Όταν η ρομποτική «στηρίζει» την τοπική οινοποιία

0
4223

– Πρόγραμμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος σε συνεργασία με οινοποιητικές επιχειρήσεις της περιοχής μας
– Μιλά στα «Χ» ο διευθυντής του εργαστηρίου ανάπτυξης νέων προϊόντων και καθηγητής του ΔΙ.ΠΑ.Ε., κ. Σπυρίδων Μάμαλης

Το εργαστήριο ανάπτυξης νέων προϊόντων του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, σε συνεργασία με άλλα τμήματα του ΔΙ.ΠΑ.Ε., έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη ενός ρομποτικού συστήματος το οποίο θα υποβοηθάει τον τρύγο των οινικών επιχειρήσεων. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τόσο τμήματα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. όσο και οινοποιητικές επιχειρήσεις τής περιοχής μας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση των «ΧΡΟΝΙΚΩΝ της Δράμας», ο διευθυντής του εργαστηρίου ανάπτυξης νέων προϊόντων και καθηγητής του ΔΙ.ΠΑ.Ε., κ. Σπυρίδων Μάμαλης, είπε ότι η φιλοδοξία που υπάρχει είναι τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου έργου να αποτελέσουν μία καινοτομία στη διαχείριση των οινικών επιχειρήσεων και να μπορέσουν να αξιοποιηθούν μέσω μίας εταιρείας, η οποία και έσοδα θα φέρει στην περιοχή αλλά και θα βοηθήσει στην αύξηση της παραγωγικότητας των οινοποιητικών επιχειρήσεων.
Όπως είπε ο κ. Μάμαλης, το Τμήμα Οινολογίας, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τις οινοποιητικές μονάδες της περιοχής, έχει χρηματοδοτηθεί για ένα καινούργιο πρόγραμμα, το οποίο θα μελετήσει την περιοχή με βάση τα φυσικά, χημικά και μικροβιολογικά της χαρακτηριστικά. «Στόχος είναι να δημιουργήσουμε την οινική ταυτότητα της περιοχής της Δράμας, η οποία θα βοηθήσει στη δημιουργία image, για να μπορέσει η Δράμα να δημιουργήσει έναν οινικό προορισμό. Είναι τα στοιχεία τα οποία θα διαφοροποιήσουν τα κρασιά της Δράμας και θα της δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο θα χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια οι οινοποιοί για να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό» πρόσθεσε ο κ. Μάμαλης.
Ο ίδιος είπε ότι αυτό το image υπάρχει μέχρι στιγμής, με βάση τις προσπάθειες που κάνουν οι οινοποιοί σε σχέση με τις τεχνικές οινοποίησης τις οποίες χρησιμοποιούν, και εξήγησε: «Εμείς πάμε να μελετήσουμε τον τόπο, τα εδάφη, το κλίμα και τις περιοχές παραγωγής, έτσι ώστε, σε συνέργεια με τις τεχνικές και τις ποικιλίες που χρησιμοποιούν για την παραγωγή του κρασιού στη Δράμα, να έχουμε μία ολιστική προσέγγιση ως προς το μάρκετινγκ και τη διαφοροποίηση της περιοχής σε σχέση με κάποιες άλλες. Τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν έτσι ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε αυτήν την οινική ταυτότητα».
Σε ό,τι αφορά τα οφέλη που θα προκύψουν από αυτή τη διαδικασία, ο κ. Μάμαλης είπε: «Αυτά έχουν σχέση με τη διαφοροποίηση των οινικών προϊόντων σε μία αγορά που κατακλύζεται από χιλιάδες μάρκες και είναι άκρως ανταγωνιστική» και πρόσθεσε: «Αυτό είναι και το σημαντικότερο πλεονέκτημα για τους οινοπαραγωγούς στο σύνολό τους αλλά και στον καθένα μεμονωμένα, ο οποίος θα θελήσει να επενδύσει στην περιοχή και να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, τα οποία θα είναι αποτυπωμένα στο μυαλό του καταναλωτή ως ένα διαφοροποιημένο προϊόν».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ