικρότερου πλάτους, προκειμένου να απελευθερωθεί χώρος για τα οχήματα. Είναι όμως ενδεδειγμένες αυτές οι δυο λύσεις;
Στέλιος Μελισσινός: «Δεν χρειάζεται να μειωθεί το πλάτος των πεζοδρομίων»
Το πρόβλημα που υπάρχει στην οδό Αντιγόνου, από την αυξημένη κίνηση έχει φέρει αρκετές φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Στέλιος Μελισσινός. Ο ίδιος μιλώντας στα «Χ» είπε ότι προκειμένου να διερευνήσει το πως θα μπορούσε να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στην οδό Αντιγόνου, πραγματοποίησε επισκέψεις στις αρμόδιες υπηρεσίες ενώ είχε επαφές και με τον γνωστό Δραμινό Διδάκτορα Πολιτικό Μηχανικό και Συγκοινωνιολόγο κ. Αλέξανδρο Νικήτα, ο οποίος εξέφρασε στον κ. Μελισσινό την άποψη πως στη συγκεκριμένη οδό δεν χρειάζεται να γίνουν έργα για την ελαχιστοποίηση των πεζοδρομίων αλλά να υιοθετηθεί η στάθμευση μόνο από την μια πλευρά του δρόμου.
Ο κ. Μελισσινός, μιλώντας στα «Χ» εξέφρασε για μια ακόμη φορά την αντίθεσή του στη μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων, καθώς δεν αποτελεί συμβατή πρακτική με την σύγχρονη φιλοσοφία για την κυκλοφορία των οχημάτων στα αστικά κέντρα των πόλεων. Από την άλλη πλευρά, όπως σημείωσε, εάν μειωνόταν το πλάτος των πεζοδρομίων θα προέκυπταν νέα προβλήματα με την διέλευση των πεζών, ειδικά στην οδό Αντιγόνου όπως και με την διέλευση των αμαξιδίων που χρησιμοποιούν συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα και όχι μόνο. Ο κ. Μελισσινός επεσήμανε ότι για τη διευκόλυνση της στάθμευσης των οχημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ο χώρος στάθμευσης που υπάρχει κάτω από το παράστημα του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων, στο ύψος της γέφυρας της οδού Αντιγόνου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει σε ένα άλλο σημείο του κέντρου της πόλης και συγκεκριμένα στην οδό Βενιζέλου, όπου όπως είπε θα πρέπει υπάρξει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, τουλάχιστον μέχρι το ύψος του καφενείου “Ελευθερία”. Πρόσθεσε δε ότι θα πρέπει να καταργηθεί η στάθμευση στην δεξιά πλευρά της οδού, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση των πεζών που σήμερα γίνεται με ιδιαίτερη δυσκολία, ιδιαίτερα σε κάποια συγκεκριμένα σημεία.
Υπάρχει και η επιλογή της μονοδρόμησης της οδού Αντιγόνου
Αξίζει πάντως να αναφερθεί πως σε ότι αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα ειδικότερα στην οδό Αντιγόνου, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μιχάλης Μλεκάνης, υπάρχει και η λύση της μονοδρόμησης της οδού, κάτι που προτείνεται από σχετική μελέτη, την οποία έχει ήδη ο Δήμος Δράμας στη διάθεσή του.
Η λύση είναι παρκάρισμα μόνο στην μία λορίδα και θέσεις σταθμευσης μόνο σε μόνυμους κατοίκους .