Οι Ωφέλειες των Μήλων

Του Δημήτρη Ι. Κισσούδη Γεωπόνου & τέως Αντιπροέδρου Εταιρείας Περιβάλλοντος - Πολιτισμού (Ε.ΠΕ.ΠΟΛ.) Δράμας-Καβάλας

0
85

Τα μήλα είναι διαθέσιμα σε πολλές ποικιλίες, ζουμερά και τραγανά και είναι πολύ γνωστά από την αρχαιότητα για τα πολλαπλά οφέλη τους στην υγεία.
Περιέχουν αρκετές φυτικές ίνες που συμβάλλουν σημαντικά στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, μείωση της δυσκοιλιότητας, αλλά και των επιπέδων του σακχάρου και της χοληστερόλης στο αίμα, βιταμίνες C και αντιοξειδωτικά, που θωρακίζουν τον οργανισμό μας έναντι των εκφυλιστικών ασθενειών, καθώς και μέταλλα, που ενισχύουν τα οστά παρέχοντας προστασία έναντι της οστεοπόρωσης.
Ειδικότερα, οι ωφέλειες των μήλων έχουν ως εξής:
†Βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα
†Τα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή αναστέλλουν ένζυμα, όπως η α-αμυλάση και η α-γλυκοσιδάση, με αποτέλεσμα τη μείωση της ολικής ποσότητας γλυκόζης, που απορροφάται από τον οργανισμό.
†Οι πολυφαινόλες που περιέχονται στο μήλο, βοηθούν στην αποτροπή της απότομης αύξησης του σακχάρου στο αίμα.
†Ρυθμίζουν τη διάρροια και την δυσκοιλιότητα
†Η πηκτίνη έχει διπλή ιδιότητα : παραδόξως, μπορεί να ανακουφίσει και από την δυσκοιλιότητα, αλλά και από τη διάρροια, ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού.
†Ενδυναμώνουν και προστατεύουν τα οστά
†Η φλαβονοειδής φλοριζίνη που βρίσκεται στη φλούδα του μήλου, βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, που συνδέεται με την εμμηνόπαυση και καταπολεμά το φούσκωμα και τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, που συμβάλλουν στην απώλεια της οστικής μάζας.
†Μειώνουν την χοληστερίνη
†Η πηκτίνη και οι αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL ) και μειώνουν την οξείδωση του αίματος, έναν επικίνδυνο παράγοντα για την εμφάνιση αρτηριοσκλήρυνσης.
†Επίσης, οι πολυφαινόλες προλαμβάνουν τη ζημιά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στους μυς της καρδιάς και τα αιμοφόρα αγγεία.

ΥΓ. 1. Τα κόκκινα μήλα περιέχουν σε υψηλές συγκεντρώσεις αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν από νευρολογικές βλάβες και καρδιακές παθήσεις.
2. Τα κίτρινα μήλα με την πηκτίνη που περιέχουν, αποτελούν μια από τις καλύτερες ασπίδες προστασίας από τον διαβήτη και βοηθά στη μείωση της απορρόφησης των περιττών λιπαρών, που λαμβάνει ο οργανισμός από τη διατροφή.
3. Τρώτε τα μήλα με τη φλούδα. Το ξεφλούδισμα μειώνει στο μισό και πλέον τις φυτικές του ίνες, τη βιταμίνη C και το σίδηρο που περιέχει το μήλο.
4. Αγοράζετε βιολογικά και εγχώρια μήλα: αγοράστε βιολογικά μήλα από ντόπιους παραγωγούς, έτσι ώστε να εξασφαλίσετε ότι καταναλώνετε φρέσκα φρούτα χωρίς χημικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here