Παρουσιάστηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Novoville

0
1537

Πρόκειται για καινοτόμο μέθοδο υποβολής αιτημάτων από τους πολίτες προς τον Δήμο Δράμας μέσω έξυπνων κινητών – Θα λειτουργήσει επίσημα από την αρχή του νέου έτους
Μ. Τάσσου στα «Χ»: «Θέλουμε να καινοτομούμε και ετοιμάζουμε και άλλες δράσεις στο εγγύς μέλλον»

Η παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Δήμου Δράμας που αφορά την υποβολή και την παρακολούθηση αιτημάτων των πολιτών για σημαντικά ζητήματα της πόλης, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου του Δήμου Δράμας. Για τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα μίλησαν στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» ο Δήμαρχος Δράμας Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών και Προγραμματισμού κ. Μιχάλης Τάσσου, ο συνιδρυτής της εταιρείας Novoville (μέσω της οποίας θα λειτουργήσει η πλατφόρμα) κ. Ηρακλής Μπουραντάς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης του Δήμου Δράμας κ. Κατερίνα Ιωσηφίδου.
Όπως είπε η κ. Κ. Ιωσηφίδου, η δημιουργία της πλατφόρμας προχώρησε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Δράμας, κ. Χριστόδουλου Μαμσάκου και του Αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών και Προγραμματισμού κ. Μιχάλη Τάσσου. Η λειτουργία της πλατφόρμας έγινε περισσότερο επιτακτική από την πρώτη περίοδο της πανδημίας, όταν οι ανάγκες των δημοτών δεν ήταν εύκολο να φθάσουν σε διεκπεραίωση λόγω της αδυναμίας φυσικής επαφής με τους υπαλλήλους και τις αρχές του Δήμου.
Ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χρ. Μαμσάκος είπε ότι πρόκειται «για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων. Η πλατφόρμα θα προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων μέσω της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της πόλης καθώς και για την έκδοση πιστοποιητικών. Ο δημότης έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο τα προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητά του. Ακόμη και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν τη δημοτική συνδρομή. Κάθε πολίτης θα μπορεί να στείλει άμεσα και χωρίς κόστος αλλά και χωρίς να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί τον Δήμο Δράμας, όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Ο Δήμος μας συνεχίζει να πρωτοπορεί . Παράλληλα, η πλατφόρμα προσφέρει ένα νέο άμεσο και σύγχρονο κανάλι επικοινωνίας και διάδρασης μεταξύ δήμου και δημοτών, ιδιαίτερα σημαντικό στη διάρκεια των μέτρων κατά της πανδημίας αλλά και μετά απ’ αυτήν. Ελπίζω ότι οι συμπολίτες μας θα αγκαλιάσουν αυτή την καινοτομία και θα βοηθήσουν τις δημοτικές υπηρεσίες να καταγράψουν και να επιλύσουν κάθε πρόβλημα που δυσχεραίνει την καθημερινότητα τους, με σκοπό να κάνουμε ακόμη ένα βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στον Δήμο μας».
Ο κ. Μ. Τάσσου ανέφερε: «Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, αναζητήσαμε από κοινού με τον Δήμαρχο έναν τρόπο με τον οποίο θα αποκτήσουμε αμεσότερη επαφή με τους πολίτες χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία και ειδικά σε μια εποχή που τα έξυπνα τηλέφωνα έχουν μπει στη ζωή μας και η χρήση του διαδικτύου είναι όλο και πιο έντονη καθημερινά. Παράλληλα, ψάξαμε για έναν χρηστικό τρόπο να οργανώσουμε καλύτερα τις υπηρεσίες μας. Αυτός είναι και ο τελικός σκοπός της διεύθυνσης προγραμματισμού, να παρακολουθεί και να μετρά την αποδοτικότητα των υπηρεσιών πάντα προς όφελος των δημοτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας» μετά την παρουσίαση ο κ. Τάσσου επεσήμανε σχετικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα: «Η πλατφόρμα της Novoville καταγράφει και επεξεργάζεται τα αιτήματα των δημοτών και αρχίζει να γίνεται ένα ευρέως διαδεδομένο εργαλείο στους δήμους. Το ζήτημα δεν είναι μόνο η απόκτησή του αλλά και η χρήση του από τον κάθε δήμο ώστε να ωφεληθούν οι δημότες και η ίδια η περιοχή. Πλέον, στο 2020, το φάσμα που χρησιμοποιεί την έξυπνη τεχνολογία έχει διευρυνθεί πάρα πολύ. Πρέπει να πούμε ότι δεν καταργούμε τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας του δήμου με τους δημότες καθώς το τηλεφωνικό κέντρο με τον πενταψήφιο αριθμό του Δήμου Δράμας συνεχίζει να λειτουργεί. Η διαφορά που παρουσιάζεται είναι ότι το αίτημα που θα λάβει ο υπάλληλος του δήμου από το τηλέφωνο θα το καταχωρεί στην ίδια πλατφόρμα που θα το καταχωρεί και ο δημότης από το κινητό του. Αυτό που θέλουμε είναι το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων, από όποια πηγή και αν προέρχονται, να καταλήγουν στην ίδια δεξαμενή από την οποία θα γίνεται και ο καλύτερος καταμερισμός των εργασιών για την διευθέτηση του αιτήματος. Η πλατφόρμα είναι ένα εργαλείο που θα εξυπηρετεί όχι μόνο τους δημότες αλλά και τις υπηρεσίες. Επιδιώκουμε σταδιακά η πλατφόρμα να γίνει κτήμα των πολιτών, γι’ αυτό και σταδιακά θα ξεδιπλώνουμε την παλέτα των δυνατοτήτων της εφαρμογής. Θέλουμε να καινοτομούμε και να πρωτοπορούμε. Ετοιμάζουμε και άλλες δράσεις στο εγγύς μέλλον».
Επισημαίνεται ότι σχετικά με την λειτουργία της πλατφόρμας ο συνιδρυτής της εταιρείας Novoville κ. Ηρακλής Μπουραντάς επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Αμέσως μετά τις γιορτές η πλατφόρμα θα λειτουργεί και επίσημα στον Δήμο Δράμας. Ωστόσο, οποιαδήποτε καινοτομία μπαίνει στη λειτουργία ενός δημόσιου οργανισμού απαιτεί αφενός πολιτική βούληση αλλά αφετέρου και αλλαγή διαδικασιών που μπορεί να είναι χρόνιες και να λειτουργούν με συγκεκριμένο τρόπο. […] Η πλατφόρμα αξιοποιεί κατά βάση τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αλλά και γενικότερα το διαδίκτυο. Σήμερα λειτουργεί σε 65 δήμους σε Ελλάδα και Μ. Βρετανία και αποτελείται από 4 υποσυστήματα. Το πρώτο είναι αυτό των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και οι δωρεάν εφαρμογές που οι δημότες μπορούν να κατεβάσουν στα έξυπνα κινητά τους τηλέφωνα. Επίσης, είναι το διαχειριστικό σύστημα που είναι στο διαδίκτυο και ουσιαστικά σε αυτό έχουν πρόσβαση όλες οι υπηρεσίες του δήμου διεκπεραιώνοντας όλα αυτά τα αιτήματα. Ακόμα, είναι το σύστημα που καταγράφει τα αιτήματα των πολιτών που έρχονται τηλεφωνικά ή με άλλους τρόπους όπως τα email ή από φυσική παρουσία. Επίσης, υπάρχει η διαδικτυακή εφαρμογή που μπαίνει στην ιστοσελίδα του δήμου και αποτελεί έναν ακόμη τρόπο για τον δημότη προκειμένου αυτός να διατυπώσει το αίτημά του ή απλά να πει την άποψή του».

Τι είναι η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του Δήμου Δράμας
Η πλατφόρμα Novoville προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων, μέσω της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, για τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν τη λειτουργία της πόλης, καθώς και για την έκδοση πιστοποιητικών. Ο δημότης ή επισκέπτης του Δήμου έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητα του, όπως π.χ. καμένες λάμπες, λακκούβες στο οδόστρωμα, κλπ., μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν τη δημοτική συνδρομή. Κάθε πολίτης μπορεί να στείλει άμεσα, χωρίς κόστος και χωρίς να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί τον Δήμο όλα τα αιτήματα που τον αφορούν.
Στη συνέχεια, το αίτημα παραλαμβάνεται από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, ενώ ο δημότης λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο για την πορεία επίλυσης του αιτήματος μέχρι την οριστική του διευθέτηση. Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής οι δημότες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα για όλες τις ανακοινώσεις και εκδηλώσεις του Δήμου, αλλά και για έκτακτα περιστατικά.
Οι υπηρεσίες του Δήμου Δράμας, από την άλλη πλευρά, έχουν πραγματική εικόνα των ζητημάτων της πόλης, μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και κυρίως είναι υπόλογες για το έργο και την ανταπόκριση τους προς του πολίτες.
Χρήσιμα τηλέφωνα και συχνές ερωτήσεις ανανεώνονται ζωντανά και είναι διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής, αναδεικνύοντας την σε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης του δημότη/επισκέπτη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here